SSI Group zaměstnává více než 3000 lidí a její portfolio tvoří několik stovek objektů po celé České a Slovenské republice. S růstem společnosti přichází k dílčím změnám ve struktuře a povýšení dlouholetých členů managementu. Radek Škrabal, dosavadní provozní ředitel, nahrazuje na pozici výkonného ředitele Václava Elmana, který tuto pozici zastával od roku 2017. Změny se udály také v rámci obchodního oddělení, kde Tomáš Nedvídek nahradil Ondřeje Marečka na pozici obchodního ředitele. Ondřej Mareček bude nově odpovědný za obchodní rozvoj skupiny společností SSI Group z pozice International Business Director. Tomáš Nedvídek do společnosti nastoupil v roce 2010 jako pracovník ostrahy v obchodním centru. Postupně se vypracoval až na pozici area manažera, ze které v roce 2019 přestoupil do obchodního oddělení na pozici obchodního manažera. Ondřej Mareček pak nastoupil do společnosti SSI Group v roce 2009 jako area manažer, následoval post obchodního manažera a poté obchodního ředitele.
Na pozici Chief Technology Officer Skupiny Srovnejto přichází Stanislav Filipčík. Na starosti má implementaci IT systémů, správné testování z pohledu kvality i provoz všech technologických suplementů značek, které pod Skupinu Srovnejto spadají. Filipčík se rovněž stává také členem představenstva společnosti. Do Skupiny Srovnejto přichází ze Zonky, kde pro skupinu PPF postavil peer-to-peer investiční platformu. Před Zonky působil v několika startupech na pozicích projektového manažera, například i v Creative Dock. Vystudoval Fakultu informatiky na Masarykově Univerzitě v Brně.
Společnost Axis Communications jmenovala na pozici Inside Sales Account Manager CZ/SK/HU Attilu Gergelyho. Bude zodpovědný za komunikaci produktů i řešení Axis a jejich prodej partnerům v České republice, Maďarsku a na Slovensku. Attila Gergely přichází do Axis Communications ze společnosti Spelex Bratislava, kde působil jako exekutivní manažer a ředitel. Attila má zkušenosti s telekomunikační technikou, uváděním nových produktů, marketingem, distribucí a obchodem v evropských i asijských zemích. Zná místní právní předpisy i legislativu. Hovoří slovensky, česky, anglicky i maďarsky.
Národní úřad pro kybernetickou bezpečnost (NÚKIB) varuje před softwarem a IT službami z Ruska. Firmy i instituce se podle něj vystavují riziku odpojení od nejnovějších aktualizací a podpory, což povede k vyšší zranitelnosti. Podle experta na kyberbezpečnost ze společnosti XEVOS Adama Koudely hrozí také riziko kyberútoků paradoxně vedených přes antivirové programy. Varování se pak podle něj týká především ruského antiviru Kaspersky. Ten v České republice používá třeba VZP, Ministerstvo průmyslu a obchodu či IKEM, ale také tisíce Čechů a soukromých firem. Společnost je dlouhodobě podezřívaná z kyberšpionáže: „Řeč je zejména o softwaru, hlavně o antiviru od ruské společnosti Kasperky, který používají české úřady, nemocnice a firmy, i přes to, že byli před možnými riziky varováni. Volbu obhajovali nejnižší cenovou nabídkou, což byla zjevná strategie společnosti Kaspersky pro státní správu v posledních letech.“
Zájem uprchlíků o kvalifikovanou práci roste a zaměstnavatelé jsou vůči nim otevření. Zároveň české firmy přebírají od svých sesterských společností z Ukrajiny část práce i týmů. Vyplývá to z průzkumu, který mezi českým centry podnikových, IT a zákaznických služeb zrealizovala asociace ABSL. Ukrajina platí za oblíbenou lokalitu pro provoz center podnikových služeb. Obor zde zaměstnává přes 200 tisíc pracovníků, silné jsou oblasti IT, výzkumu a vývoje. Kvůli válce přesouvá rostoucí počet center nemalé objemy práce i část svých týmů do ČR i dalších zemí. „Na 36 % českých center podnikových služeb má sesterské firmy i v zóně konfliktu. Právě ty nyní přebírají z ukrajinských center část práce, 16 % dokonce i část týmů,“ říká Jonathan Appleton, ředitel oborové asociace ABSL. Dle průzkumu 24 % center registruje zvýšený počet uchazečů z řad Ukrajinců. Ti již nyní v českých službách představují 5 % z celkového počtu 145 tisíc zaměstnanců a pracují ve většině z 350 firem působících na českém trhu.
Martin Silvička se stal generálním ředitelem společnosti Ness Czech, českého integrátora informačních technologií a součástí globální skupiny Ness Digital Engineering. V Ness Czech Martin Silvička působí od roku 2005, na nově vytvořenou pozici nastoupil v rámci organizačních změn, které mají za cíl podpořit rozvoj obchodních aktivit. Před nástupem na post generálního ředitele zastával pozici Vice Presidenta pro CEE region a ředitele sektoru pro státní správu a telekomunikace. Kromě zřízení pozice generálního ředitele Ness Czech zjednodušil i organizační strukturu na úrovni managementu a zrušil rozdělení na samostatné divize s cílem usnadnit komunikaci a zefektivnit spolupráci mezi odděleními obchodu a realizace.
Hackerská skupina Lapsus$ napadla významného poskytovatele ověřovacích služeb a správce identit, společnost Okta. Vzhledem k tomu, že služby této organizace využívají tisíce společností, mohl by mít útok lavinový efekt a katastrofální následky. Připojujeme komentář kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies: „Lapsus$ je jihoamerická hackerská skupina, která má na svědomí řadu velmi závažných kyberútoků na významné cíle. Kybergang Lapsus$ je známý vydíráním a vyhrožováním, že zveřejnění citlivé informace, pokud oběti nesplní stanovené požadavky. Skupina se chlubila napadením společností Nvidia, Samsung, Ubisoft a dalších. Jak se jí podařilo do těchto společností proniknout, nebylo nikdy zcela jasné. Služby Okta používají k zabezpečení a správě svých identit tisíce společností. Pokud se kyberzločincům podařilo získat soukromé klíče, mohou mít přístup k podnikovým sítím a aplikacím. Hack společnosti Okta by tak mohl mít katastrofální následky. Pokud jste zákazníky společnosti Okta, měli byste být mimořádně obezřetní a dodržovat doporučené bezpečnostní postupy,“ říká Petr Kadrmas, Security Engineer Eastern Europe z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.
Před 15 lety vstoupil český stát do digitální éry. Na Úřadu městské části Praha 13 byl 28. 3. 2007 spuštěn první Czech POINT. Pilotní projekt, který umožňoval pouze výpis z katastru, živnostenského a obchodního rejstříku, se během krátké doby rozrostl do celé republiky a v nyní má přes 7300 poboček na obecních úřadech, poštách, u notářů, v kancelářích Hospodářské komory i na 68 zastupitelských úřadech v zahraničí. Každoročně si přes tento systém občané pořídí přes dva miliony výpisů. Stávající služby Czech POINTu by do budoucna mohlo doplnit obecné podání jakýchkoliv dokumentů k libovolnému úřadu nebo petiční agenda a řešení podpisových archů pro prezidentské kandidáty.
Společnost DZ Dražice, český výrobce ohřívačů vody a výhradní dovozce tepelných čerpadel NIBE, otevírá novou divizi se zaměřením na fotovoltaická řešení. Jejím vedoucím a zároveň manažerem pro obchodní rozvoj se stal Luboš Vrbata (na obrázku vlevo), který disponuje bohatými zkušenostmi z vyšších manažerských postů v energetické společnosti E.ON Energie. Důkazem know-how a expertizy DZ Dražice v oboru je jmenování Radka Červína, vedoucího prodeje NIBE pro Česko a Slovensko, předsedou oborové organizace Asociace pro využití tepelných čerpadel – člena Evropské asociace tepelných čerpadel.
Československá obchodní banka bude mít od 5. května 2022 nového generálního ředitele a člena výkonného výboru KBC Group, stane se jím Aleš Blažek. Dosavadní generální ředitel, John Hollows, odchází po 26 letech u KBC Group do důchodu.
Aleš Blažek přechází na místo generálního ředitele ČSOB z pozice generálního ředitele KCB Bank Ireland, kde působil od roku 2021.
Společnost Omron oznámila, že Fernando Colás, který ve společnosti působí více než 37 let, byl jmenován generálním ředitelem divize Industrial Automation Business (IAB) v regionu EMEA. Colás se ke společnosti Omron připojil v roce 1985, kdy pracoval v oddělení prodeje a marketingu. Od roku 2015 Colás jako generální marketingový ředitel pro region EMEA vedl produktový a průmyslový marketing a technickou podporu a dohlížel na integrace po fúzi.
Dnešní noviny Die Welt přinášejí zprávy o zachování provozu německých jaderných elektráren. Odborník na energetiku Felix Müsgens nevylučuje, že Německo z plynu krátkodobě přesedlá na uhlí nebo jadernou energii. Pokud by ale vláda rozhodla o dalším provozu, byl by to podle něj odvážný čin. Na jiném místě o prodloužení provozu tří jaderných elektráren v Německu uvažují politici. Podle koncernu Eon to ale není na pořadu dne. Vláda rozhodla, že se k jaderné energii vrátit nechce, a tím je dle generálního manažera Eonu Leonharda Birnbauma věc vyřešena. A do třetice: ekologické organizace a občanské iniciativy v Německu se ohradily vůči možnému prodloužení provozu jaderných elektráren. Reagovaly na výroky ministra hospodářství Severního Porýní-Vestfálska Andrease Pinkwarta z FDP. Využívání jaderné energie podle nich není ekologické, je drahé, a je spojeno s velkými riziky.
Rozmach digitalizace a zavádění moderních technologií způsobil v organizacích obří nárůst objemů dat. Aby firmy dokázaly využít jejich hodnotu, musí je umět číst a analyzovat. Většině firem však chybí lidé, kteří by tyto dovednosti měli. Fakt, že datová analytika zažívá svůj boom, dokládá i skutečnost, že se aktuálně jedná o nejrychleji rostoucí oblast podnikových služeb, dokonce rychlejší než dosud dominující služby vývoje či podpory IT. Dle průzkumu asociace ABSL proto potřebuje 74 % center podnikových služeb v České republice nabírat experty na pozice datových analytiků.
Společnost Colliers, poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb a investičního managementu v sektoru komerčních nemovitostí, povýšila Kevina Turpina na regionálního ředitele pro kapitálové trhy ve střední a východní Evropě. Kevin Turpin dosud zastával pozici regionálního ředitele pro výzkum v tomto regionu. Nyní přináší odborné znalosti z oblasti kapitálových trhů, které získal během své 17leté praxe. Ve své funkci se zaměří na rozvoj linie služeb společnosti Colliers v oblasti kapitálových trhů ve střední a východní Evropě.
Stále více Pražanů přichází na chuť sdíleným automobilům. Jezdí jimi 17 % obyvatel, o 6 % více než v roce 2021 (11 %). Třetina lidí využívajících carsharing necítí potřebu mít vlastní auto. „Zájem o sdílené automobily roste, což potvrzuje i průzkum agentury STEM/MARK. Na 6% nárůst reagujeme rozšiřováním naší flotily, letos ji plánujeme zdvojnásobit,“ říká Milan Beutl, ředitel českého zastoupení Anytime. O 10 % vzrostl počet těch, kterým vadí neekologičnost vlastního auta, těch je mezi Pražany 33 %. Třetina uživatelů sdílených aut nemá vlastní auto a svou dopravu realizují v kombinaci s využitím MHD, kterou jezdí denně (43 %), několikrát týdně (33 %), jednou týdně pak 12,5 % obyvatel. Vlastní automobil denně používá 18 % Pražanů.
Czech Media Invest (CMI) prostřednictvím své dceřiné společnosti Czech News Center vydává čtyři deníky, několik desítek časopisů a webových titulů. Vlastní dvě tiskárny a několika rozhlasových stanic v České republice a Rumunsku. Ve Francii vlastní francouzskou verzi magazínu Elle, společensko-politický týdeník Marianne a má podíl v holdingu Le Nouveau Monde, který je jedním z akcionářů Le Monde. Karel Žalud před nástupem do CMI pracoval jako CFO a COO ve skupině Active Group a Hertford Investmenst, kde rovněž zastával funkci CFO a předsedy představenstva. Karel je absolventem VŠE, obor účetnictví a finanční řízení podniku.
Novou posilou pro pražský softwarový dům eMan je od začátku března Pavel Kalný. Na starosti má technologickou oblast, kde na postu CTO (technický ředitel) vystřídá Jiřího Pecha. Kromě koordinace jednotlivých týmů bude prosazovat inovativní přístup k moderním technologiím a pomáhat klientům ve vyhledávání nových příležitostí k digitalizaci. Pavel Kalný sbíral zkušenosti v bankovnictví ve společnosti Moneta Money Bank a v telekomunikačním sektoru v T-Mobile CZ. Naposledy působil jako Head of Delivery v softwarové společnosti BornDigital, která patří mezi lídry AI řešení pro automatizaci lidské konverzace.
Konzultační skupina Mind2Flo, za níž stojí Jan Galgonek, Karel Komárek a Jakub Havrlant, integruje firmy z jednotlivých divizí. Od března využívají společné zázemí v kancelářích na pražské Bořislavce, které v první fázi spojí obchodní, strategický a mediální tým. Na pozici Human Relations Director do skupiny nově nastupuje zkušená manažerka Miroslava Lukáčová, která bude v Mind2Flo zodpovědná za komplexní HR strategii podporující plánovaný rychlý růst skupiny. Postupné propojení týmů má za cíl zachovat jejich charakter a současně naplno vytěžit potenciál spojení.
Zakladatelka a CEO nakladatelství Pointa Veronika Mahdalová odchází po třech a půl letech v čele společnosti koncem března 2022 na mateřskou dovolenou. Na její pozici nastoupí Lucie Gilánik, bývalá výkonná ředitelka Palmknih, které jsou stejně jako Pointa od roku 2020 součástí skupiny Albatros Media. V líhni start-upů a kreativních nápadů, pražském Creative Docku, řídila Veronika Mahdalová několik projektů, až se pod jejím vedením ve spolupráci s Albatros Media zrodila v červenci 2018 i nakladatelská služba Pointa. Ta do tradičního nakladatelského prostředí vstoupila s několika cíli: pomáhat začínajícím i etablovaným autorům s vydáním knihy a její distribucí, zjednodušit proces vydání knihy a propojovat autory, čtenáře a profesionály z knižních a mediálních oborů.
Náš partnerský server Podnikatel.cz bude vydávat některé z článků i v ukrajinštině. Půjde především o návodné články, které budou určeny prioritně uprchlíkům. Byte pro to vytvořena speciální sekce. O vysokou úroveň překladů se bude starat rodilá Ukrajinka.
Ukrajinským občanům ČSOB nabízí otevření běžného účtu s několika výhodami včetně finanční pomoci ve výši 2500 korun na nově založený účet. K účtu dostanou zdarma do tří dnů platební kartu, pro placení mohou využít platební kartu virtuální. Mohou si zřídit i jeden devizový účet v eurech nebo dolarech bez měsíčního poplatku a vkládat hotovost na tento účet bez poplatků. Ke sjednání účtu stačí občanům ukrajinský pas, není třeba předkládat povolení k pobytu nebo vízum. Účet je možné založit na všech pobočkách ČSOB. Nanka navíc zrušila poplatek za využití svých bankomatů při výběrech ukrajinskými platebními kartami. Pro dotazy a podněty funguje bezplatná speciální linka v ukrajinském jazyce: 800 200 290.
Dentons vydalo unikátní studii využívání a regulace umělé inteligence ve světě. Studie pokrývá regulatorní vývoj v 31 evropských zemích. Podkladem byla data od více jak dvou stovek světových lídrů v oblasti AI a shromáždilo se téměř 700 dalších odpovědí. Není překvapením, že z oslovených respondentů více jak polovina využívá umělou inteligenci, nicméně 83 % vnímá jako největší bariéru při jejím zavádění vysoké náklady. Ty podle respondentů nesouvisejí jen s implementací těchto technologií, ale více jak 80 % respondentů uvedlo, že důvodem jsou též právní překážky, jako je ochrana osobních údajů a nejistota v odpovědnosti za jednání umělé inteligence. Více v připravovaném článku, který vyjde koncem března v časopisu CFOworld 01/2022.
Firmy si během pandemie ověřily, že i do budoucna musejí počítat s hybridními pracovišti a částečným fungováním ve virtuálním světě, školy dál zařazovaly distanční výuku a na dálku se naučili fungovat i lékaři prostřednictvím telemedicíny. I tam, kde ještě nedávno stačil papír a tužka, dnes vzniká obrovské množství dat. Klíčovým úkolem pro firmy, podnikatele i veřejný sektor tak v roce 2022 i nadále bude všudypřítomná data efektivně analyzovat a vyčíst z nich důležité informace pro další růst podnikání či pro zlepšování poskytovaných služeb. Hewlett Packard Enterprise (HPE), jež poskytuje edge-to-cloud platformu jako službu, firmám pomáhá zefektivnit podnikání využitím všech jejich nashromážděných dat. Sedm trendů dle HPE, jež se v IT letos budou výrazně prosazovat: exploze dat na okraji sítě, všudypřítomné cloudové prostředí, nové příležitosti pro dodavatele, strojové učení šetřící čas a peníze, IoT zařízení stále pod kontrolou, přechod na Wi-Fi 6E a dvě jasné cesty k SASE (Secure Access Service Edge).
Zdražení některých softwarových licencí oznámil například Microsoft. Firmy si od března připlatí za předplatitelské licence na balík nástrojů Microsoft 365 (dříve Office 365) pro komerční využití průměrně o 15 %. Licencí pro vzdělávání nebo soukromé účely se zdražení nedotkne. Microsoft již v loňském roce zdražil o 10 % i trvalé licence na Microsoft 365 a zkrátil jejich podporu na pět let. Podle něj se jedná o první nárůst ceny od vydání první verze Office před 11 lety. Na Office 2016 nabízel Microsoft desetiletou podporu, na Office 2019 pak sedmiletou. Po uplynutí této doby už vydavatel softwaru nenabízí pro software například bezpečnostní aktualizace.
Zhruba třetina lidí si po ukončení objednávky na online supermarketu Košík uvědomí, že jim chybí v nákupu některé z důležitých položek. Tento problém ale Košík vyřešil: Chybějící položky bude možné do nákupu přidat i po uzavření objednávky ještě několik hodin (typicky do tří) před příjezdem kurýra. Přidat zapomenuté zboží k původní objednávce půjde jednoduše, a to hned dvakrát. Potraviny nebo potřeby pro domácnost stačí vložit do košíku (tentokrát nebude třeba hledět na jeho minimální hodnotu, stačí jediná položka) a pak ho přiřadit k některému z nákupů, čekajících na doručení. Kurýr všechny položky přiveze spolu s hlavní objednávkou bez jakéhokoli navýšení ceny za dopravu. Doobjednat zboží půjde z logických důvodů jen u nákupů, které ještě nevyrazily na cestu k zákazníkovi.
Podle údajů společnosti Global Payments platí za poslední dva roky nákupy bezkontaktně více než 90 procent nakupujících. V počtu tzv. tokenizovaných karet, kdy s sebou kartu nemusíte vůbec nosit, protože ji máte nahranou v mobilu, jsou Češi v rámci střední Evropy dokonce na prvním místě. O více než polovinu se v roce 2021 zvýšil podíl plateb mobilními zařízeními jako jsou mobilní telefony nebo hodinky. Trh s mobilními kartami je v České republice rozdělený mezi Apple Pay a Google Pay v poměru 59:35. Zbývajících šest procent připadá na Garmin a jiné poskytovatele.
Investiční platforma The Royal Capital Club, za kterou stojí královské a další významné rodiny nejen z Jižní Asie, ve spolupráci s mezinárodní investiční skupinou IC Group nabízí možnosti prestižního klubového investování. The Royal Capital Club vybírá nejvhodnější investiční příležitosti a bankovní produkty napříč světovými finančními trhy a disponuje unikátními investičními produkty podle individuálních přání každého člena. Své jedinečné know-how přizpůsobuje konkrétním požadavkům investora. Investice do fondů či bankovních institucí jsou určeny těm, kteří hledají prestižní klubové investování s nejpřednějšími investory na několika kontinentech s důrazem na dodržování tradičních hodnot ve spojení s nejmodernějšími fintech řešeními.
Úvěrová pojišťovna Credendo – Short-Term EU Risks získala od agentury S&P Global Ratings hodnocení finanční síly pojistitele „A“ se stabilním výhledem. Společnost se sídlem v Česku a pobočkami v Polsku a na Slovensku se specializuje na pojištění krátkodobých pohledávek a kryje rizika zejména na evropských trzích. Pojišťovna patří do skupiny Credendo a je zcela vlastněna mateřskou společností Credendo – Export Credit Agency. Stejné hodnocení získala od agentury S&P Global Ratings i společnost Credendo – Short-Term Non-EU Risks, která do skupiny patří.
Otevřením depa v Bratislavě se logistický operátor pustil do zahraniční expanze. Nejprve bude dovážet na Slovensko zboží objednané na českých e-shopech, postupně však bude nabízet i další služby. Podle ředitele We/Do Daniela Mareše, je Slovensko logicky klíčový trh: „Slovenským klientům jsme doručovali řadu zásilek pomocí smluvního partnera. Teď budeme moci doručovat z Česka vlastními silami a využít vlastní depo. Měsíčně na Slovensko předpokládáme doručit několik desítek tisíc zásilek a do konce roku 2023 chceme mít na Slovensku plnohodnotný provoz stejně jako v Česku. Budeme tam mít i vlastní kurýry.“
Nová studie společnosti Accenture uvádí, že celosvětová oblast obchodování na sociálních sítích, se současnou hodnotou kolem 492 miliard dolarů poroste do roku 2025 třikrát rychleji než tradiční e-commerce a může dosáhnout 1,2 bilionu dolarů. Růst mají táhnout uživatelé sociálních sítí z řad generace Z a mileniálů, kteří do roku 2025 budou tvořit 62 % celosvětové útraty na těchto platformách. Do roku 2025 v rámci social commerce bude celosvětově nejvyšší počet nákupů v oblasti oblečení (18 % veškerých nákupů na sociálních sítích), spotřební elektroniky (13 %) a bytových dekorací (7 %). Kosmetika a osobní péče se prosadí v e-commerce a do roku 2025 bude stát za více než 40 % útrat na digitálních kanálech v dané kategorii.
„Vyplývá to ze zveřejněných dat ČSÚ. V listopadu meziročně reálně klesla o 2,7 %, meziměsíčně byla nižší o 1,5 %. Stejný propad přitom byl zaznamenán v průmyslové produkci už před rokem. Tehdy činil meziroční pokles také 2,7 %. Vypadá to tedy, že dva měsíce růstu, které česká průmyslová produkce zaznamenala v srpnu a září, byly v jejím celkovém vývoji spíše výjimkou,“ popisuje Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic, a pokračuje: „Nedařilo se ani zvyšovat hodnotu nových zakázek. Ta v listopadu klesla meziročně o 1,4 %. Tuzemské nové zakázky sice vzrostly o 3,1 %, vliv zahraničních zakázek byl však silnější. Meziročně byly nižší o 3,8 %. Velký nárůst zaznamenala hodnota nových zakázek naposledy v srpnu, tehdy meziročně vzrostla o 10,6 %, od té doby pozvolna klesala. V září byla meziročně vyšší o 5,1 %, v říjnu už jen o 2,0 %, nyní se dostala do záporných čísel. Předpokládám, že v prosinci bude její vývoj obdobný.“ U listopadové stavební produkce došlo k meziročnímu růstu o 2,5 %, ač byl do jisté míry ovlivněn nízkou srovnávací základnou z loňského roku. Vyšší byla stavební produkce i v meziměsíčním srovnání, a to o 1,8 %. Rostla hodnota vydaných stavebních povolení (o 2,6 % více), počet zahájených bytů (o 62,4 % více), méně naopak bylo dokončených bytů (o 38,1 % méně). „Ač by to mohlo vypadat, že se ve stavebnictví blýská na lepší časy, nemyslím si, že tomu tak bude,“ dodává Kymlička. „Pro rok 2025 očekávám zdražení bytů i nájmů, a tím pádem jejich vyšší nedostupnost. Propad bude pokračovat i ve výstavbě rodinných domů, kde hypotéky zůstanou kvůli vysokým sazbám pro mnoho zájemců nedosažitelné.“
Společnost Würth, výrobce montážní a upevňovací techniky, má od ledna nového ředitele obchodu pro Českou republiku. Stal se jím Petr Waldmann, který pracuje ve skupině Würth od roku 2018. Bude zodpovědný za vztahy se zákazníky a rozvoj obchodu v Česku. Würth tak posiluje strategii, kladoucí důraz na osobní přístup, vztahy se zákazníky a multikanálový prodej. To se neodráží jen v nabídce produktů a technologií, ale i v ambiciózním cíli překročit v následujících letech obrat ve výši dvě miliardy korun. Petr má magisterský titul z Mannheim Business School v Německu. Profesní dráhu ve Würth zahájil během studií jako obchodní asistent pro člena představenstva Dr. Jana Allmanna. Během sedmi let zastával několik pozic, naposledy jako market manager pro Česko a Slovensko a zodpovídal za controlling pro východní Evropu.
Od ledna 2025 se novým CEO a zároveň společníkem Unicorn Attacks stává Jan Pauly. Ve vedení společnosti střídá zakladatele firmy Víta Šuberta, který i nadále naplno zůstává součástí týmu a bude se vedle péče o klienty soustředit na produktový rozvoj firmy, její expanzi na zahraniční trhy a strategii růstu. Pod vedením Víta Šuberta a Martina Medka se Unicorn Attacks během sedmi let etablovala jako partner, který pomáhá firmám, velkým zavedeným hráčům i začínajícím start-upům, najít správný směr a vyhnout se úskalím jejich byznysu. Jan Pauly přichází do čela Unicorn Attacks s více než desetiletou praxí v oblasti strategie a managementu. V minulosti působil například jako CEO technologické firmy PDI. Kromě toho se jako právník věnuje i výuce na Univerzitě Karlově.
Společnost Panasonic jmenovala Shusuke Aokiho generálním ředitelem a výkonným ředitelem společnosti Panasonic Connect Europe (PCOEU) se sídlem v německém Wiesbadenu. Bývalý ředitel pro transformaci, který posledních 14 let žil a pracoval v Evropě, povede organizaci a bude pomáhat jejím evropským firemním zákazníkům orientovat se v současných socioekonomických výzvách prostřednictvím zavádění nejnovějších technologických inovací. Pan Aoki, který má rozsáhlé zkušenosti s B2B a B2G, vedl před přijetím této funkce úspěšné týmy v oblasti prodeje řešení na klíč, systémového inženýrství, marketingu a transformace v Japonsku, Spojených státech a Evropě. Ve funkci nahradí Hiroyukiho Nishiumu, který úspěšně provedl podnik pandemií.
Kia oznámila jmenování Heung Gu Kanga do pozice prezidenta, který od 1. ledna 2025 působí na nové pozici v českém zastoupení společnosti. Navazuje tím na předchozí kariéru u značky Kia, kde v průběhu posledních několika let působil v oblasti mezinárodního obchodu – naposledy jako výkonný koordinátor společnosti Kia Nizozemsko. Funkci přebírá po Kyoungsun Yoo, který uvedenou roli zastával poslední dva roky. Pan Kang přináší řadu zkušeností z národní i mezinárodní úrovně, které nabyl během svého 19letého působení u značky Kia. Ve své kariéře se zaměřuje na obchodní strategii a provozní oblasti – od prodeje přes marketing a produkty až po zákaznické služby. Heung Gu Kang se narodil v roce 1978 v Jižní Koreji. Vystudoval Hanyang University v Soulu obor strojní inženýrství. Je ženatý a má syna.