Edge-to-cloud platforma HPE GreenLake přináší první cloudové nativní unifikované analytické a data lakehouse služby optimalizované pro hybridní prostředí na základě integrace řešení HPE Ezmeral Unified Analytics, postaveného na open-source. Firmám poskytne strukturu pro spouštění datové analýzy a byznys inteligence. Data a datová analytika se stala klíčovým prvkem pro budování úspěšných podniků. Ty dosud využívaly starší analytické platformy, vytvořené před érou cloudu a postrádající možnosti nativního cloudu, nebo vyžadující složitou migraci do veřejných cloudů. Firmy by na změnu, podle prognóz IDC, jen do roku 2023 měly vydat 110 miliard dolarů. Cloudové služby díky platformě HPE GreenLake podnikům umožní překonat tyto kompromisy a ušetřit nemalé prostředky. Platforma přinášející analytické služby je otevřená a připravená pro použití v cloudu. Podnikům pomáhá sjednotit, modernizovat a analyzovat všechna jejich data kdekoliv. Analytické a datové týmy tak mohou využít první cloudové nativní řešení ve svém odvětví, rozšířit Apache Spark lakehouse a urychlit zapojení umělé inteligence a strojového učení.
Společnost SentinelOne, globální hráč v oblasti autonomní kybernetické bezpečnosti, zahájila provoz kanceláře a inovačního centra v Praze, kde v budoucnu má pracovat 300 vysoce kvalifikovaných zaměstnanců. Ti se zaměří na vývoj produktů a spolupráci se stávajícími týmy společnosti. Celková investice SentinelOne v následujících třech letech v České republice přesáhne 1 miliardu korun. Praha bude společnosti sloužit jako inženýrská centrála pro Evropu a byla vybrána na základě místní silné nabídky inženýrských talentů. Společnost bude nabírat zaměstnance napříč obory.
Logistický startup DoDo posiluje obchodně-marketingové vedení. Na pozici Chief Commercial Officer nastupuje Peter Menky (35). V DoDo se chce zaměřit na další posílení pozice značky v regionu a nastavení obchodní a marketingové strategie, která podpoří současný rychlý růst a expanzi společnosti na nové zahraniční trhy. Během následujících let chce Menky firmě DoDo pomoci vybudovat si pozici startupového jednorožce a v horizontu pěti let se stát evropským lídrem v oblasti logistiky poslední míle.
Marketingová konzultační společnost Proficio přivítala pět nových kolegů, kteří posílí různé týmy společnosti. Jde o Michala Filípka, Tomáše Nahodila, Dana Sedláčka, Lucii Teslíkovou a Tomáše Hruzíka. Firma letos navázala spolupráci s novými klienty jako je například pojišťovana Direct, platební instituce Roger, Bezrealitky.cz nebo Spokar a otevřela nové kanceláře v Praze.
Společnost Atos uvedla kyberbezpečnostní službu Managed Detection and Response podporující datovou suverenitu. Služba je v souladu se zásadami datové suverenity v jednotlivých zemích i s konkrétními daty a provozními potřebami organizací. Nový produkt chrání data zákazníků řešením kybernetické bezpečnosti, přizpůsobené průmyslovým odvětvím, právním prostředím nebo územním výzvám. Poskytuje organizacím i ochranu před pokročilými hrozbami proaktivním vyhledáváním, ověřováním, izolací a reakcí na aktuální hrozby. Služba je postavena na platformě AIsaac, špičkou v oblasti umělé inteligence, analýzy big data nebo edge computingu při detekci a reakci na hrozby.
Startup Korkuma, který jako první v Česku umožňuje e-shopům prodávat zboží prostřednictvím živě vysílaných videí přímo na webu, navázal spolupráci s platformou Shoptet. Korkumu si tak jednoduše jako doplněk může nainstalovat každý e-shop, který na platformě běží. Korkuma na Shoptetu nabízí zcela novou interakci se zákazníky a zajímavou možnost, jak zvýšit prodeje a snížit počet vratek.E-shopům, které využívají platformu Shoptet stačí k přidání videoprodeje na web pouze doplněk instalovat v administraci a poté spárovat přímo v Korkumě. Na vyzkoušení pak mají 14 dní zdarma.
Již podvacáté budou letos vyhlášeny nejlepší banky a pojišťovny v rámci ocenění Mastercard Banka roku 2021. O vítězích rozhodne odborná porota a vyhlášení vítězů devíti kategorií se uskuteční 18. listopadu v Obecním domě. I letos převzal záštitu nad oceněním guvernér ČNB Jiří Rusnok. Porota, která bude hlasovat 4. listopadu, prošla obměnou. Nově v ní zasedli Mojmír Hampl (KPMG), Veronika Jůvová (Conseq), Marie Karfíková (profesorka finančního práva PF UK), David Manych (partner Natland), Martin Prunner (Global Sales Executive ve společnosti PayU), Karel Šulc (místopředseda představenstva Fincentrum & Swiss Life Select) a Ilona Švihlíková (prorektorka Vysoké školy obchodní). Sedmnáctičlennou skupinu porotců doplní odborníci, kteří se účastnili i minulých ročníků – Vlastislav Bříza (majitel společnosti KOOH-I-NOOR), Michal Čarný (generální ředitel společnosti Mastercard pro ČR a Slovensko), Robert Čásenský (šéfredaktor časopisu Reportér), Petr Dvořák (vysokoškolský pedagog), Daniel Heler (předseda představenstva Four Dimensions), Pavel Kysilka (předseda představenstva správní rady 6D), Miroslav Zámečník (analytik týdeníku Hrot), Eva Zamrazilová (předsedkyně Národní rozpočtové rady), Tereza Zavadilová (CEO Newstream.cz) a Jan Žůrek (spoluzakladatel české pobočky KPMG).
Podle nové studie Accenture už cena a kvalita není při nákupu rozhodujícím faktorem. Většina spotřebitelů přehodnocuje své nákupní chování a až 50 % dotazovaných během pandemie přehodnotilo, co je pro ně v životě důležité, a v rámci nákupního rozhodování více zohledňují hodnoty, které jim osobně dávají smysl. To má přímý dopad na jejich nákupní chování. Dalších 33 % lidí ještě své nákupní chování přehodnocuje a u 17 % respondentů se zkušenost s pandemií na jejich nákupním chování nijak nepodepsala. Do popředí rozhodování o nákupech se dostaly zdraví a bezpečnost, zákaznický servis a péče, jednoduchost a pohodlí, původ produktu adůvěra ve značku a pověst značky.
Microsoft oficiálně uvedl na trh novou verzi Windows 11. Abyste mohli vyzkoušet, zda nový operační systém bude možné naistalovat i na váš počítač, je třeba nainstalovat a spustit aplikaci PC Health Check (pro uživatele české verze: Kontrola stavu osobního počítače). Pokud váš počítač hardwarové nevyhoví, Microsoft dává naději, že minimálně po čtyři roky bude podporovat ještě předchozí verzi Windows 10.
Vyděračské útoky hackerů jsou častější, cílenější, sofistikovanější i závažnější. Firmy i státní instituce je stále podceňují, upozorňuje expert na kyberbezpečnost Adam Koudela z firmy XEVOS. Investice do zabezpečení sítě je přitom řádově nižší než výkupné. Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) důrazně nedoporučuje výkupné platit. Koudela ale upozorňuje na existenci firem, které se na vyjednávání s hackery specializují a dokážou vyhodnotit, kdy může mít platba výkupného smysl. Podle letošního průzkumu společnosti Sophos dostane po zaplacení výkupného firma zpět zhruba 65 % svých digitálních informací. Počet firem a institucí, které vyděračům za data raději zaplatí, se za poslední rok zvýšil z 26 na 32 %. Finanční škody způsobené ransomwarem dle průzkumu rostou díky sofistikovanějším způsobům útoků: u jedné společnosti v průměru ze 761 106 dolarů na 1,85 milionu dolarů.
Technologická agentura Inveo specializující se na tvorbu komplexních řešení pro e-commerce má nového CEO. Do čela agentury se postavil Jaroslav Holý, jehož cílem bude přetvořit Inveo v marketingový a byznysový hub pro celou e-commerce scénu i domovskou skupinu V-Sharp, pod níž spadá také logistický startup DoDo nebo venture studio V-Sharp Alpha.
Na 11. ročníku Cyber Security se zaměříme na klíčové faktory ovlivňující kyberochranu organizací v souvislosti s růstem využívání home office. Dále se podíváme na nedostatek personálu i dovedností: víte, kde jsou vaše citlivá data? Pomůže přechod na architekturu kyber-rezilience a podpora ze strany AI?
Zaměříme se na detekci a blokaci cílených útoků bez využití malwaru, podíváme se, jak útočníci pronikají skrze vícefaktorové ověřování (2FA/MFA), zastavíme se také u informací, dat a služeb z temné strany internetu. Témat je celá řada, seznamte se s nimi na webu konference.
Těší se na vás profíci ze společností AVAST, f5, Novicom, System4u, ESET, McAfee, MyQ, PATRON-IT, Cyber Rangers nebo eLegal advokátní kancelář.
Čeká nás pořádná dávka témat, která odpovídají současným potřebám firem. Sejdeme se 19. října v hotelu Don Giovanni v Praze.
Novým šéfem B2B segmentu MALL Group se stává Jan Hollmann (45). Přichází z Alzy, kde se se svým týmem čtyři roky staral o firemní byznys představující největší rozvojový segment. V oblasti byznysu a obchodu se pohybuje již téměř 20 let. Ze své pozice chce změnit nákupní návyky ve firmách a pomoci jim se zjednodušením nákupního procesu jeho digitalizací.
Ucelený vhled do podnikání i podrobné informace nejen o samotném trhu, ale i o konkurenci či trendech v chování zákazníků přinese podnikatelům nová analytická platforma Portál obchodníka. Stojí za ní společnost Mastercard, která ji společně s Worldline přináší na Český trh a začíná poskytovat obchodníkům právě ze sítě Worldline / KB SmartPay. Obchodníci na ní oceňují zejména podrobné analýzy, o které mohou opřít svá strategická rozhodnutí a nastavit tak co nejlepší služby pro své zákazníky.
Největší část zaměstnanců si nyní přeje pracovat z domova tři až čtyři dny v týdnu. Ještě před rokem to bylo jen jednou až dvakrát týdně. Přes čtyři pětiny manažerů chtějí zvýšit podíl home office ve svých týmech. Lidé oceňují zejména úsporu času pro dojíždění do kanceláře. Vyplývá z průzkumu mezi 4,5 tisíci zaměstnanci skupiny ČSOB. Čtvrtina z nich se doma může lépe na práci soustředit a je efektivnější. Pětina může pracovat doma s lehkou nemocí či drobným zraněním. Na druhou stranu 40 % uvedlo, že jim chybí potkávání s kolegy a čtvrtina nemá vhodné podmínky pro práci.
SpolečnostVisa pomohla s digitalizací už zhruba 16 milionům malých podniků a mikropodniků (SMB) po celém světě. Dlouhodobý cíl z roku 2020 dosáhnout hranice 50 milionů digitalizovaných firem tak splnila z více než 30 procent. Od začátku pandemie Visa zahájila řadu komunitních programů na podporu podnikatelů, aby mohli začít přijímat digitální platby a rychle se adaptovat na digitální ekonomiku. Zároveň zveřejnila páté vydání studie Back to Business. Z ní plyne, že 68 % spotřebitelů permanentně změnilo své platební návyky v důsledku koronavirové pandemie.
Společnost Mastercard posiluje v oblasti digitálních aktiv uzavřením dohody o akvizici firmy CipherTrace. Ta zpracovává a analyzuje údaje o více než devíti stovkách kryptoměn. Díky tomu Mastercard rozšíří svou strategii na poli kryptoměn a urychlí její realizaci. Akvizice propojí znalosti CipherTrace v oblasti digitálních aktiv s bezpečnostními řešeními Mastercard. Pro podniky a firmy to znamená vyšší míru transparentnosti, jež jim umožní identifikovat a rozumět existujícím rizikům. Přínosem bude i snadnější naplňování zákonných a regulatorních požadavků uplatňovaných v oblasti digitálních aktiv.
Společnost Mastercard otevírá Laboratoř pro inovace a udržitelnost ve švédském Stockholmu. Ta bude stát v čele rozvoje portfolia ekologicky šetrných digitálních produktů a řešení. Umožní firmám a spotřebitelům změnit způsoby, jakými vyrábějí, distribuují a nakupují výrobky a služby tak, aby z toho v době, kdy se globální ekonomika digitalizuje, měli prospěch lidé i planeta. Staví na zkušenostech s inovacemi v oblastech finančního začlenění a bude zkoumat, jak lze technologie typu 5G, kvantové počítače a umělou inteligenci uplatnit při řešení environmentálních výzev. Skládat se bude z výzkumného a vývojového centra na řešení pro udržitelnou spotřebu a hodnotové řetězce, platformy „Labs as a Service“, pro sdružování partnerů a zákazníků ke spoluvytváření udržitelných řešení a Mastercard Experience Center pro praktické ukázky produktů.
Většinový vlastnický podíl v české firmě Crede Experto Praha specializující se na software pro oblast bankovnictví a platebního styku, odkoupila společnost ARBES Technologies. Sloučením aktivit obou podniků vznikne jednička na českém i slovenském trhu v oblasti informačních systémů pro bankovnictví a platební styk s ročním obratem přes půl miliardy korun. Regionálně bude společný tým obsluhovat stávající země, kde působí. Předpokladem je však expanze i do dalších zemí, zejména s novou generací řešení pro platební styk a bankovnictví.
Kit Colbert nastoupil do VMware v roce 2003 jako technický vedoucí pracovník. Během působení v VMware zastával řadu funkcí, například technického ředitele pro cloudové služby, generálního manažera pro cloudově nativní řešení, technického ředitele divize End-User Computing a hlavního architekta VMware vRealize Operations Suite. V nové pozici bude utvářet technickou vizi společnosti a transformaci na výzkum a vývoj zaměřený na cloud a předplatné. Jeho úkolem bude i rozvoj úsilí v oblasti výzkumu a vývoje a dohled nad realizačními týmy a nad závazky společnosti v oblasti ESG.
QNAP KoiRetail nabízí analýzu videí na bázi umělé inteligence (AI) a pomáhá obchodům, maloobchodníkům i nákupním centrům získat přehled o chování zákazníků a obchodním výkonu. Pomáhá uživatelům při budování obchodních strategií založených na aktivitách zákazníků v obchodech na základě teplotních map, mírou dlení a aktivních oblastí. Vše je přístupné z uživatelsky přívětivého rozhraní. KoiRetail podporuje detekci mezi kamerami technologií opětovné identifikace v cloudových službách. Ta dokáže rozpoznat stejnou osobu zachycenou více kamerami současně, což obchodníkům umožňuje získat profily zákazníků pro přesnější plánování marketingových strategií.
EU se léta snaží prosadit legislativu pro jednodušší užívání elektroniky. Včera představila návrh na standardizaci nabíjecích portů pro snížení množství elektronického odpadu a ochranu životního prostředí. Výrobci elektroniky od smartphonů přes tablety, čtečky až po fotoaparáty, budou muset využívat jednotnou koncovku USB-C pro napájecí kabely. Nabíječka nemá být součástí balení při koupi přístroje. Návrh musí ještě podpořit Europarlament i jednotlivé členské státy.
Do české advokátní kanceláře Arrows, jež za poslední tři roky vyrostla mezi lídry trhu, vstupuje poradenský gigant ETL Global. Tato německá skupina chce navázat na celosvětové akviziční úspěchy a dále rozvinout svůj byznys v České republice. Společnou ambicí je překročit obrat 1 miliardy korun do pěti let, k čemuž ETL poskytne investice do rozvoje poradenství i technologických projektů. Arrows má ambici proniknout mezi největší poradenské firmy regionu a stát se první volbou pro podnikatele a majitele kapitálu v oblasti práva, daní a poradenství.
Pokud posíláte často svým klientům zásilky, asi vám pomůže informace o nové službě Parcel Smart Servis od PPL. Ta doručí balíček už od 54 korun do jednoho z více než 34 tisíc výdejních míst, kde je možnost vyzvednutí pro klienta velmi flexibilní. Cílem může být nyní Česká republika, Slovensko, Německo či Polsko. Zásilku lze objednat a sledovat za pomoci aplikace.
Správný manažer musí reprezentovat nejen sebe, ale svou firmu a postavení v ní. A základem toho všeho je obuv. Víte třeba, že 64 % žen hodnotí muže podle jeho bot? Už letmý pohled jim naznačí váš smysl pro oblékání, smysl pro detail, finanční zázemí. Více jak polovina žen dokáže podle bot posoudit i jaká jste osobnost. Žen v byznysu se pohybuje stále více a na vaší úrovni záleží. Nevěříte? Jak vybrat správnou obuv a získat body ještě před tím, než jednání začne?
Jde o největší aktualizaci portfolia Surface v jeho historii. Díky displejům PixelSense, nové technologii pera, prémiovým mikrofonům a kamerám, výkonnému procesoru jsou nová zařízení Surface navržena tak, aby posunula inovace systému Windows 11 na vyšší úroveň. Nová modelová řada má čtyři kameny: Surface Laptop Studio, Surface Pro 8, Surface Go 3 a Surface Pro X, k tomu ještě dvouobrazovkový model Surface Duo 2. Současně přichází ovládací pero Surface Slim Pen 2 a myš Ocean Plastic Mouse, vyrobená z odpadů moře – proto ten název. Chcete vidět víc?
Využívání videopřenosů se v koronavirové době stalo samozřejmostí. Mnoho z uživatelů si ale stěžovalo na horší či nedostatečně reprezentativní kvalitu přenosu, i když kvalita připojení byla dostačující. Řešení videopřenosů v profesionální kvalitě pro malé i střední kanceláře a zasedací místnosti nyní nabízí Trust ve formě nové webkamery IRIS s rozlišením obrazu 4K a vylepšenými audio a video funkcemi.
Od poloviny září letošního roku produktovou řadu Helios oficiálně doplnila nová generace ERP pro malé a střední firmy – Helios iNuvio. Cílem je plná náhrada jeho předchůdce, systému Helios Orange, který byl dlouhou dobu vynikající volbou na trhu ERP pro segment SME.
Společnost Emplifi, poskytovatel jednotné cloudové platformy zákaznickou zkušenost, oznámila akvizici britské společnosti Go Instore. Ta stojí za vývojem stejnojmenné platformy pro prodej pomocí live stream videa. Ta umožňuje online video prodej na základě výběru produktů a spojuje online zákazníky s odborníky na prodejně, a to živě v HD rozlišení. Technologie Go Instore tak poskytuje nový prodejní kanál, díky kterému mohou firmy navázat přímý živý kontakt se zákazníkem.
Česká pošta respektuje zákoník práce a pravidla bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. K přetěžování zaměstnankyň či zaměstnanců nedochází. Na základě prováděných šetření v problematice nepřiměřené zátěže zaměstnanců nedošlo k pochybením, na něž by státní autority poukázaly. Každoročně dochází k externím kontrolám krajskými hygienickými stanicemi či oblastními inspektoráty práce. Letos bylo krajskými hygienickými stanicemi provedeno 20 kontrol, jedna stále probíhá. Problematika nakládání s nadměrnými zásilkami (balíky) je upravena v interních Poštovních pravidlech. Podání a příjem takových zásilek je umožněno po předchozí telefonické dohodě v době a způsobem stanovenými podací poštou. Přijde-li zákazník s nadměrnou zásilkou na podací poštu bez předchozí telefonické domluvy, nevyužije žádnou z níže uvedených možností a dožaduje se jejího podání, pracovník pošty může příjem takové zásilky odmítnout.
Společnost Würth, výrobce montážní a upevňovací techniky, má od ledna nového ředitele obchodu pro Českou republiku. Stal se jím Petr Waldmann, který pracuje ve skupině Würth od roku 2018. Bude zodpovědný za vztahy se zákazníky a rozvoj obchodu v Česku. Würth tak posiluje strategii, kladoucí důraz na osobní přístup, vztahy se zákazníky a multikanálový prodej. To se neodráží jen v nabídce produktů a technologií, ale i v ambiciózním cíli překročit v následujících letech obrat ve výši dvě miliardy korun. Petr má magisterský titul z Mannheim Business School v Německu. Profesní dráhu ve Würth zahájil během studií jako obchodní asistent pro člena představenstva Dr. Jana Allmanna. Během sedmi let zastával několik pozic, naposledy jako market manager pro Česko a Slovensko a zodpovídal za controlling pro východní Evropu.
Od ledna 2025 se novým CEO a zároveň společníkem Unicorn Attacks stává Jan Pauly. Ve vedení společnosti střídá zakladatele firmy Víta Šuberta, který i nadále naplno zůstává součástí týmu a bude se vedle péče o klienty soustředit na produktový rozvoj firmy, její expanzi na zahraniční trhy a strategii růstu. Pod vedením Víta Šuberta a Martina Medka se Unicorn Attacks během sedmi let etablovala jako partner, který pomáhá firmám, velkým zavedeným hráčům i začínajícím start-upům, najít správný směr a vyhnout se úskalím jejich byznysu. Jan Pauly přichází do čela Unicorn Attacks s více než desetiletou praxí v oblasti strategie a managementu. V minulosti působil například jako CEO technologické firmy PDI. Kromě toho se jako právník věnuje i výuce na Univerzitě Karlově.
Společnost Panasonic jmenovala Shusuke Aokiho generálním ředitelem a výkonným ředitelem společnosti Panasonic Connect Europe (PCOEU) se sídlem v německém Wiesbadenu. Bývalý ředitel pro transformaci, který posledních 14 let žil a pracoval v Evropě, povede organizaci a bude pomáhat jejím evropským firemním zákazníkům orientovat se v současných socioekonomických výzvách prostřednictvím zavádění nejnovějších technologických inovací. Pan Aoki, který má rozsáhlé zkušenosti s B2B a B2G, vedl před přijetím této funkce úspěšné týmy v oblasti prodeje řešení na klíč, systémového inženýrství, marketingu a transformace v Japonsku, Spojených státech a Evropě. Ve funkci nahradí Hiroyukiho Nishiumu, který úspěšně provedl podnik pandemií.
Kia oznámila jmenování Heung Gu Kanga do pozice prezidenta, který od 1. ledna 2025 působí na nové pozici v českém zastoupení společnosti. Navazuje tím na předchozí kariéru u značky Kia, kde v průběhu posledních několika let působil v oblasti mezinárodního obchodu – naposledy jako výkonný koordinátor společnosti Kia Nizozemsko. Funkci přebírá po Kyoungsun Yoo, který uvedenou roli zastával poslední dva roky. Pan Kang přináší řadu zkušeností z národní i mezinárodní úrovně, které nabyl během svého 19letého působení u značky Kia. Ve své kariéře se zaměřuje na obchodní strategii a provozní oblasti – od prodeje přes marketing a produkty až po zákaznické služby. Heung Gu Kang se narodil v roce 1978 v Jižní Koreji. Vystudoval Hanyang University v Soulu obor strojní inženýrství. Je ženatý a má syna.
Společnost Traficon posiluje svůj management. Novým výkonným ředitelem, jednatelem a minoritním spolumajitelem společnosti se stal Tomáš Hůlek, který v posledních měsících vede její transformaci. Jejím cílem je modernizace a digitalizace vnitřních procesů a nový přístup k vnímání zákazníka, což se promítlo i do inovativního pojetí designu prodejen. Tomáš Hůlek je zkušený manažer, který působil v řadě renomovaných mezinárodních společností, jako jsou Philip Morris, Mondelēz a Mars, kde zastával vedoucí pozice v oblastech obchodu, marketingu nebo strategického plánování.