Krátce - archív

7. 1. 
Samsung vytvořil novou strategickou pozici Head of Marketing pro ČR a SR

Od prosince 2021 zastává tuto funkci Martin Marek (54), pod něhož nově spadá nejen Brand Marketing a PR, ale i řízení značkových prodejen (Samsung Brand Shops Operations) a ambasadorů v místě prodeje (Field Operation) v Česku a na Slovensku. Martin Marek bude ze své pozice reportovat přímo prezidentovi společnosti Ki Young Younovi. Dříve pracoval ve společnostech Philip Morris International, Ritchy Group a zastával pozici Head of Branding ve společnosti Makro, pomáhal společnosti Imperial Brands budovat značkovou kategorii „produktů nové generace“ pro český a slovenský trh. Martin Marek získal inženýrský titul na VŠE v Praze, obor ekonomika obchodu.

6. 1. 
Anna Arwidi regionální ředitelkou pro východní Evropu v Axis Communications

Společnost Axis Communications, výrobce IP kamer a chytrých technologií v oblasti videodohledu, představila změnu na pozici regionálního ředitele pro oblast zahrnující 28 států východní Evropy, Turecko, Rusko a Společenství nezávislých států. Od Nového roku do této funkce nastoupila Anna Arwidi, která s firmou spolupracovala od roku 2013 ve službách partnerské společnosti Cognimatics AB. Ta se v roce 2016 stala součástí Axis Communications a Anna Arwidi působila na vedoucích obchodně-manažerských pozicích pro strategický rozvoj maloobchodu a měla na starosti spolupráci s významnými globálními partnery v regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika). Anna má přes 20 let zkušeností s prací v oblasti rozvoje trhu a podnikání ve společnostech všech velikostí.

5. 1. 
Softwarový dům eMan nově vede Michal Košek

Pražskou vývojářskou společnost eMan, zalistovanou na pražské burze Start, počínaje Novým rokem vede Michal Košek, jeden z jejích zakládajících členů. Po jedenácti letech přechází z postu provozního ředitele a v roli CEO střídá předsedu představenstva Jiřího Horynu. Michal stojí v čele stopadesátičlenného týmu a bude upevňovat pozici eManu na trhu. Tuzemský software house aspiruje na to být přirozeným technologickým partnerem pro korporace a inovativní projekty v oblastech softwarového vývoje a digitalizace. Ke svému jmenování uvedl: „Máme v plánu navázat na úspěchy roku minulého. Plánujeme rozvoj našeho investičního fondu eMan Innovations, který bude sloužit jako inkubátor ambiciozních technologických projektů. Velký potenciál spatřujeme v blockchainu, machine learningu, AI, a proto pracujeme na jedné z prvních kryptoměnových RPG her Alteration a dalších projektech, které tyto technologie využívají.“

4. 1. 
Novým technickým ředitelem Securitas ČR je Jan Peroutka

Na pozici s názvem Chief Solutions Officer nastupuje Jan Peroutka (42). Jde o nově definovanou nejvyšší technickou pozici, v níž bude Jan Peroutka vést tým manažerů zodpovědných za vývoj, instalaci a servis bezpečnostních technologií, inovace a návrhy integrovaných řešení a služby Securitas Operations Center včetně monitoringu více než 12 000 objektů. Jan Peroutka pracuje v Securitas ČR od roku 2008, z toho posledních devět let na různých pozicích vysokého managmentu. Je absolventem Přírodovědecké Fakulty Univerzity Karlovy.

3. 1. 
Trickbot napadl za 11 měsíců přes 140 000 počítačů a oživil nejnebezpečnější malware na světě

Kyberbezpečnostní firmy varují před nárůstem ransomwarových útoků spojených s návratem Emotetu, který Europol nazval „nejnebezpečnějším malwarem na světě“. Poskytuje kyberzločincům přístup do napadených počítačů a umožňuje jejich pronájem ransomwarovým gangům. Emotet nyní sílí s pomocí malwaru Trickbot, který za 11 měsíců v roce 2021 má na svědomí přes 140 000 obětí ve 149 zemích, nejvíce z Portugalska a USA, zaměřuje se zejména na vládní a vojenské organizace. Hackeři se snaží uživatele přimět ke stažení zaheslovaných souborů ve formátu zip se škodlivými dokumenty obnovující síť botnetu Emotet. „Emotet byl nejvýkonnějším botnetem v historii a prodával svou síť infikovaných strojů hackerským skupinám. Návrat Emotetu je předzvěstí nárůstu ransomwarových útoků v roce 2022,“ říká Peter Kovalčík z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

30. 12. 
Více jak polovina společností se účinně nebrání kyberútokům

Nová studie společnosti Accenture upozorňuje, že přes polovinu (55 %) velkých společností nedokáže účinně zastavit kybernetický útok, efektivně rozpoznat a reagovat na bezpečnostní incident nebo nežádoucí dopad incidentu snížit. Průzkum byl proveden mezi 4 700 vedoucími pracovníky z celého světa a zkoumá, jakou má kybernetická bezpečnost ve firmách prioritu, jaká je účinnost současných bezpečnostních opatření a jak je na tom úroveň investic do IT zabezpečení. Čtyři z pěti respondentů (81 %) si myslí, že „zachovat si náskok před útočníky je neustálý boj a náklady jsou neudržitelné“, což představuje nárůst oproti 69 % v loňském průzkumu. A přestože 82 % respondentů v průzkumu uvedlo, že v uplynulém roce své výdaje na kybernetickou bezpečnost navýšili, vzrost počet nežádoucích narušení útočníkem, která zahrnují neoprávněný přístup k datům, aplikacím, službám, sítím nebo zařízením – a to o 31 % na průměrných 270 na jednu firmu.

29. 12. 
Ceny ojetin porostou i v roce 2022

Globální krize v automobilovém průmyslu, způsobená nedostatkem čipů, materiálu, ale i pracovních kapacit, se promítá i do trhu ojetin. Počet nabízených vozů z druhé ruky spadl na úroveň krizového období roku 2009. A aut bude ještě méně a budou dražší. Začátkem letošního roku byly ojetiny s nájezdem od 500 do 500 tisíc km a nebourané na českém trhu v průměru za 377 tisíc korun, v říjnu už za 425 tisíc, to je nárůst o 13 procent! Kdo s koupí auta váhal, mohl v případě modelů nižší střední a střední třídy reálně prodělat 50 tisíc. A přitom si koupil opotřebovanější auto. Na začátku roku ukazoval tachometr ojetin průměrně 111 tisíc kilometrů, v říjnu už 118 tisíc. Na základě analýz Carvago.com předpokládá, že v průběhu tří měsíců klesne nabídka vozů k prodeji o dalších 5 až 10 procent díky dalším odstávkám výroby během Vánoc, nižší prodejnosti vozů v prosinci a současné nechuti lidí prodávat svá auta. To se odrazí na cenách. Vzniká zpětná vazba, kdy růst cen vytváří tlak na jejich další růst. Pokud zvažujete pořízení ojetého vozu, jednejte rychle. „Zlepšení není na dohled,“ radí Jakub Šulta, CEO Carvago.com.

28. 12. 
Business Network International vstupuje do ČR pod vedením Diany Masopust

Business Network International (BNI), největší světová organizace pro byznys networking (budování obchodních kontaktů), oznámila rozšíření své působnosti v České republice pod vedením ředitelky Diany Masopust (38). Ta pracuje na vytvoření skupin podnikatelů, kteří by spolupracovali na rozvoji svého podnikání prostřednictvím doporučení v České republice i v zahraničí. BNI je založena na principu Givers Gain (Dárci získávají) a tato filozofie spojuje přes 285 000 členských firem po celém světě. Online platforma sítě umožňuje podnikatelům se spojit a rozšiřovat své podnikání rychleji a v důvěryhodném prostředí. Jen v posledních 12 měsících (od října 2020 do října 2021) pomohly obchodní reference sítě BNI vytvořit nový byznys v hodnotě přes 18,2 miliardy amerických dolarů.

27. 12. 
Rok 2021 se stane rokem s největším počtem zjištěných zranitelností

Podle údajů z The National Vulnerability Database (NVD) již letošní počet softwarových zranitelností překonal rekordní úroveň z roku 2020. Zranitelná místa v softwarových systémech mají navíc, jak ukázal případ aktuálně odhalené zranitelnosti Log4Shell, stále závažnější a globálnější dopady. Zatímco v roce 2020 se objevilo celkem 18 352 zranitelností, k polovině prosince tohoto roku evidovala NVD již 18 970 zranitelností, což je historicky nejvyšší zaznamenané číslo.

22. 12. 
Pražské metro je kompletně pokryto vysokorychlostním signálem mobilní sítí LTE

Od dnešního dne je vykryta signálem LTE (4G) celá síť pražského metra. Konsorcium operátorů O2 Czech Republic, T-Mobile Czech Republic, Vodafone Czech Republic a společnosti CETIN dnes ve spolupráci s Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP) připojilo poslední úsek Rajská zahrada – Černý Most na trase B. Práce na tomto projektu v roce 2015 a původně měly trvat do konce roku 2022. I pandemickou situaci se však vykrývání pražského metra vysokorychlostním mobilním signálem LTE podařilo urychlit o jeden rok.

21. 12. 
Tomáš Kudělka, direktor KPMG pro oblast Technology

Tomáš Kudělka povýšil na pozici direktora technologického týmu poradenské společnosti KPMG. Dohlíží na IT projekty, zejména v oblastech strategie IT, kybernetické bezpečnosti, ale i řízení a návrhů IT architektur. Zaměřuje se mimo jiné na pomoc firmám v přípravě na nové předpisy EU o digitálních službách (DSA) a trzích (DMA). Působil v Británii a řídil týmy v Německu a Španělsku. Dříve zastával vedoucí pozice v nadnárodní společnosti Diebold Nixdorf a u mezinárodního systémového integrátora Simac.

20. 12. 
Práva k datovému standardu SNIM získává Česká agentura pro standardizaci

Česká agentura pro standardizaci uzavřela smlouvu se spolkem Odborná rada pro BIM – buildingSMART Česká republika (czBIM) a získala kompletní práva k datovému standardu SNIM. To otevírá cestu k dalšímu rozvoji Datového standardu staveb (DSS), který se tak stane univerzálním a společným digitálním jazykem pro české stavby. Smlouvu podepsali za Agenturu ČAS její generální ředitel Zdeněk Veselý, za spolek czBIM pak jeho předseda Petr Matyáš. Datový standard staveb (DSS) je jednou z klíčových částí metody BIM. Otevírá totiž cestu k možnosti strojově zpracovávat data v digitálním modelu stavby (DiMS) v otevřeném formátu IFC, a tedy ke sdílení informací o stavbě napříč stavařskými profesemi a životním cyklem stavby.

17. 12. 
Transformaci Munipolis do celosvětové komunikační sítě v zahraničí povede Zdeněk Komenda

Aby si důležité, ověřené informace od státu a samospráv samy našly občana a aby se naopak názory a potřeby lidí dostaly jednoduše k samosprávám, které s nimi dokážou efektivně pracovat. Globální mise start-up Munipolis Ondřeje Švrčka, který v Česku funguje pod značkou Mobilní Rozhlas, začíná dostávat zcela konkrétní obrysy. Jeho cestu do zahraničí nyní zajistí Zdeněk Komenda, který úspěšně vedl v expanzi Kiwi.com. Komenda do Munipolis přechází z vyhledávače letenek a dalších dopravních spojení Kiwi.com, kde více než šest let působil v nejužším vedení jako Chief Business Development Officer.

17. 12. 
Finančním ředitelem 2N Telekomunikace se stal Jan Pleskot

 Před nástupem do společnosti 2N pracoval Jan Pleskot jako regionální ředitel finančního oddělení v regionu střední a východní Evropy ve společnosti Wilo Group. Před touto rolí působil jako finanční senior manažer ve společnosti KPMG Česká republika. Jan Pleskot je členem Mezinárodní komory certifikovaných účetních (ACCA) a členem Komory certifikovaných účetních ČR. „Jsem rád, že se mohu připojit ke společnosti 2N, která má výjimečné technologické schopnosti a silnou pozici na trhu. I přes pandemii zdravě roste a má vysoké ambice. Mým cílem je přispět k dlouhodobému a udržitelnému růstu 2N,“ říká Jan Pleskot. „Odvětví přístupových systémů prochází obrovskou proměnou v důsledku rozšíření IP technologie a společnost 2N je motorem této změny.“

16. 12. 
Festka jmenovala nového generálního ředitele

Český výrobce špičkových karbonových rámů pro jízdní kola jmenoval generálním ředitelem Roberta Sadowského (45), bývalého šéfa společnosti Pinarello US. Společnost loni oslavila desáté narozeniny a nechce usnout na vavřínech. Roberto Sadowsky přináší zkušenosti z byznysu na nejvyšší úrovni. Narodil se a vyrostl v Itálii a posledních jedenáct let vedl americké pobočky prestižních italských sportovních značek. V předchozí etapě své kariéry se věnoval oblasti prodeje na všech možných úrovních a získal při působení v USA zkušenosti ve všech aspektech podnikového řízení. Jeho matka je Češka, která jej učila svůj rodný jazyk. „Ambicí společnosti Festka je stát se celosvětově nejvýznamnějším a nejautentičtějším klíčovým hráčem v oblasti luxusních a high-end jízdních kol,“ řekl ke svému jmenování Sadowsky.

15. 12. 
Lovení mozků probíhá více online, headhunting se prodloužil

Hledání kandidáta se prodloužilo. Technologické firmy jsou neukojitelné a spousta z nich potřebuje desítky vývojářů, které není možné nabrat z místních zdrojů. Proto se využívá kapacit outsourcingových firem ze zahraničí (často z Ukrajiny nebo Ruska). Tento stav bude pokračovat. Pohovory s kandidáty budou probíhat pomocí videokonferencí – je to komfortnější, šetří to čas a proces je diskrétnější. Finální schůzky jsou pak už výhradně osobní. „Neverbální komunikace je pro navázaní vztahu klíčová a není zvykem dělat kariérní rozhodnutí na dálku. Výjimkou je IT obor, kde si obě strany třesou rukou i virtuálně,“ uvádí Havlíček ze společnosti Wolf Hunt. Nedostatek lidí je v oborech IT a u výrobních firem, vedoucích, manažerů a obchodníků. Kromě toho i v mladých oborech, jako je e-commerce.

14. 12. 
Konec legrace: Přes polovinu podnikových sítí napadl agresivní exploit!

Snaha o zneužití nejnovější zranitelnosti v Apache Log4j připomíná kybernetickou pandemii. V pátek po odhalení zranitelnosti byly hlášené „jen“ tisíce útoků, během soboty počet útoků vzrostl na 40 tisíc a 72 hodin po odhalení zranitelnosti překročil hranici 800 tisíc! Jedná se o jednu z nejzávažnějších zranitelností posledních let a škody mohou dosáhnout astronomických výšek. V období svátků mohou bezpečnostní týmy reagovat pomaleji, čímž riziko vzrůstá a hackeři s tím mohou kalkulovat. Pokud organizace okamžitě nepřijmou odpovídající opatření, může vzhledem ke složitosti záplatování a jednoduchosti zneužití být tato zranitelnost nebezpečnou hrozbou po mnoho dalších let. Check Point upozorňuje na extrémní nárůst nových variant původního exploitu – více než 60 pod 24 hodin. Check Point od pátku zastavil přes 845 000 pokusů o zneužití zranitelnosti, přes 46 % pokusů mají na svědomí známé hackerské skupiny. Pokusy o zneužití zranitelnosti zaznamenalo přes 40 % podnikových sítí ve světě, v Česku dokonce 51 %! „Jde o jednu z nejzávažnějších zranitelností za poslední roky, šířící rychlostí požáru. V jednu chvíli jsme zaznamenali přes sto hacků za minutu. Nové varianty původního exploitu výrazně zvyšují možnosti, jak mohou hackeři zranitelnost zneužít a obejít tradiční bezpečnostní řešení. Jedna vrstva ochrany proto nestačí a je potřeba využívat pokročilé vícevrstvé zabezpečení,“ radí Daniel Šafář, Country Manager CZR regionu v Check Point Software Technologies.

13. 12. 
Red Hat oznámil změny v manažerském týmu EMEA

Red Hat, poskytovatel řešení založených na open source technologiích, který provozuje v České republice své celosvětově největší výzkumné a vývojové centrum, oznámil personální změny v týmu v regionu EMEA. Werner Knoblich, senior viceprezident a generální ředitel společnosti pro region Evropy, Blízkého východu a Afriky (EMEA), se rozhodl ke konci roku 2021 Red Hat opustit. Jeho nástupcem v této funkci bude od ledna známá osobnost IT oboru a Red Hatter Hans Roth, který je v současné době senior viceprezidentem a generálním ředitelem divize Global Services and Technical Enablement.

10. 12. 
Visa spustila krypto poradenské služby

Společnost Visa spustila celosvětovou poradenskou službu Crypto Advisory Practice, jejímž cílem je pomoci klientům a partnerům pokročit na jejich vlastní cestě ke kryptoměnám. Tato služba přichází ve chvíli, kdy se digitální měny dostávají stále více do povědomí veřejnosti – podle výzkumu, který společnost Visa zveřejnila, je povědomí o kryptoměnách mezi dotázanými osobami s rozhodovacími pravomocemi v oblasti financí téměř všudypřítomné – 94 procent na celém světě.

10. 12. 
Stále více lidí chce automobily na alternativní pohon a rádi si za něj připlatí

Podle průzkumu společnosti Accenture patří téměř dvě třetiny řidičů mezi tzv. „sustainability-minded drivers“, řidiče, kteří sebe hodnotí jako velmi nebo extrémně udržitelně smýšlející. Celkem 64 % dotázaných se řadí k řidičům se zájmem o udržitelnost, většina z nich chce, aby jejich další vůz využíval nových zdrojů energie (tzv. NEV, new energy vehicle): elektromobil, hybridní vůz, vozidlo na zemní plyn, plug-in hybrid, palivově flexibilní auto nebo vozidlo na palivové články. „Celkem 53 % řidičů, pro které udržitelnost není tak důležitá, by také dali přednost NEV,“ potvrzuje Martin Paulina, konzultant pro automobilový průmysl v Accenture. Žádná značka není prioritně vnímána jako lídr s globálně nejlepším konceptem udržitelnosti – Tesla má 12 %, BMW a Audi po 11 %. V oblasti servisu nemá 28 % ekologicky orientovaných řidičů jasný názor na nejlepší koncepci udržitelnosti, 97 % řidičů by kvůli ní změnilo značku a 99 % by tak učinilo kvůli větší udržitelnosti servisu a oprav. Udržitelně orientovaní řidiči jsou ochotni za „udržitelný vůz“ zaplatit i vyšší cenu, 63 % přijme spíše funkční než atraktivní design či vůz s nižším výkonem (62 %).

9. 12. 
Jen 20 % společností nebylo letos napadeno kybernetickým útokem

Zpráva Acronis Cyber Readiness Report 2021 informuje, že letos nebylo napadeno jen 20 % dotazovaných společností (vloni 32 %). K rizikovým faktorům patří podceňování nejnovějších hrozeb ze strany IT manažerů (ti typicky nepoužívají vícefaktorové ověřování) a nedostatečné proškolení a zabezpečení vzdálených pracovníků. Přes polovinu společností má falešný pocit bezpečí, pokud jde o „supply chain“ útoky, protože nerozumí jejich podstatě a k ochraně používají pouze tradiční programy:

• Nejčastějším útokem je phishing (58 %), DDoS útoky (40 %), malwarové napadení (36,5 %) a útoky na videokonference (31,5 %)

• 57 % IT manažerů vidí hlavní výzvy v proškolování vzdáleních pracovníků, 50 % v jejich zabezpečení a 44,5 % v zajištění dostupnosti firemních aplikací a sítí.

• Jen 52 % IT manažerů používá vícefaktorové ověřování, 38 % jen na některých účtech a 10 % vůbec.

• Proti „supply chain“ útokům 53 % administrátorů nepoužívá speciální ochranu, 24 % AV/EDR skenování a 18 % si ochranu outsourcuje.

• Při výběru nástrojů IT manažeři upřednostňují antimalware/antivirus (73 %), integrované zálohování & disaster recovery (48 %), patch management (45 %) a RMM nástroje (36 %).

8. 12. 
Partnerství Mastercard a Europol posílí ochranu před kyberútoky

Společnost Mastercard Europe a Europol (Agentura Evropské unie pro spolupráci v oblasti prosazování práva) podepsaly smlouvu o partnerství, na jejímž základě budou koordinovat své cíle při potírání kyberkriminality v evropských zemích. Organizace budou sdílet informace a vyhledávat oblasti, v nichž může vzájemná spolupráce přispět k posílení odolnosti vůči kyberkriminalitě. Agentura Europol členským zemím EU poskytuje podporu v boji s terorismem, kyberkriminalitou a závažnými formami zločinu, včetně zločinu organizovaného. Cílem této podpory je zajistit všem občanům EU co nejvyšší míru bezpečí. Na základě nově uzavřené smlouvy budou Mastercard Europe a Europol spolupracovat při posilování odolnosti evropských zemí vůči kyberzločinu v době, kdy se zvyšuje množství kybernetických hrozeb.

7. 12. 
Rozmach robotizace brzdí česká záliba v improvizaci

Pokud něco kromě peněz brzdí rozvoj průmyslové automatizace, pak je to česká záliba v improvizaci a operativním zavádění „kreativních“ nesystémových řešení. Podle Josefa Slámy, šéfa české pobočky společnost Renishaw, je improvizace ve výrobním procesu něco jako chyba v Matrixu: nelogický odklon od programu, který vyřeší okamžitý problém, ale dlouhodobě nevede k dobrým výsledkům. Firmám u nás se daří automatizací nahrazovat chybějící pracovní sílu, ale dělají zbytečné chyby. Za tu největší považuje Sláma chápání robotizace jako jakéhosi izolovaného úkonu ve stylu: chybí nám lidi, tak tam dáme robota a ten toho vyrobí víc a levněji. „To ale nemusí znamenat konkurenceschopně. Robotizaci je třeba vnímat jako souvislý tok propojené výroby a ne izolovaně řešit výrobní problémy. Nasazením robota na úzké místo posune úzké místo jinam. Na jiném místě podniku se začnou hromadit přebytečné výrobky, jež nestíhá zpracovat jiné pracoviště.“ Roboty musejí být součástí celého procesu a je třeba výrobu propojit s informačními systémy, vyhodnocujícími a sdílejícími data v reálném čase. CNC obráběcí stroj na základě měřených údajů modifikuje parametry řezných nástrojů. Změřením hotového dílu zjistí velikost opotřebení nástrojů a ví, v jakém stavu jsou obráběcí nástroje. Výsledkem je zlepšená přesnost obrábění dílů, kratší doba nastavení a seřízení procesu a integrace s ostatními systémy.

6. 12. 
Bezplatná poradna pro OSVČ, kteří zvažují platbu v paušálním režimu

Pokud jste OSVČ a zvažujete vstup do paušálního režimu (místo daní a pojištění platíte jednu měsíční částku a už o nic se nestaráte, nemusíte vyplňovat a ani podávat daňové přiznání a přehledy pro pojišťovnu), na webu Podnikatel.cz nyní běží poradna zdarma, kde se můžete zeptat odborníků přímo z Ministerstva financí České republiky. Dotazy můžete pokládat samozřejmě i anonymně pod přezdívkou, viz: https://www.podnikatel.cz/poradna/pausalni-rezim/.

3. 12. 
Facility management skupiny ČSOB povede Josef Šedivý

Od 1. ledna 2022 převezme oblast facility managementu ve skupině ČSOB Josef Šedivý, který nastoupí na pozici výkonného ředitele a nahradí Zoru Křičkovou. Josef vystudoval VŠE v Praze se zaměřením na informační technologie a manažerské účetnictví. Před nástupem do ČSOB působil ve společnosti Deloitte. Do ČSOB nastoupil v roce 2011 jako manažer informační bezpečnosti. V rámci oblasti řízení nefinančních rizik Josef pracoval jako vedoucí týmu, manažer a od roku 2016 byl ředitelem tohoto útvaru. V roce 2018 se stal ředitelem pro oblast Přímé distribuce s odpovědností za oblast přímého prodeje, digitalizace ČSOB retailu a za služby klientského centra. V roce 2021 působil jako lídr Agilní transformace s misí zavádět a zlepšovat agilní řízení ve skupině ČSOB.

2. 12. 
DoDo po transformaci mění svou strukturu

Logistický startup DoDo prochází transformací a po vydařené zahraniční expanzi mění i strukturu. Jako doklad přerodu startupu v mezinárodně firmu vzniká skupina DoDo Group, v jejímž čele bude stát dosavadní CEO DoDo Michal Menšík. Provozním ředitelem skupiny se stává Martin Marek, který dočasně zastane roli CEO pro Českou a Slovenskou republiku. Od svých ambicí DoDo ani v koronavirové době neustoupilo a podařilo se mu značku úspěšně etablovat v Maďarsku, posílit pozici na Slovensku a růst v Polsku a Bulharsku. V rozšiřování služeb za hranice chce firma pokračovat a aktivně připravuje vstup na německý a rakouský trh.

Velký rozhovor s Michalem Menšíkem a Martinem Markem si můžete přečíst na webu Lupa.cz.

2. 12. 
Nová marketingová ředitelka u TP-Link ČR

Společnost TP-Link oznámila personální změnu na marketingovém oddělení své české a slovenské pobočky. Novou marketingovou manažerkou se stává Jana Křístková. Ta na této pozici oficiálně působí již tři měsíce. Předtím pracovala jako marketingová manažerka společnosti ALSO Group (dříve ABC Data). Zde se vypracovala z funkce Junior Marketing Specialist přes Marketing Specialist na Marketing Manager. Ve své nové funkci bude mít na starosti organizaci marketingových aktivit a propagaci značky TP-Link na českém a slovenském trhu, jakož i komunikaci s médii a koordinaci marketingového oddělení. Ve své nové funkci nahrazuje Terezu Kufnerovou, která odešla na mateřskou dovolenou.

1. 12. 
Jan Vavřík a Jiří Červenka posílí v Carvago komunikaci

Evropský online prodejce vozů Carvago posiluje své oddělení komunikace. Na pozici Head of PR nastupuje Jan Vavřík, který dříve působil jako tiskový mluvčí O2 Czech Republic a v Carvagu bude mít na starosti kompletní řízení mezinárodní komunikace. Jako Senior Content Manager pak tým posílí Jiří Červenka, který přichází z pozice šéfredaktora webu Euro.cz. Nový komunikační tým se zaměří na podporu probíhající celoevropské expanze Carvago i posílení vnímání značky jako lídra změny a nových standardů při nákupu ojetého vozu online.

30. 11. 
Visa představila balíček udržitelných produktů a služeb

Společnost Visa spustila program Visa Eco Benefits, balíček nových produktů a služeb pro vydavatele karet, kteří chtějí své zákazníky motivovat k udržitelnému životnímu stylu. Visa tímto programem pomáhá klientům uspokojit rostoucí poptávku po ekologických produktech ze strany držitelů platebních karet. Balíček Visa Eco Benefits umožní vydavatelům karet Visa rozšířit stávající benefity kreditních a debetních karet o nabídku produktů a služeb zaměřených na udržitelnost. Balíček obsahuje kalkulačku uhlíkové stopy, uhlíkový offset, personalizované vzdělávání zákazníků o podpoře udržitelné spotřeby, udržitelné materiály pro platební karty, příspěvky environmentálním organizacím a odměny pro držitele karet za udržitelné chování.

29. 11. 
Jakým typem útoku se firmy nejméně chlubí? Únikem osobních údajů zaměstnanců!
Stále častější případy úniku osobních údajů zaměstnanců při kybernetických útocích na firmy vedou k tomu, že téměř polovina (45 %) takto napadených firem raději informaci o těchto incidentech vůbec nezveřejňuje. Odhalila to nejnovější zpráva společnosti Kaspersky Employee Wellbeing 2021 (Pohoda zaměstnanců v roce 2021), podle níž zaměstnanci často postrádají základní vědomosti o zásadách kybernetické bezpečnosti, jež by jim pomohly lépe se před těmito útoky chránit. Důvodem je fakt, že pouze 44 % firem nabízí zaměstnancům bezpečnostní školení.