Fintech Mallpay má za sebou nejlepší rok ve své historii. Přilákal stovky tisíc nových klientů, zdvojnásobil počet transakcí a jeho revoluční platební karty, které zdarma prodlužují záruku na koupené zboží, se začínají objevovat v peněženkách Čechů stále častěji. Počet pravidelně nakupujících poprvé přesáhl hranici 100 tisíc, báze klientů přesáhla 400 tisíc a pokrytí v síti partnerů stouplo víc než padesátinásobně. Počet plateb, které přes Mallpay klienti realizovali, stoupl za jediný rok na dvojnásobek – konkrétně přesáhl hranici 255 tisíc transakcí. Tahounem růstu se staly především Mallpay karty, které se na něm v loňském roce podílely již skoro ze 60 procent. A rekordně vzrostla i celková hodnota plateb – vůbec poprvé s Mallpay Češi zaplatili zboží nebo služby za více než 300 milionů korun.
Udržet a zvýšit kvalitu péče o zákazníka a připravit projekt na násobný růst, to je mise nového obchodního ředitele startupu Munipolis, jež stojí za českou službou pro komunikaci samospráv s občany Mobilní Rozhlas. Otto Gross na tuto pozici přichází po více než dekádě v projektech současného investora Munipolis, investičního fondu PFC. Gross (44 let) působil v čele obchodu i vedení společnosti Elephant Orchestra. Po prodeji holdingu BMG (Bauer Media Group) vedl obchod skupiny, kam patřily projekty jako ePojisteni.cz či Tarifomat.cz. Před příchodem do Munipolis působil jako CMO v rámci projektu Srovnejto.cz, který předchozí projekty zastřešil. V Munipolis a službě Mobilní Rozhlas bude z pozice Chief Sales Officer se svým týmem zodpovídat za kompletní nastavení obchodních procesů – od identifikace nových klientů přes akvizice po následný onboardingu a accounting. Ve spolupráci se zakladatelem Munipolis bude spoluzodpovědný i za business development a spolupráci se třetími stranami – především státními institucemi.
Společnost Prochazka & Partners, která se zabývá poradenstvím pro nájemce v oblasti komerčních realit, povýšila Jakuba Saláta (37) na pozici Head of Marketing. Salát v Prochazka & Partners působil od ledna 2020 jako Marketing & PR Manager a za tu dobu si vzal na starost veškeré online marketingové aktivity, rebranding společnosti včetně redesignu webových stránek a přechod na nový CRM systém. Díky svým zkušenostem nejen z AMI Communications se ve firmě věnuje také public relations. Své sedmnáctileté zkušenosti Jakub Salát sbíral ve společnosti Renomia, předtím prošel PR agenturami AMI Communications a Previa. Svou kariéru začínal v oblasti médií. Je absolventem Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy, oboru mediální studia, který zakončil rigorózní zkouškou.
Doba po pandemii přinesla mnoho změn, které formují požadavky a očekávání klientů a vyžadují lepší nástroje a zdroje. V souvislosti s tím byl od února nově jmenován Mark Richardson, aby vedl jak průmyslový, tak investiční tým Colliers Česká republika. Mark není na českém trhu ani v regionu střední a východní Evropy nováčkem, svou kariéru zde zahájil zhruba před dvaceti lety v pražské pobočce C&W jako vedoucí oddělení kapitálových trhů, poté přešel na pozici ředitele Pradery, následně se připojil k investičnímu týmu Colliers v Polsku a poté se vrátil zpět do Colliers v Praze.
Investiční společnost DT-holding a.s. sdružuje ve svém portfoliu společnosti realizující stavební a výrobní projekty (skupina H&Q), firmy poskytující investiční a realitní služby (skupina E&Q), vývojáře a dodavatele specializovaného softwaru pro obchod (NG retail), společnost (KROUŽKY) zabývající se zájmovými a vzdělávacími kroužky a zastřešující základní uměleckou školu a středisko volného času (Flow), a celorepublikový maloobchodní řetězec prodejen s tabákovými výrobky a tiskem (Traficon). Nyní oznámila jmenování Ing. Jiřího Puršla generálním ředitelem společnosti. Jiří Puršl je zkušený profesionál a manažer, který přináší zkušenosti z řízení a vedení firem, zejména v oblasti výroby, obchodu, maloobchodu a služeb. V byznysu působí již 30 let na různých manažerských postech a v samostatném podnikání. Zabývá se především restrukturalizací a řízením firem, tvorbou firemních strategií, zvyšováním výkonnosti a rozvojem lidí.
Dle agentury Bloomberg ceny lithia za poslední rok vzrostly pětinásobně. Přitom není jasné, kolik ho bude zapotřebí do roku 2025. Lithium je (zatím stále) základním prvkem pro výrobu baterií pro vozy s elektrickým pohonem. Jak EU vášnivě propagovala názor, že lithium bude možné zpětně získávat z použitých baterií, realita je zcela jiná. Třeba ve Francii stojí služební elektromobily a čekají, až se objeví technologie pro zpětné získání lithia z baterií odstavených aut. Odborníci na těžbu mají ale zcela rozdílné názory. Jedni tvrdí, že lithia může být v roce 2025 nedostatek a až o 13 % může zájem překročit potřeby výrobců, jiní tvrdí, že ho bude 17% přebytek – jde o odhady spotřeby mezi 502 tisíci tunami až 1,25 milionem tun lithia. Dá se vysledovat, že mezi roky 2021 až 2025 bude meziroční nárůst spotřeby lithia dosahovat minimálně 20 %. Největší producenti lithia, Chile, Austrálie a Kanada, jsou zatím relativně v klidu, i když v mnoha případech jsou už na hranici těžebních možností především kvůli obavám o životní prostředí. To je i důvod, proč se v některých zemích (ČR, Srbsko) neotevírají (zatím?) další těžební místa.
Jak plyne z nejnovějších dat Svazu dovozců automobilů a Evropské asociace výrobců vozů (ACEA), česká osobní auta zestárla na průměrných 15,6 let. Tuzemský vozový park je tak šestý nejstarší v Evropě, před námi je jen sousední Slovensko, Chorvatsko, Maďarsko, Polsko a Litevsko. Výrazný podíl na tom má i skladba dovážených ojetin, z nichž je více než polovina starších deseti let a více než pětina dokonce starších 15 let. Stáří vozového parku se tak neustále zvyšuje. Za posledních deset let se průměrné stáří vozů zvýšilo o tři roky. Stárnutí aut v Česku zpomalují firemní flotily a vozy na operativní leasing, u kterých v průměru dochází k obnově po 5,6 letech.
První bankou v Česku, u které si firmy mohou otevírat účet online, se stala ČSOB. Pilotní provoz služby začal v lednu a od 1. února je veřejně dostupná. „Jsme první banka v České republice, která umí otevírat online účet pro všechny podnikatelské subjekty, jak fyzické osoby podnikatele, tak i firmy,“ uvádí Pavel Prokop, výkonný ředitel firemního bankovnictví ČSOB. Otevření účtu vzdáleně pro firmy žádná jiná další banka v Česku neumí. Účet se zakládá z webových stránek ČSOB. Ke sjednání jsou potřeba dva osobní doklady a identifikační údaje o firmě. Založení firemního účtu online je plně v souladu se všemi regulatorními požadavky. Formulář je napojený na obchodní rejstřík, takže se po zadání IČO žadateli doplní všechny údaje o společnosti, což ulehčuje vyplnění formuláře.
Společnost Visa spustila platební metodu Click to Pay s Visa v České republice. Reaguje tím na rostoucí segment e-commerce a rostoucí počty online plateb. Spotřebitelé mohou s Click to Pay s Visa platit bezpečně a pohodlně u zapojených obchodníků a na partnerských platformách. Lze ho využít při placení na internetu, ať už platba probíhá na mobilu či na jiném připojeném zařízení, u obchodníků a na serverech využívajících platební bránu od KB SmartPay a GoPay. E-shopy s tlačítkem Click to Pay s Visa umožní platbu bez nutnosti zadávat 16místné číslo karty a sníží tak počet kroků nutných pro dokončení objednávky. Platební metoda je zabezpečena nejmodernější technologií pro ověřování totožnosti, platební údaje jsou při nákupu nahrazeny unikátním tokenem, aby nebylo možné dohledání skutečných dat.
Vodík je dle Toyoty budoucností automobilového průmyslu a brzy doplní segment hybridů, ekologické varianty pohonu, využívané flotilami sdílených automobilů. Čtyři pětiny energetických firem plánují investice do vodíkových technologií, již nyní je provozuje 31 % ropných a plynárenských společností, dodavatelů energie a specialistů na obnovitelné zdroje. „Vodíkový pohon je na vzestupu a má před sebou výzvy, jako vytvoření infrastruktury pro skladování a distribuci. Jde o reálnou budoucnost automobilové dopravy – osobní, nákladní i veřejné,“ říká Martin Peleška, ředitel českého zastoupení značek Toyota a Lexus. Toyota nabízí sériově vyráběnou vodíkovou Toyotu Mirai, představila i vodíkový kamion a založila investiční fond Toyota Ventures Climate Fund. „Sledujeme pozorně vývoj na trhu alternativních pohonů a snažíme se najít ideální variantu pro blízkou budoucnost. Vodíkový pohon je smysluplným řešením,“ říká Milan Beutl, ředitel českého zastoupení Anytime carsharing. V ČR prodej hybridů v posledním čtvrtletí meziročně rostl o 68 % a hybridy jsou dle Evropského sdružení prodejců automobilů (ACEA) po benzinu už druhou nejprodávanější variantou pohonu.
Malajský královský investiční fond The Royal Invest Fund of Kelantan (RIFK) získal v Malajsii licenci na provoz královské investiční banky The Royal Investment Bank of Kelantant (RIBK). V České republice a EU bude působit přes licencovanou entitu na Slovensku. RIBK se chce věnovat investicím v oblasti finančních technologií, nemovitostí, technologických parků a výrobě s důrazem na ekologii, obchodování s komoditami, dále vývoji softwarových a zdravotnických řešení. Klientela se generuje z řad významných královských a investorských rodin či investičních celků podnikajících v Malajsii i na mezinárodním poli. Mezi nejvýznamnější zakladatele RIBK patří malajská královská rodina a král Muhammad V. Kelantanský.
Stále zlepšovat kvalitu produktů i služeb, a to i v případě, že zákazníci vyjadřují vysokou míru spokojenosti. To je cílem českého lídra na trhu ERP, společnosti Asseco Solutions. Ta proto v posledních měsících přistoupila k realizaci změn ve své struktuře, přičemž jednou z důležitých změn bylo posílení oblasti vývoje. Řady top managementu Asseco Solutions proto rozšířil nový ředitel divize vývoje, Ing. Petr Vítek (naroz. 1970). Petr Vítek vystudoval ČVUT, Fakultu strojní obor hydraulika. Od 90. let pracoval na mnoha IT projektech, především pro české banky, kde vedl vývojové týmy. Před nástupem do Asseco Solutions působil v ČSOB.
Znalecká kancelář EqSA jmenovala novým partnerem Jiřího Wiesnera a vedoucí nemovitostního oddělení se stává Lenka Hluší. Jiří Wiesner ve znalecké kanceláři EqSA působí od roku 2015 a dosud zde vedl oddělení oceňování podniků, v čemž bude i jako partner pokračovat. Lenka Hluší je odbornicí na oceňování komerčních a rezidentských nemovitostí jak pro soudní účely, tak i pro účely akvizic či restrukturalizací. V současné době své znalosti rozšiřuje a zdokonaluje studiem MBA při VŠE, kde se zabývá především oceňováním komerčních nemovitostí.
Marketingová konzultační společnost Proficio jmenovala Jabuba Kalába manažerem Business Intelligence týmu. Společnost svůj tým navíc rozšířila i o Lukáše Cikánka a Michala Filípka, otevřela nové kanceláře v centru Prahy a plánuje další růst. Jakub vystudoval Mendelovu univerzitu v Brně, magisterský obor Business a Managerial Economics. V letech 2015 až 2021 působil ve společnosti Zebra Technologies. V srpnu 2020 se připojil k Business Intelligence týmu Proficia jako konzultant. V něm nově povýšil na post manažera a bude se věnovat zejména rozvoji současného týmu, integraci účetních dat a v neposlední řadě také rozšíření Business Intelligence služeb společnosti o další produkty.
Pokud jste dosud využívali bezplatnou službu e-mail pod vlastní doménou od Google, vězte, že za ni budete muset platit. Šlo o to, že jste mohli mít firemní účet a v něm určitý počet uživatelských účtů zdarma a propojit si ho s vlastní doménou. Jako CFO vás jistě bude zajímat, že nově vám Google nabízí službu Workspace, kde ale za jeden uživatelský účet budete platit 5,20 €. Jaké máte možnosti v tento okamžik, můžete dál používat bezplatný účet u jiného poskytovatele nebo přijmout podmínky Google? Na to vám odpoví skvělý článek z našeho partnerského serveru Root.cz, kde se autor zabývá podrobným rozborem nově vzniklé situace.
Zájem o jízdu ve sdíleném elektromobilu roste a s ním i jejich množství na platformě HoppyGo. Loni se jejich přírůstek téměř zdvojnásobil, nejvýdělečnějším autem se stala Škoda Enyaq iV. Zájem řidičů o vozy s elektrickým pohonem podněcuje stále více majitelů elektromobilů, kteří svá auta ke sdílení registrují. V roce 2020 jich bylo 37, loni jich přibylo 69 (+86 %). Průměrný denní nájezd sdíleného elektromobilu je 250 km, což elektromobily zvládnou na jedno nabití. „Poptávka po elektromobilech loni meziročně stoupla o 400 %,” říká Robin Švaříček, CEO společnosti HoppyGo, která sdílení aut mezi lidmi umožňuje. Ta loni vylepšila svou aplikaci – majitelé nyní mohou zaznamenat stav nabití baterie a po skončení zápůjčky vyúčtovat spotřebu energie, tak jako u benzinových či naftových vozidel. Mohou přidat i dobu nabíjení a dojezd vozu. Platforma pro sdílení aut HoppyGo spadá mezi inovační projekty mobility Škoda Auto DigiLab. Nabídka 2500 vozů je dostupná ve všech velkých městech.
Petra Heinrich Liedtke byla jmenována do funkce viceprezidentky pro partnerský a komerční prodej VMware v regionu EMEA. Povede divizi s 500 zaměstnanci a bude zodpovědná za to, aby rozvinutý ekosystém partnerů společnosti měl digitální základ pro poskytování modernizovaných aplikací a multi-cloudu zákazníkům usilujícím o dosažení obchodních výsledků prostřednictvím své digitální transformace. Bude spolupracovat na zlepšování partnerských obchodních modelů a uvolňování schopností partnerů prostřednictvím řešení a služeb společnosti VMware. Petra s sebou přináší znalosti obchodních kanálů, které získala během více než 25 let působení v oboru. Naposledy jako viceprezidentka pro partnerský a produktový prodej v regionu EMEA ve společnosti Red Hat.
Ing. Kateřina Trčalová (1982) ve společnosti Asseco Solutions působí na marketingových pozicích od roku 2006. Od ledna se stala členkou managementu firmy – šéfkou marketingového oddělení. Kateřina absolvovala Univerzitu Tomáše Bati ve Zlíně, Fakultu managementu a ekonomiky, magisterský program Podniková ekonomika. Pracovala na analytické pozici v obchodním controllingu společnosti Delta pekárny (dnešní United Bakeries), nyní v Asseco Solutions (dříve LCS International). Kateřina Trčalová říká: „Být vedoucí marketingu je velká výzva a těší mě, že mohu ovlivňovat komunikaci značky HELIOS. Chci pokračovat v budování jejího mediálního obrazu.“
Společnost Mastercard začíná spolupracovat s jednou z největších kryptoměnových burz na světě Coinbase. Na nově vznikajícím tržišti s nezaměnitelnými tokeny (NFT) budou zákazníci moci nakupovat jednoduše přímo platebními kartami Mastercard. Cílem společnosti Mastercard je učinit nezaměnitelné tokeny dostupnějšími. Čím více lidí má k moderním technologiím snadný přístup, tím rychlejší jsou další inovace. Ty pak podporují růst ekonomiky i rozšiřování nabídky pro spotřebitele. Digitální statky v podobě NFT velmi často tvoří hudebníci, umělci či tvůrci počítačových her. Přístup většího množství potenciálních kupců na tento trh tak podpoří další tvůrce a může vyvolat další evoluci digitálního obchodu.
Přestože nejzazší termín podání daňového přiznání fyzických osob za minulý rok (2021) je až 1. dubna 2022, někteří podnikatelé nebo OSVČ ho potřebují podat například za účelem prokázání příjmů za předchozí rok pro účely získání úvěru nebo hypotéky. Bohužel ale mají smůlu, stát nemá prozatím vlastní online formuláře. Ti, kdo byli zvyklí využívat elektronický formulář na webu Finanční správy, ale letos neprojdou. Formulář pro daň z příjmu fyzických osob za rok 2021 totiž ještě není dostupný, k dispozici má ale být až v druhé polovině měsíce února tohoto roku. Více podrobností získáte na webu Měšec.cz na této adrese.
Populární e-commerce integrátor BaseLinker, který umí snadno a rychle napojit e-shopy na největší online tržiště, přichází do Česka a na Slovensko. Nástroj tak nově mohou využít i čeští a slovenští obchodníci, kteří se díky BaseLinkeru snadno dostanou na MALL a přímo v jeho rozhraní budou moci zalistovat zboží i odbavovat objednávky zákazníků. Z BaseLinkeru lze navíc své zboží vystavit i na další online tržiště včetně polského Allegra či Amazonu. „Jsme největší evropský e-commerce integrátor a naši službu aktivně využívá více než 15 000 obchodníků. Máme za sebou 15 let vývoje a nabízíme přes 400 integrací. Náš vstup do Česka a na Slovensko znamená, že e-shopy mají nově možnost napojit se na MALL pomocí jednoduchého a spolehlivého nástroje, na který si snadno napojí i třeba svůj účetní a skladový systém,“ popisuje Radek Klouda, ředitel BaseLinkeru pro Českou republiku a Slovensko.
Důvodem, proč společnost Asseco Solutions v posledních měsících přistoupila k realizaci změn ve své struktuře, jsou především snaha o zlepšování kvality produktů i služeb a dokonalé zacílení na spokojenost zákazníka. Firma nyní klade extrémní důraz nejen na vývoj a služby, ale zejména na obchod. Proto řady jejího top managementu posílil nový obchodní ředitel, zkušený obchodník a manažer Michal Andraško (1981), absolvent několika univerzit, kde vystudoval marketing, ekonomii a management. Následně vystudoval program MBA zaměřený na strategický management na The Nottingham Trent University. Celý svůj profesní život, který započal již při studiu střední školy, věnoval prodeji v oblasti informačních a komunikačních technologií.
Advokátní kancelář Rowan Legal oznámila příchod výrazné personální posily. Její právnický tým od února 2022 doplní Jan Frey (40), který patří mezi přední tuzemské experty na fúze a akvizice (M&A). Této oblasti se věnuje dlouhodobě. Partneři kanceláře věří, že se díky Freyově reputaci a expertize podaří tuto kategorii právních služeb Rowan Legal ještě rozšířit. Frey na nové působiště přichází po deseti letech v manažerských pozicích u Havel & Partners a kariéře v týmu KPMG. Je považován za jednoho z nejvýznamnějších tuzemských expertů na oblast fúzí a akvizic, právních auditů a procesů due dilligence.
Poskytovatel ICT služeb, společnost CDC Data, oznámila personální změny. Novým generálním ředitelem společnosti se od 6. ledna 2022 stal Pavel Smoleň. Na této pozici střídá zakladatele a spolumajitele CDC Data Luboše Strapinu, který se přesunul do představenstva společnosti. Hlavním úkolem nového generálního ředitele bude vyhledávání a využívání příležitostí k dalšímu růstu CDC Data. Jako CEO bude Pavel Smoleň odpovědný za chod firmy a její hospodářské výsledky, které bude pravidelně předkládat představenstvu společnosti. Dále se novým obchodním ředitelem stane Martin Bedroš, když dosavadní obchodní ředitel Jiří Prokeš bude zastávat pozici provozního ředitele společnosti.
Škoda Auto jmenuje od ledna 2022 Meredith Kelly do funkce vedoucí globálního marketingu. Kelly má pracovní zkušenosti v mezinárodním marketingu a naposledy byla zodpovědná za marketingové aktivity značky Volkswagen v Jihoafrické republice. Meredith Kelly pracuje pro koncern Volkswagen od října 2015. S obchodním vzděláním a titulem v oboru podnikové finance Kelly dříve pracovala pro mezinárodní společnosti v oblasti spotřebního zboží.
Skupina Aricoma miliardáře Karla Komárka plní svou strategii expanze a získává polskou softwarovou vývojářskou společnost Clearcode, specializující se na vývoj AdTech a MarTech platforem na zakázku. Ta spolupracovala s řadou předních AdTech firem, agentur, vydavatelů a globálních mediálních společností. Skupina Aricoma, nový celoevropský hráč v oblasti IT služeb, za kterým stojí skupina KKCG, získá společnost Clearcode s cílem vstoupit na rychle rostoucí trh reklamních a marketingových technologií. Spolu se stovkou odborníků společnosti Clearcode bude skupinu Aricoma tvořit deset společností s konsolidovaným obratem přes 340 milionů eur a s více než 3 000 zaměstnanci.
Dceřinná společnost ČEZ, Telco Pro Services (TPS), rozšiřuje své portfolio o další regionální telekomunikační operátory. Poskytovatelé služeb internetu na Královéhradecku, Liberecku a Mladoboleslavsku, Magnalink a Cerberos, se od listopadu staly součástí skupiny Telco Pro Services. Cílem je nabídnout jejich prostřednictvím další služby ze sféry internetu, digitální televize či VOIP. TPS bude investovat do výstavby nových lokalit, které jsou vhodné pro instalaci optických sítí poslední míle a napojení na páteřní sítě.
Škoda Auto založila společný podnik s IT holdingem Etnetera Group. Spojením odborných znalostí a agilních metod vývoje automobilka dále pokračuje ve své strategii digitalizace. Cílem je optimalizovat uživatelskou zkušenost zákazníků společnosti Škoda Auto a vytvořit software nové generace pro éru elektromobility. Nový společný podnik Green:Code v příštích letech přijme až 200 vývojářů, softwarových architektů, obchodních analytiků, designérů UX/UI a testerů.
Ireneusz Kubies byl ve společnosti Infor jmenován na pozici Alliance Director pro region CEE, kde buduje a řídí partnerství s aliančními partnery v regionu s důrazem na rozvoj cloudových nabídek Infor na platformě Amazon Web Services (AWS). Ireneusz se v roce 2014 stal součástí týmu Infor CEE v Praze jako regionální Channel and Direct Sales Manager. Dnes je zodpovědný za rozvoj regionálních aliančních strategií a řízení vztahů s partnery z řad systémových integrátorů, technologickými či konzultačními partnery v České republice, Slovensku, Polsku, Maďarsku, Rumunsku, Bulharsku, Slovinsku a Srbsku. Před tím strávil čtyři roky v HP jako Account Executive pro střední a východní Evropu a předtím v ICZ na pozici Product Management Manager. Vystudoval Fakultu strojní na ČVUT, obor automatizované systémy řízení.
Novým předsedou představenstva Expobank CZ se od 2. ledna stal Lubomír Lízal (na fotografii), bývalý člen bankovní rady České národní banky. Nahradil tak dosavadního člena a předsedu představenstva Ilju Mitelmana. Z představenstva odešel také Sridhar Cadambi a nahradil ho Jan Winkler. Už od loňského září posílil představenstvo Martin Provazník, čtvrtým členem je od loňského března Martin Kubíček. Novým předsedou dozorčí rady byl zvolen její dosavadní člen John McNaughton. Expobank má od Nového roku i nového mluvčího. Stal se jím Jakub Švestka, který byl do loňského května mluvčím Moneta Money Bank.
Společnost Würth, výrobce montážní a upevňovací techniky, má od ledna nového ředitele obchodu pro Českou republiku. Stal se jím Petr Waldmann, který pracuje ve skupině Würth od roku 2018. Bude zodpovědný za vztahy se zákazníky a rozvoj obchodu v Česku. Würth tak posiluje strategii, kladoucí důraz na osobní přístup, vztahy se zákazníky a multikanálový prodej. To se neodráží jen v nabídce produktů a technologií, ale i v ambiciózním cíli překročit v následujících letech obrat ve výši dvě miliardy korun. Petr má magisterský titul z Mannheim Business School v Německu. Profesní dráhu ve Würth zahájil během studií jako obchodní asistent pro člena představenstva Dr. Jana Allmanna. Během sedmi let zastával několik pozic, naposledy jako market manager pro Česko a Slovensko a zodpovídal za controlling pro východní Evropu.
Od ledna 2025 se novým CEO a zároveň společníkem Unicorn Attacks stává Jan Pauly. Ve vedení společnosti střídá zakladatele firmy Víta Šuberta, který i nadále naplno zůstává součástí týmu a bude se vedle péče o klienty soustředit na produktový rozvoj firmy, její expanzi na zahraniční trhy a strategii růstu. Pod vedením Víta Šuberta a Martina Medka se Unicorn Attacks během sedmi let etablovala jako partner, který pomáhá firmám, velkým zavedeným hráčům i začínajícím start-upům, najít správný směr a vyhnout se úskalím jejich byznysu. Jan Pauly přichází do čela Unicorn Attacks s více než desetiletou praxí v oblasti strategie a managementu. V minulosti působil například jako CEO technologické firmy PDI. Kromě toho se jako právník věnuje i výuce na Univerzitě Karlově.
Společnost Panasonic jmenovala Shusuke Aokiho generálním ředitelem a výkonným ředitelem společnosti Panasonic Connect Europe (PCOEU) se sídlem v německém Wiesbadenu. Bývalý ředitel pro transformaci, který posledních 14 let žil a pracoval v Evropě, povede organizaci a bude pomáhat jejím evropským firemním zákazníkům orientovat se v současných socioekonomických výzvách prostřednictvím zavádění nejnovějších technologických inovací. Pan Aoki, který má rozsáhlé zkušenosti s B2B a B2G, vedl před přijetím této funkce úspěšné týmy v oblasti prodeje řešení na klíč, systémového inženýrství, marketingu a transformace v Japonsku, Spojených státech a Evropě. Ve funkci nahradí Hiroyukiho Nishiumu, který úspěšně provedl podnik pandemií.
Kia oznámila jmenování Heung Gu Kanga do pozice prezidenta, který od 1. ledna 2025 působí na nové pozici v českém zastoupení společnosti. Navazuje tím na předchozí kariéru u značky Kia, kde v průběhu posledních několika let působil v oblasti mezinárodního obchodu – naposledy jako výkonný koordinátor společnosti Kia Nizozemsko. Funkci přebírá po Kyoungsun Yoo, který uvedenou roli zastával poslední dva roky. Pan Kang přináší řadu zkušeností z národní i mezinárodní úrovně, které nabyl během svého 19letého působení u značky Kia. Ve své kariéře se zaměřuje na obchodní strategii a provozní oblasti – od prodeje přes marketing a produkty až po zákaznické služby. Heung Gu Kang se narodil v roce 1978 v Jižní Koreji. Vystudoval Hanyang University v Soulu obor strojní inženýrství. Je ženatý a má syna.
Společnost Traficon posiluje svůj management. Novým výkonným ředitelem, jednatelem a minoritním spolumajitelem společnosti se stal Tomáš Hůlek, který v posledních měsících vede její transformaci. Jejím cílem je modernizace a digitalizace vnitřních procesů a nový přístup k vnímání zákazníka, což se promítlo i do inovativního pojetí designu prodejen. Tomáš Hůlek je zkušený manažer, který působil v řadě renomovaných mezinárodních společností, jako jsou Philip Morris, Mondelēz a Mars, kde zastával vedoucí pozice v oblastech obchodu, marketingu nebo strategického plánování.