Marketingová a poradenská skupina Proficio posílila svůj tým o několik nových, klíčových tváří napříč celou společností. Jmenovitě se jedná o Alici Klusákovou (na úvodním obrázku), Michala Kubiše a Petra Němečka. V rámci firmy pak došlo i ke změně pozic u Lucie Mifkové a Lukáše Cikánka. Tým Proficia se v průběhu let neustále dynamicky rozrůstá, jen v loňském roce se rozšířil hned o desítky nových členů a nyní čítá více než 120 lidí. V letošním roce společnost navázala spolupráci s několika dalšími firmami. Letos v květnu pak firma představila svou novou dceřinou společnost Databy, jež propojuje svět financí, dat a IT.
Průměrná cena oběda v restauracích v České republice dosáhla v první polovině června 163 korun, stošedesátikorunovou hranici prolomila už v březnu. Opačným směrem, než ceny zamířily návštěvy restaurací. Vyplývá to z dat plateb stravenkovými kartami společnosti Sodexo Benefity. Propad tržeb není jedinou bolestnou ranou, tou druhou je růst vstupních nákladů: energií, potravin i mezd. Od Nového roku růst výrazně zrychlil a každý měsíc cena stoupá o korunu až dvě. Ve srovnání s rokem 2021 lidé platí za oběd o 12 korun víc a v porovnání s rokem 2020 je to téměř až o 30 korun více. V Praze už cena atakuje dvousetkorunovou metu, nejlevněji – v průměru za 147 korun – se lidé naobědvají v Karlovarském kraji, následuje Vysočina a Ústecký kraj.
Podle výsledků průzkumu Acronis 20 % českých organizací zažilo za posledních 12 měsíců výpadek provozu v důsledku ransomwarového útoku. Útoku čelila zhruba polovina českých organizací, třetina útok dokázala odrazit, ve zbylých případech došlo z k zašifrování dat a výpadkům provozu včetně aktuálně nejznámějšího případu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Pokud se organizace stane terčem útoku, může jej zcela bez následků odrazit s využitím antimalwaru či speciální ochrany proti ransomwaru. Pokud dojde k zašifrování dat, stále je možná rychlá obnova provozu s pomocí disaster recovery či funkčních záloh. Když selžou i zálohy, pak organizace musí čelit dlouhodobému výpadku provozu. Proto IT správci doporučují věnovat speciální pozornost nejen ochraně ostrých dat ale také ochraně záloh.
Zjištění průzkumu:
• 47 % organizací se za 12 měsíců nesetkalo s ransomwarem, 33 % útok odrazilo, u 18 % došlo k zašifrování a krátkodobému výpadku, u 2 % došlo k zašifrování a dlouhodobému výpadku,
• pro 61 % IT správců je nejdůležitějším faktorem ochrany dat funkce nezměnitelnost záloh, 34 % uvedlo aktivní self-defense ochranu backup systému a 30 % umístění záloh v cloudu,
• 93 % IT odborníků zmínilo systémy Windows jako platformu, na kterou jsou nejvíce vedeny podobné útoky. Konkurenční macOS zmínilo jen 5 % IT správců.
Existují povolání, ve kterých se bez chytrých technologií neobejdete. Mezi ty nejohroženější patří zejména IT technici i weboví programátoři, pro které je práce za monitorem každodenní rutinou. Do konce července si proto mohou v síti očních optik Fokus nechat zdarma vyšetřit svůj zrak. Pro bezplatné vyšetření jim postačí zaregistrovat se v rezervačním systému na stránkách společnosti Fokus optik. I vzhledem k tomu, že čekací doba na termín u očního lékaře bývá obvykle velmi dlouhá, je kontrola našeho nejcennějšího smyslu od zkušeného optometristy výhodnou alternativou.
Do obchodního týmu KPMG Česká republika nastoupila Barbora Sirotková, která bude mít na starost hlavně klienty z bankovnictví. Na pozici Business Development Manager zúročí osmileté zkušenosti z IT firmy Trask Solutions. Zároveň do týmu přešel expert na energetiku a digitalizaci Adam Sliwka. Působit bude na pozici Director.
Marketingová expertka Dana Kryńska přišla z Accolade do investiční skupiny Progresus. Jejím úkolem zde bude strategické řízení marketingu a komunikace celého holdingu a jednotlivých značek v portfoliu, do kterého spadá například jednička na trhu dřevostaveb RD Rýmařov. Jejím úkolem bude především uvedení nové značky na trh a budování jejího dobrého jména v souladu s vizí a strategií zakladatelů Lukáše Zrůsta a Lukáše Forala.
Další globální firmy oznámily přechod do metaverse prostředí a přijímání kryptoměn. Včera své partnerství s NFT platformami oznámil platební gigant Mastercard. Své rozsáhlejší strategie pro Web 3.0 na začátku června zase odhalili módní giganti Gucci a Tag Heuer. Do světa decentralizovaných technologií již dříve vstoupila například Visa, Dolce & Gabbana nebo společnost Nike. Největší technologické firmy světa a odborná veřejnost vidí v tomto přesunu veliký potenciál a nazývají ho dokonce další průmyslovou revolucí.
Společnost DPD rozšiřuje stávající síť samoobslužných boxů a nově doručuje do více než tisícovky AlzaBoxů. Zákazníci je najdou po celém Česku a mohou si zde vyzvedávat balíčky z e-shopů. Proces doručení, který funguje u stávajících DPD boxů, se nemění a většina je otevřena 24 hodin denně. Boxy jsou součástí sítě DPD Pickup, která naroste na více než 2500 výdejních míst a samoobslužných boxů. DPD jako první balíkový přepravce na trhu otevřela již loni pilotních 12 samoobslužných boxů, které umí zásilky nejen vydávat, ale také přijímat, což zákazníci využívají k vracení zboží. AlzaBoxy tuto možnost odeslání zásilky nenabízejí, ale obě firmy na ní usilovně pracují a měla by být brzy dostupná.
Marketingovou a poradenskou společnost Proficio si pro spolupráci vybrala česko-kanadská technologická společnost Ataccama. Proficio tak navázalo na své rozšiřující se jak klientské, tak zaměstnanecké řady. V loňském roce firma začala pracovat například pro firmu Bezrealitky, pojišťovnu Direct či společnost Roger a další. Svůj tým pak rozrostla o šest nových tváří. Naposledy v lednu tohoto roku do Proficia nastoupil Jakub Kaláb, a to na pozici manažera Business Intelligence týmu.
Společnost Lenovo otevřela brány svého prvního výrobního závodu v Evropě. Se sídlem v maďarském Ullu se provoz zaměřuje na budování serverové infrastruktury, úložných systémů a PC pracovních stanic používaných zákazníky z celé Evropy, Blízkého Východu a Afriky. Francois Bornibus, Senior Vice President a EMEA President ve společnosti Lenovo, uvedl: „Oficiálním otevřením výrobního provozu v Maďarsku jsme dosáhli obrovského milníku v optimalizaci a vývoji naší globální výrobní sítě. Poloha Maďarska nás posouvá blíže k našim evropským zákazníkům, abychom mohli naplnit jejich potřeby. Jelikož naše aktivity nadále rostou po celém světě, tento nový podnik bude hrát klíčovou roli v našich plánech k zajištění úspěchu v budoucnu, a přinášení inteligentních technologií pro všechny v Evropě udržitelnějším způsobem, rychleji a efektivněji.“
Ve společnosti Ness Czech řídí od června marketingové oddělení Mgr. Anna Laviana Ludvíková. Ta působí ve společnosti od roku 2020, od svého nástupu má zodpovědnost za marketingovou a komunikační strategii, externí a interní komunikaci a podporu obchodních aktivit. V nové roli Head of Marketing CZ se těší na bližší spolupráci s managementem firmy a nové výzvy. Anna vystudovala filozofickou fakultu Univerzity Karlovy, věnovala se taktéž managementu na VŠE v Praze. V minulosti pracovala jako manažerka vztahů s partnery a byla zodpovědná za PR aktivity a externí komunikaci rozličných mezinárodních firem a organizací.
Pozici šéfky HR v DoDo Group obsadí zkušená manažerka Renata Pavlištová (36). Ta se v posledních osmi letech z pozice Head of HR starala o kompletní vedení HR a Facility management v Porsche ČR ze skupiny Volkswagen Group CZ. V technologicko-logistické společnosti DoDo Michala Menšíka bude mít nově na starost zejména nastavení modelu HR Business Partnering a budování úspěšné značky zaměstnavatele v oblasti logistiky a technologických společností.
Do čela Mallu se posouvá zkušený manažer Jakub Střeštík. Pozice Managing Director se ujímá ze své role Chief Commercial Officer, kterou zastává poslední dva roky. Střeštík se bude soustředit na rozvoj silných stránek Mallu, kterými je historicky nejen model marketplace, ale také prodej zboží z vlastních skladů (1P byznys). Jeho hlavním úkolem pro následující období bude úspěšně završit integraci s nákupní platformou Allegro a pomáhat celé skupině upevňovat si pozici e-commerce šampióna střední a východní Evropy.
Pokud se chystáte do práce, na nákupy, za kulturou, zábavou, sportem či na výlety po Praze a okolí, ale i po celé republice, mohou být vhodným řešením služby nabízející sdílené vozy. Pokud najedete méně než 10 tisíc km ročně, pak se vám vlastnit automobil nevyplatí. V tom případě jsou vhodnější variantou auta sdílená, tzv. carsharing. Všechny náklady platí provozovatel, vám stačí si auto pronajmout na víkend či jen na dvě hodiny na nákup, výlet či pouze na dvacet, třicet minut na cestu z práce, do práce. Existují služby, kde platíte i minutový pronájem podle reálného využití vozu.
Personální oddělení společnosti Samsung Electronics Czech and Slovak nově vede Marcela Kosmatová. Ta je na prvním stupni řízení a reportuje přímo prezidentovi česko-slovenské pobočky Samsung Electronics Ki Young Yunovi. Marcela Kosmatová působí ve společnosti Samsung Electronics Czech and Slovak od listopadu 2021, kdy se stala zástupkyní personální ředitelky. Vedení personálního oddělení převzala od dubna 2022. Ze své pozice má na starosti veškerou HR agendu společnosti Samsung Electronics v České republice a na Slovensku.
Krajský soud v Brně se poprvé zabýval otázkou zdanění prodeje kryptoměn z hlediska daně z příjmů fyzických osob. K problematice se vyjádřil v rozsudcích č. j. 30 Af 41/2020-49 ze dne 24. března 2022 a č. j. 30 Af 29/2020-48 ze dne 17. února 2022. Předmětem sporů bylo posouzení, zda prodej bitcoinů za českou měnu podléhá osvobození od daně z příjmů fyzických osob podle § 4 odst. 1 písm. ze) zákona o daních z příjmů, tedy že se jedná o kurzový zisk vyplývající ze směnárenské činnosti. Více k tématu: https://www.dreport.cz/blog/ceske-soudy-vydaly-prvni-rozsudky-ke-zdaneni-kryptomen/
Rozvoj a řízení značky Samsung na lokální úrovni v České republice a na Slovensku, reklamní aktivity a sociální média v rámci společnosti Samsung Electronics Czech and Slovak má nově na starosti Martin Doležel. Ve společnosti působí od roku 2015, kdy nastoupil do pozice Senior Channel Marketing Specialist. Od roku 2019 je v tuzemské pobočce Samsung Electronics ve funkci Campaign and Channel Marketing Managera, ve které řídil komplexní marketingové kampaně pro mobilní zařízení. Dlouhodobě se v Samsungu věnuje rozvoji a podpoře mobilního gamingu a e-sportu. Nově je Martin Doležel zodpovědný za rozvoj a řízení značky, marketingové kampaně, sociální sítě a influencer marketing Samsungu na českém a slovenském trhu.
Richard Kotrlík (35) působil od roku 2014 v ČSOB v několika manažerských rolích. Jeho hlavní misí bude v ředitelské roli navázat na aktuální růst projektu, který jen za loňský rok zprostředkoval platby za více než 300 milionů korun a jež pravidelně využívá přes 100 tisíc Čechů. S podporou sedmdesátihlavého týmu zároveň dokončí odloučení fintechu od Mall Group a jeho větší integraci – již pod novým názvem – do aktivit nového 100% vlastníka, skupiny ČSOB. Právě koordinace aktivit s ČSOB by měla být klíčová a může se do budoucna stát hlavní konkurenční výhodou Mallpay. Ta bude pod Kotrlíkovým vedením v oblasti on-line plateb nově vystupovat v roli experimentálního dodavatele fintechových řešení pro českou a časem možná i evropskou skupinu.
Martin Orgoník (39) se od 1. 6. 2022 stal novým ředitelem pro vnější vztahy a udržitelnost společnosti T-Mobile. Ve své nové roli bude zodpovědný za externí komunikaci, oblast public affairs a také naplňování ESG cílů. Orgoník působil v T-Mobile od roku 2017 jako senior manažer regulačních záležitostí. Věnoval se tak mimo jiné pořizování rádiových frekvencí a zastupoval společnost navenek v řízeních s českými a evropskými orgány. Mezi Orgoníkovy priority bude patřit prohlubování spolupráce s veřejnými institucemi s cílem zlepšit podmínky pro další rozvoj infrastruktury a výstavbu nových sítí.
Ford činí další významný krok v transformaci svých evropských aktivit. S platností od 1. června 2022 se Martin Sander ve Ford of Europe stává generálním ředitelem Ford Model e. Společnost Ford Model e, nová globální organizační složka Fordu, byla představena na začátku letošního roku jako součást celosvětové transformace automobilových aktivit Ford Motor Company. Martin Sander bude ve funkci generálního ředitele řídit vývoj přelomových elektromobilů, stejně jako vývoj softwaru, technologií a služeb pro vozidla vybavená permanentním online připojením.
Společnost Realme jmenuje bývalého ředitele marketingu Realme pro Evropu a Indii Francise Wonga, generálním ředitelem společnosti Realme Europe. Třicátník Wong bude řídit celkovou prezentaci značky a obchodní operace v Evropě. Bude přímo podřízen Madhavu Shethovi, prezidentovi společnosti realme International Business Group, který zastával tuto pozici už dříve.
Průměrné ceny ojetých aut v Evropě rostou, ale z trhů pro online tržiště s ojetými vozy Carvago (ČR, Německo, Polsko a Itálie) zaznamenali nejvyšší nárůst cen v České republice, vysoko nad mírou inflace. Nejvýše pětileté ojetiny byly v prvním čtvrtletí 2022 o 22 % dražší než loni (medián ceny vzrostl z 499 tisíc korun na letošních 607 400 korun), maximálně desetileté o 16 % (z 396 tisíc na 459 tisíc korun). Na českém trhu roste průměrný nájezd ojetin z 57 000 km (2021) na 68 000 km v prvním čtvrtletí 2022. Klesá zájem o dieselové vozy (z 52 % na 48 %) a větší zájem je o auta s automatickou převodovkou (z 39 % na 44 % vozů). Každý čtvrtý (26,8 %) ojetý vůz prodaný u nás je SUV a nejběžnější (13,7 % prodaných vozů) jsou auta s výkonem kolem 110 kW a 58 % má najeto 100 tisíc km.
Novým prezidentem asociace ABSL byl zvolen Jaromír Staroba (39). V čele organizace, která na českém trhu sdružuje poskytovatele podnikových, zákaznických a IT služeb, vystřídá Otu Kulhánka, jenž stál u jejího zrodu v roce 2013. V 350 centrech zaměřených na vysoce kvalifikovanou a inovativní práci dnes působí 145 000 zaměstnanců a předpokládá se další růst sektoru až na 200 tisíc zaměstnanců do roku 2025. Cílem Jaromíra Staroby je podpora dalšího rozmachu sektoru, zaměřit se chce nejen na spolupráci s autoritami státní správy, ale i na sdílení znalostí a zkušeností mezi členy a další transformaci a digitalizaci sektoru.
Bezpečností expert Oldřich Rutar, ředitel pro strategické záležitosti ze společnosti M2C s praxí 15 let v oboru, se stal viceprezidentem české a slovenské pobočky mezinárodního sdružení bezpečnostních profesionálů ASIS. Na své pozici má v plánu věnovat se otázkám spojeným s měkkými cíli, kritickou infrastrukturou, krizovým řízením a zaměří se i na otázku vzniku chybějícího a potřebného zákona o bezpečnostní činností. Sdružení ASIS bylo založeno v roce 1955 s více než 38 000 členy po celém světě. Jeho základní vizí je rozvoj celosvětové bezpečnosti. Na rozdíl od jiných subjektů, nesdružuje ASIS firmy, nýbrž profesionály a jde o významnou a respektovanou instituci na poli bezpečnosti.
Technologicko-logistická společnost DoDo Michala Menšíka má na lokálním trhu nové vedení. Na pozici CEO pro Českou republiku a Slovensko, kterou dosud zastával současný COO skupiny DoDo Group Martin Marek, přichází Ivo Velíšek (36). Ten působil jako Retail Offer Manager ve společnosti MOL Česká republika. Na starost bude mít další upevnění pozice DoDo na českém a slovenském trhu, rozvoj nových projektů v rámci lokálních trhů a akvizici nových klientů z řad retailových řetězců i e-shopů. Prioritou bude i edukace trhu s ohledem na důležitost kvalitní last-mile logistiky či udržitelnost a efektivitu v doručování.
Zdražování vstupních surovin, materiálů, energií a dopravy přináší růst cen stavebních materiálů. Některé nejsou dostupné vůbec. Nouze nutí firmy ve stavebnictví hledat nové cesty, jak chybějící materiály nahradit. Nedostatek železné rudy z Ukrajiny má za následek zpomalení výstavby, nedodržení termínů či přerušení probíhajících staveb. Stavební společnosti se poohlížejí po alternativě a železo nahrazují materiály, jako kompozitní tyče ke zpevňování betonu. Jde se o produkt na bázi epoxidové pryskyřice, posílený skelnými vlákny. Kvůli drahým energiím a rostoucím nákladům roste i cena skla, oproti loňsku vyrostla o čtvrtinu.
Česká agentura na podporu obchodu CzechTrade otevřela v americkém Chicagu nový Exportní inkubátor. Nachází se ve čtvrti Chicago Loop, přímo v hlavním obchodním centru města. Služby inkubátoru mohou společnosti využívat až 6 měsíců. Firmám během jejich pobytu poskytují podporu a poradenské služby zástupci zahraniční kanceláře CzechTrade, která taktéž sídlí v tomto městě. Do konce roku 2022 plánuje agentura otevřít další tři Exportní inkubátory.
V České republice zasáhl loni ransomware 77 % organizací, v roce 2020 jich bylo jen 30 %. Ze studie The State of Ransomware 2022 společnosti Sophos plyne, že 32 % českých organizací zaplatila loni výkupné mezi 100 a 250 tisíci dolary a 29 % dokonce 250 až 500 tisíc dolarů. Téměř polovina (46 %) organizací, kterým byla data zašifrována, pak zaplatila výkupné, aby získala svá data zpět, i když měla k dispozici jiné prostředky pro obnovu dat, například zálohy. Vedle rostoucí výše plateb se zvyšuje i počet obětí, které výkupné zaplatí. Důvodem může být obava ze zveřejnění ukradených dat nebo nedostatečné zálohování. Představa, že zaplacení výkupného výměnou za dešifrovací klíč je nejrychlejší cesta k nápravě, je lákavá, po ransomwarovém útoku organizace čelí silnému tlaku na co nejrychlejší obnovení provozu. Zaplacení výpalného však nese riziko, že útočníci i po zaplacení nemusí poskytnout funkční dešifrovací klíč a organizace netuší, co útočníci v její síti napáchali.
Výzkum E-shopper Barometer od DPD analyzoval online nákupní chování zákazníků v Evropě i České republice. U evropské populace ve věku 55+ se loni nejoblíbenějšími kategoriemi pro nakupování staly knihy a móda. U nás ale převládá obliba potřeb pro volný čas. Online nakupování získalo v posledních dvou letech na ještě větší oblíbenosti a kvůli pandemii se senioři stali významnou zákaznickou skupinou – většina z nich nakupovala online poprvé. V České republice většinou senioři nakupují prostřednictvím notebooku, na druhém místě jsou stolní počítače. Češi starší 55 let nejčastěji kupují zboží pro volnočasové aktivity (63 %), módu (47 %) a krásu a zdraví (45 %). Oproti evropskému průměru (42 %) Češi nakupují volnočasové produkty v nadprůměrném množství.
Slovenská mezinárodní agentura Effectivity (EFFE) otevřela své zastoupení v České republice, která bude vystupovat pod jménem EFFE Prague. Agenturu vede už dvacátým rokem zakladatel a CEO Daniel Abrahám, který vidí na českém trhu mnoho zajímavých výzev a zároveň velký potenciál. „Mým hlavním cílem a posláním v EFFE Prague bude postavit stabilní a vyzrálý kreativní tým, který dokáže překonávat očekávání klienta a bude každou nově získanou značku do portfolia neustále posouvat dál,“ uvádí kreativní ředitel EFFE Prague Mario Poór (na obrázku).
„Vyplývá to ze zveřejněných dat ČSÚ. V listopadu meziročně reálně klesla o 2,7 %, meziměsíčně byla nižší o 1,5 %. Stejný propad přitom byl zaznamenán v průmyslové produkci už před rokem. Tehdy činil meziroční pokles také 2,7 %. Vypadá to tedy, že dva měsíce růstu, které česká průmyslová produkce zaznamenala v srpnu a září, byly v jejím celkovém vývoji spíše výjimkou,“ popisuje Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic, a pokračuje: „Nedařilo se ani zvyšovat hodnotu nových zakázek. Ta v listopadu klesla meziročně o 1,4 %. Tuzemské nové zakázky sice vzrostly o 3,1 %, vliv zahraničních zakázek byl však silnější. Meziročně byly nižší o 3,8 %. Velký nárůst zaznamenala hodnota nových zakázek naposledy v srpnu, tehdy meziročně vzrostla o 10,6 %, od té doby pozvolna klesala. V září byla meziročně vyšší o 5,1 %, v říjnu už jen o 2,0 %, nyní se dostala do záporných čísel. Předpokládám, že v prosinci bude její vývoj obdobný.“ U listopadové stavební produkce došlo k meziročnímu růstu o 2,5 %, ač byl do jisté míry ovlivněn nízkou srovnávací základnou z loňského roku. Vyšší byla stavební produkce i v meziměsíčním srovnání, a to o 1,8 %. Rostla hodnota vydaných stavebních povolení (o 2,6 % více), počet zahájených bytů (o 62,4 % více), méně naopak bylo dokončených bytů (o 38,1 % méně). „Ač by to mohlo vypadat, že se ve stavebnictví blýská na lepší časy, nemyslím si, že tomu tak bude,“ dodává Kymlička. „Pro rok 2025 očekávám zdražení bytů i nájmů, a tím pádem jejich vyšší nedostupnost. Propad bude pokračovat i ve výstavbě rodinných domů, kde hypotéky zůstanou kvůli vysokým sazbám pro mnoho zájemců nedosažitelné.“
Společnost Würth, výrobce montážní a upevňovací techniky, má od ledna nového ředitele obchodu pro Českou republiku. Stal se jím Petr Waldmann, který pracuje ve skupině Würth od roku 2018. Bude zodpovědný za vztahy se zákazníky a rozvoj obchodu v Česku. Würth tak posiluje strategii, kladoucí důraz na osobní přístup, vztahy se zákazníky a multikanálový prodej. To se neodráží jen v nabídce produktů a technologií, ale i v ambiciózním cíli překročit v následujících letech obrat ve výši dvě miliardy korun. Petr má magisterský titul z Mannheim Business School v Německu. Profesní dráhu ve Würth zahájil během studií jako obchodní asistent pro člena představenstva Dr. Jana Allmanna. Během sedmi let zastával několik pozic, naposledy jako market manager pro Česko a Slovensko a zodpovídal za controlling pro východní Evropu.
Od ledna 2025 se novým CEO a zároveň společníkem Unicorn Attacks stává Jan Pauly. Ve vedení společnosti střídá zakladatele firmy Víta Šuberta, který i nadále naplno zůstává součástí týmu a bude se vedle péče o klienty soustředit na produktový rozvoj firmy, její expanzi na zahraniční trhy a strategii růstu. Pod vedením Víta Šuberta a Martina Medka se Unicorn Attacks během sedmi let etablovala jako partner, který pomáhá firmám, velkým zavedeným hráčům i začínajícím start-upům, najít správný směr a vyhnout se úskalím jejich byznysu. Jan Pauly přichází do čela Unicorn Attacks s více než desetiletou praxí v oblasti strategie a managementu. V minulosti působil například jako CEO technologické firmy PDI. Kromě toho se jako právník věnuje i výuce na Univerzitě Karlově.
Společnost Panasonic jmenovala Shusuke Aokiho generálním ředitelem a výkonným ředitelem společnosti Panasonic Connect Europe (PCOEU) se sídlem v německém Wiesbadenu. Bývalý ředitel pro transformaci, který posledních 14 let žil a pracoval v Evropě, povede organizaci a bude pomáhat jejím evropským firemním zákazníkům orientovat se v současných socioekonomických výzvách prostřednictvím zavádění nejnovějších technologických inovací. Pan Aoki, který má rozsáhlé zkušenosti s B2B a B2G, vedl před přijetím této funkce úspěšné týmy v oblasti prodeje řešení na klíč, systémového inženýrství, marketingu a transformace v Japonsku, Spojených státech a Evropě. Ve funkci nahradí Hiroyukiho Nishiumu, který úspěšně provedl podnik pandemií.
Kia oznámila jmenování Heung Gu Kanga do pozice prezidenta, který od 1. ledna 2025 působí na nové pozici v českém zastoupení společnosti. Navazuje tím na předchozí kariéru u značky Kia, kde v průběhu posledních několika let působil v oblasti mezinárodního obchodu – naposledy jako výkonný koordinátor společnosti Kia Nizozemsko. Funkci přebírá po Kyoungsun Yoo, který uvedenou roli zastával poslední dva roky. Pan Kang přináší řadu zkušeností z národní i mezinárodní úrovně, které nabyl během svého 19letého působení u značky Kia. Ve své kariéře se zaměřuje na obchodní strategii a provozní oblasti – od prodeje přes marketing a produkty až po zákaznické služby. Heung Gu Kang se narodil v roce 1978 v Jižní Koreji. Vystudoval Hanyang University v Soulu obor strojní inženýrství. Je ženatý a má syna.