Klarna, společnost zabývající se zprostředkováváním plateb v oblasti elektronického obchodování, oznámila expanzi do České republiky. Počínaje dneškem tak mohou čeští zákazníci u vybraných maloobchodních partnerů a prostřednictvím online aplikace Klarna využívat službu „Pay in 3“. Ta jim umožní efektivně a přehledně spravovat finance a nákupy a šetřit čas. Možnost flexibilních plateb společnosti Klarna již využívá více než 450 000 maloobchodních partnerů na celém světě. V České republice se mezi první partnery zařadily společnosti H&M, síť lékáren Pilulka či český Footshop. Díky službě Pay in 3 mohou zákazníci, kteří si při nákupu na e-shopech vybraných partnerských prodejců tuto službu zvolí, rozdělit svůj nákup do tří bezúročných plateb hrazených každých 30 dní od nákupu.
Technologický partner pro správu budov 21. století – to je cíl značky Innovis, technologické odnože holdingu M2C. Jejím hlavním posláním je zlepšení vývoje a prodeje technologických služeb a produktů. Holding M2C vznikl na základech bezpečnostních služeb, ke kterým se připojily služby integrovaného facility managementu. Aktuálně se soustředí na vývoj nových technologií, digitalizaci a automatizaci budov. Z důvodu narůstající poptávky po technologických řešeních a akvizicí strategických start-upů se vedení M2C rozhodlo zařadit veškeré technologické produkty pod správu značky Innovis – „Powered by M2C“. Obě značky budou fungovat v součinnosti.
Fintech Mallpay, jedna z nejoblíbenějších služeb poskytujících v Česku odložené platby, se mění na Skip Pay. Nový název je posledním krokem transformace, která s sebou mimo jiné přináší výrazné rozšíření služeb. Nově bude Skip Pay rozvíjet koncept takzvaného chytrého nakupování, které umožní pohodlně a bezpečně vyřešit v jedné službě nákup od platby až po případnou reklamaci nebo vratku. Skip Pay zároveň vstupuje na trh s novým produktem Skip Třetina, který by měl obchodníkům pomoci zvládnout vánoční sezonu. K definitivní změně názvu i služeb dojde 7. října 2022.
Tým vývoje aplikací v KPMG Česká republika nově řídí Luděk Kohout, který tak zúročí své dvaadvacetileté zkušenosti z vedoucích IT pozic v bankovnictví a softwarové firmě. Kohout se zaměří na průkopnický vývoj aplikací s využitím serverless computingu. Česká kancelář KPMG soustavně buduje vlastní tým špičkových vývojářů a testerů. Jako jedni z prvních v Česku vytváří všechny aplikace jen v cloudu bez serverů, což snižuje finanční náklady i uhlíkovou stopu. Kohout pracoval přes devět let jako CIO ve stavební spořitelně Modrá pyramida. Před tím sedm let na různých manažerských pozicích v Komerční bance. Má také šestiletou zkušenost ze softwarové společnosti Deltax Systems. Studoval na VŠE v Praze a švýcarské Univerzitě St. Gallen.
Veeam Software jmenoval Ricka Jacksona marketingovým ředitelem (CMO). Jackson je zkušený marketingový lídr, který v poslední době zastával pozice ředitele marketingu ve společnostech Qlik, Rackspace a VMware. Ve Veeamu povede globální marketingovou strategii společnosti, která bude i nadále podporovat posilování značky a trvalý růst Veeamu jako jedničky na trhu řešení moderní ochrany dat pro cloudová, virtuální, fyzická, hybridní a SaaS a Kubernetes prostředí.
Zaměstnání v bankovnictví platí léta za jisté, perspektivní a dobře placené. V současné době se však i zde dějí velké změny. Komunikace s klienty se přesunuje do online prostředí, kvůli měnícímu se chování klientů se ruší pobočky. Tradiční velké bankovní domy se globálně slučují. To vše by nasvědčovalo tomu, že v tomto segmentu budou firmy zaměstnance spíše propouštět. Ale je tomu naopak. Bankovnictví a pojišťovnictví jsou segmenty, které letos patří mezi nejaktivnější v náboru zaměstnanců. Mění se totiž zaměstnanecká struktura – více lidí zajišťuje zákaznický servis, je zde i poptávka po IT pracovnících, a to jak pro tvorbu a správu online řešení, tak zajištění bezpečnosti. A i když tempo růstu mezd v bankovním sektoru v posledních třech letech zvolnilo, stále patří mezi pět oborů s nejvyšší úrovní průměrné mzdy (ta včetně bonusů a odměn je letos zatím na 49 250 Kč, což je o 2 % více než v loňském roce).
Dosavadní ředitelka pro malé, střední a korporátní firmy společnosti Microsoft pro český i slovenský trh Lenka Nováková se po třech letech působení přesouvá na pozici Enterprise Commercial Lead. Novou obchodní ředitelkou Microsoftu pro segment velkých zákazníků v Česku a na Slovensku se stala od srpna 2022. Jejím úkolem je dále posilovat pozici Microsoftu jako strategického poradce a partnera pro digitální transformaci velkých organizací a budovat strategická partnerství. Finančním managementem se Lenka Nováková zabývá více než 17 let.
Aktuální verze nejprodávanějšího programu pro osobní kybernetickou ochranu nabízí rychlou obnovu dat i bez internetového spojení a modulární instalaci. Od vstupu na lokální trh v roce 2002 se tento program pod původním názvem Acronis True Image postupně stal nejprodávanějším řešením pro osobní zálohování dat a kybernetickou bezpečnost v českém jazyce. Aktuální verze produktu, který nese nový název Acronis Cyber Protect Home Office od roku 2021, přináší další vylepšení. K nim se řadí především možnost stahování cloudových záloh do lokálního umístění umožňující rychlou obnovu i bez internetového připojení. Dalším je možnost modulární instalace, kdy není třeba instalovat celý program ale pouze vybrané komponenty.
Společnost Pure Storage oznámila rozšíření svého pražského výzkumného a vývojového centra a dalších aktivit v České republice. Do vedení tohoto centra zároveň jmenovala zkušeného technologického lídra Paula Melmona (60). Tato oznámení představují další milník v závazku společnosti Pure Storage pokračovat v inovacích a investicích v České republice i celém regionu EMEA (Evropa, Blízký východ, Afrika), a podpořit tím globální růst. Praha jakožto významný technologický hub zaujala společnost Pure Storage svou strategickou polohou i širokou nabídkou talentovaných specialistů a kvalitním vzdělávacím systémem. Výzkumné a vývojové centrum zde založila na jaře roku 2020.
Komentář odborníků z poradenské skupiny Moore Czech Republic k vládou oznámenému zastropování cen energií pro domácnosti a živnostníky: „Plošné zastropování cen je sice rychlou pomocí všem bez rozdílu, avšak za cenu výrazného prohloubení veřejného dluhu. Státu se stále nedaří přijímat cílená opatření, která pomohou složitou situaci zvládnout těm, kteří se bez ní neobejdou. V představeném modelu navíc zcela chybí mechanismus, který by motivoval k energetickým úsporám,“ komentuje partner poradenské skupiny Moore Czech Republic Petr Kymlička. „Pokud nebude poskytnuta rychlá a účinná podpora firmám, následné dopady v podobě propouštění a omezování subdodávek z části zastíní i zastropování cen pro domácnosti a malospotřebitele,“ dodává Kymlička k chystanému řešení pro firmy, které by mělo být představeno ve středu.
Zhruba 8 % podniků v Evropské unii používalo v roce 2021 umělou inteligenci. V České republice se jednalo pouze o 4 % firem. Podle odborníků z poradenské skupiny Moore Czech Republic je přitom umělá inteligence klíčovou složkou digitální transformace hospodářství a je správné, že umělou inteligenci podporuje stát v rámci Národního plánu obnovy. Naopak nad evropský průměr se Česká republika vyšplhala v podílu společností používajících internet věcí. V ČR tento podíl dosahuje 31 %, průměr celé EU je 29 %. Vyplývá to z dat Eurostatu.
Dosavadní ředitel security divize hotelů a administrativních budov Michal Kroužil se nově stal vedoucím personálního útvaru M2C. Po studiích na Policejní akademii v Praze a na Akadémii Policajného zboru v Bratislavě pracoval Michal Kroužil v Médea Security jako project manager a zástupce ředitele. V roce 2012 přešel na obdobnou pozici u Médea jako project manager a vedoucí bezpečnostně technického oddělení. Pro M2C začal Michal Kroužil pracovat v roce 2013 coby ředitel Divize hotelů a administrativních budov.
Počítačová škola GOPAS, největší poskytovatel školení v oblasti informačních technologií na českém trhu, slaví 30. narozeniny. Od svého založení se orientuje primárně na vzdělávání v oblasti IT, kde nabízí nejširší portfolio kurzů na trhu. Ročně absolvuje odborné kurzy téměř 30 tisíc studentů, většina z nich prezenčně ve 41 učebnách v sídle školy. Přestože působí na poměrně malém trhu, kromě České republiky také na Slovensku, patří k jedněm z největších poskytovatelů IT školení v Evropě. GOPAS vytvořil u příležitosti 30. narozenin speciální logo, připravil nový merchandising a výstavu fotografií na téma historie, která je ke shlédnutí v prostorách sídla s učebnami v pražských Vršovicích. K narozeninám nabízí navíc také e-learning zdarma.
Tisíce českých firem budou muset zřejmě od poloviny roku 2024 nově splňovat povinnosti v kybernetické bezpečnosti. Počítá s tím směrnice Evropské unie NIS2, jejíž konečný text by měl být znám v nejbližších měsících. Česko poté bude mít 21 měsíců, aby ji zavedlo do své legislativy. Týkat se bude nejen organizací, které musí své počítačové systémy zabezpečovat již nyní, ale mnoha dalších subjektů. Za neplnění povinností jim budou hrozit vysoké pokuty. Směrnici budou muset naplnit organizace, které v daném odvětví mají nejméně 50 zaměstnanců, nebo dosahují ročního obratu ve výši nejméně deseti milionů eur.
Generálním ředitelem a členem představenstva společnosti Allegro se od září stal Roy Perticucci. Bude pokračovat v transformaci společnosti do pozice evropského šampiona v oblasti elektronického obchodu a úspěšném dokončení probíhající integrace se společností Mall Group a kurýrní službou WE|DO, jejichž nákup Allegro formálně dokončilo na jaře. Perticucci svou kariéru odstartoval jako vývojář softwaru ve společnosti Accenture v Miláně, pak působil jako konzultant v Boston Consulting Group v Mnichově. Má za sebou přes 20 let zkušeností s vedením maloobchodu i elektronického obchodu na mezinárodní úrovni i s budováním organizace.
Mediálně technologická skupina Mind2FLO obsadila kompletní vedení své mediální divize. Jako Data & Development Director nastupuje Michal Šeda (42), který přichází z Publicis Groupe. Ve své nové pozici se zaměří na pokročilou práci s daty, která by se měla pro klienty stát novým standardem řízení komunikace. Priorita i v Mind2FLO pro něj bude maximální využití dostupných datových zdrojů. Šeda je posledním členem sedmičlenného management týmu mediální divize Mindsquared. Hlavní expertízou posily ve vedení mediální divize je zmíněná ekonometrická analýza, datová strategie, ROI analytika, podpora akvizičního potenciálu a vývoj nových nástrojů.
Do spolupráce přináší fin4Business know-how, díky němuž se firmě Allrisk otevírá nová příležitost obsloužit zákazníky z řad právnických osob, kteří si přejí precizně se připravit na vše ohledně financování svých podnikatelských aktivit. Značce fin4Business se otevírají díky partnerství nové možnosti, jak oslovit větší část tuzemského trhu. Stávajícím i novým klientům obou partnerů nabídne toto spojení významné rozšíření služeb v rámci cross-sellingu. Zákazníci tak budou z partnerství profitovat především tím, že služby, které museli dříve poptávat u rozličných subjektů, najdou nyní pod jednou střechou.
Tomáš Žlůva, Markéta Votápková a Karel Ďásek nastoupili do čela tří klíčových týmů mediální divize Publicis Groupe. V nových pozicích zodpovídají za inovace, nákup mediálního prostoru, klientský servis a datovou expertízu. Personální změny podpoří implementaci nových technologií a rozvoj marketingových konzultantů v klientských týmech. V rámci manažerské struktury spadají všichni tři pod Davida Krňáka (Chief Media Officer, Publicis Groupe).
Lenka Madliaková se nové role ujímá po více než 21 letech práce v oblasti technologického poradenství. Svou kariéru začala ve slovenské pobočce Accenture. V roce 2008 se přesunula do České republiky. Kromě českých a slovenských klientů pracovala také pro mezinárodní společnosti působící v Bulharsku nebo Japonsku. Od roku 2018 zodpovídá za technologické projekty v oblastech farmacie, výroby, prodeje spotřebního zboží a automobilového průmyslu. Kromě své nové role ve vedení české pobočky si Madliaková ponechává i dosavadní pozici. Je absolventkou Ekonomické univerzity v Bratislavě.
No Fluff Jobs, portál s pracovními nabídkami z IT prostředí, provedl průzkum mezi IT specialisty o jejich zkušenostech s prací na dálku či v hybridním režimu. Konkrétně se portál zajímal o hladkost přechodu na zmíněné modely práce a výhody i nevýhody s nimi spojené. Často se v souvislosti s prací na dálku nebo hybridně pojila obava zaměstnavatelů, že poklesne produktivita pracovníků. Ti však ve dvou třetinách případů pociťují, že jsou naopak produktivnější. Portál No Fluff Jobs v průzkumu zjišťoval i odkud lidé nejčastěji pracují, když nejsou v kanceláři: přes 30 % lidí z obývacího pokoje, čtvrtina z pracovny a pětina z pohodlí ložnice.
Malajský královský investiční fond dokončil akvizici akciové společnosti TESLA podnikatele Františka Hály. Ten i po dokončení akvizice zůstává ve vedení firmy. TESLA, a. s., je jedním z předních dodavatelů v oblasti vysílacích zařízení a vojenské elektrotechniky. Zaměřuje se i na výrobky lehkého strojírenství a stavebnictví. „Těšíme se, že unikátní technologie a produkty TESLA rozšíříme po celém světě na stávajících trzích, což je aktuálně 95 zemí, tak v teritoriích nových, třeba v jižní Asii, kde máme silné zázemí a aktivity. Více se chceme zaměřit i na nové technologie v oblasti IT, energetiky, elektrotechniky, stavebnictví, průmyslu a zdravotnictví,“ sdělil Martin Klouček, prezident Royal Capital Clubu, investiční platformy spadající Malajský královský investiční fond.
Podle Celosvětového indexu dopadu hrozeb Check Point Software byl nejrozšířenějším malwarem Emotet. Získal další funkce, třeba modul pro krádeže informací o platebních kartách. Check Point analyzoval i malware útočící na podnikové sítě v České republice. První pozici drží Emotet, kdy v červenci klesl jako dopad na české organizace z 22 % na 13 %. Zlodějský malware FormBook sice oslabil, ale pro české společnosti je stále nebezpečný. Riziko krádeže dat a přihlašovacích údajů představuje na třetím místě Snake Keylogger, jež významně posílil. Nově je v popředí žebříčku ransomware Hive, používající vyděračské techniky, kdy kromě zašifrování dat vyhrožuje zveřejněním ukradených informací, nedojde-li k zaplacení výkupného.
Ženy se stávají hnací silou, která mění tvář investování do nemovitostí. Crowdfunding nepochybně umožní více ženám využívat svůj podíl na lukrativních trzích po celém světě. Ženy investující do nemovitostí čelí mnoha výzvám. Prvním problémem je, že v tomto odvětví není dostatek žen, což vede k nedostatku ženských vzorů. Další, druhou výzvou je, že ženy jsou často odrazovány od investování do nemovitostí, protože si myslí, že to není nic pro ně a měly by se zaměřit na jiná odvětví. A konečně třetí výzvou je, že ženy nevědí, jak investovat nebo do čeho investovat, což vede k tomu, že dělají chyby a přicházejí o peníze.
Stále více poskytovatelů IT řešení a služeb zvažuje certifikaci dle ISO 27001, uznávaný standard pro správu informační bezpečnosti. Z dotazování mezi svými lokálními partnery firma GFI Software zjistila, že v České republice a na Slovensku je podpora ISO 27001 nižší než v celém regionu EMEA, když jen 14 % tento standard má nebo ho plánuje. Z odpovědí respondentů v rámci dotazování GFI Software dále vyplynulo: v celém regionu EMEA má ISO 27001 implementováno 11 % respondentů, plánuje ho 12 % a zvažuje 23 %, v České republice a na Slovensku má tento standard jen 8 % a plánuje jej 6 % a zvažuje 22 % a naproti tomu v regionu DACH (německy mluvících zemí) jej uvedlo dokonce jen 5 % respondentů, avšak plánuje 27 % a zvažuje 19 % respondentů.
Letos slaví Fielmann, dodavatel dioptrických a slunečních brýlí, první výročí působení v České republice, 50. výročí existence jako německé rodinné firmy a v oblasti oční optiky je třetí největší společností na světě. Nabídkou brýlí za garantované a dostupné ceny si Fielmann získal přízeň Čechů. Pro urychlení vývoje chce u nás Fielmann do roku 2025 investovat 150 milionů korun do omnichannelového byznys modelu. Letos otevře pět poboček a chce prodávat prostřednictvím 20 butiků a digitálních prodejních kanálů 100 000 brýlí ročně. Své investice v oblasti maloobchodu doplní i o investici do výrobního závodu v Chomutově, kde výroba odstartuje v roce 2024 na pěti milionech brýlí s možným růstem až na deset milionů. Továrna v Chomutově vytvoří přes 500 pracovních míst, spolu s dalšími plány na expanzi půjde o celkové množství 700 pracovních míst v Česku. Fielmann staví na přijímání místních pracovníků a má pověst zaměstnavatele dbajícího na vzdělávání a profesní vývoj svých zaměstnanců.
Podle globálního průzkumu Accenture většina společností zahrnula umělou inteligenci (AI) do svých obchodních strategií. Většina z nich ale stále nevyužívá potenciál, který nabízí – pouhých 12 % společností je ve využívání AI na tak vysoké úrovni, že díky tomu dosahuje silné konkurenční výhody. Zpráva se závěry průzkumu s názvem „The art of AI maturity: Advancing from Practe to Performance“ představuje strategie, které umožní společnostem využít AI pro získání konkurenční výhody. Součástí zprávy je index, jež na stupnici 0–100 ukazuje vyspělost společnosti ve využívání AI, taedy míry, s jakou jsou schopny využít AI pro významné odlišení od konkurentů. Klíčové jsou jak technické dovednosti využívání samotných technologií (AI či cloud), tak i související byznysové parametry jako organizační strategie, firemní kultura, zodpovědné využívání AI či podpora ze strany vrcholového vedení. Podle tohoto indexu je medián vyspělosti AI u většiny organizací na skóre 36 bodů, většina z nich tak má velký prostor pro zlepšení.
Horní hodnota stravného na pracovních cestách je od 20. 8. 2022 142 korun na den. S „dietami“ roste i částka, při které je stravenka pro zaměstnance i zaměstnavatele z hlediska zdanění nejvýhodnější. Nově to je 180 korun. V případě stravovacího paušálu se pak denní limit zvyšuje na 99,40 Kč. „Jde o změnu, která vyplývá z platné legislativy a ta říká, že stravné na služebních cestách se upravuje tehdy, jakmile se podle údajů Českého statistického úřadu cena ve veřejném stravování ode dne účinnosti poslední úpravy zvýší, nebo sníží alespoň o 20 procent,“ vysvětluje Martina Machová, personální ředitelka Sodexo Benefity. Podle údajů ČSÚ za červen 2022 došlo ke zvýšení cen ve veřejném stravování o 20,19 %. Nárůst cen tak přesahuje zákonem vymezených 20 %.
Skupina Srovnejto, pod kterou spadají značky Srovnejto.cz, ePojisteni.cz nebo Porovnajto.sk, bude mít nového generálního ředitele. Stávající CEO společnosti Jaroslav Gaisler se rozhodl přijmout novou pracovní výzvu v zahraničí a po téměř dvou letech z OCP Bauer Media Group odchází. Jeho nástupce společnost oznámí v nejbližších dnech. Ve vedení Skupiny Srovnejto bude fungovat do poloviny září.
Novým šéfem Customer Experience týmu v mediálně-technologické skupině Mind2FLO se stává Michal Baranec (35), který přináší dlouholeté zkušenosti se zákaznickými službami a konzultacemi v oblasti Salesforce. Skupina Mind2FLO formuje další důležitou expertízu, tentokrát specializovanou na zákaznickou zkušenost v digitálním prostředí. Michal Baranec může ve své nové pozici čerpat z mnohaletých zkušeností s customer experience včetně šesti let konzultací v oblasti Salesforce jako vedoucí CRM a tříletého vedení globálního týmu pro dodávky Salesforce z USA, ČR, Spojeného království, Portugalska, Indie a Austrálie.
Zatímco některá povolání vnímáme jako přínosná a prestižní nebo oceňujeme jejich nezbytnost, dalších si nevážíme, i když přímo ovlivňují kvalitu našeho života nebo naši bezpečnost. Mezi podceňované profese patří zejména ty, v níž si lidé moc nevydělají nebo k jejich vykonávání nepotřebují kvalifikaci. Centrum pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu AV ČR periodicky sestavuje na základě dotazování obyvatel žebříček povolání podle prestiže. Na spodních příčkách se opakovaně objevují profese jako uklízeč/uklízečka, prodavač/prodavačka, pracovník v zemědělství, stavební dělník a další dělnické profese. „Obecně lze říci, že jsou podceňovány zpravidla ty pozice, které nevyžadují vzdělání, jsou hůře placené a často je zastávají zahraniční pracovníci. Existují ale i výjimky z tohoto pravidla – mizivá je také oblíbenost poslanců, ministrů nebo duchovních,“ říká Michal Novák z Profesia.cz.
„Vyplývá to ze zveřejněných dat ČSÚ. V listopadu meziročně reálně klesla o 2,7 %, meziměsíčně byla nižší o 1,5 %. Stejný propad přitom byl zaznamenán v průmyslové produkci už před rokem. Tehdy činil meziroční pokles také 2,7 %. Vypadá to tedy, že dva měsíce růstu, které česká průmyslová produkce zaznamenala v srpnu a září, byly v jejím celkovém vývoji spíše výjimkou,“ popisuje Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic, a pokračuje: „Nedařilo se ani zvyšovat hodnotu nových zakázek. Ta v listopadu klesla meziročně o 1,4 %. Tuzemské nové zakázky sice vzrostly o 3,1 %, vliv zahraničních zakázek byl však silnější. Meziročně byly nižší o 3,8 %. Velký nárůst zaznamenala hodnota nových zakázek naposledy v srpnu, tehdy meziročně vzrostla o 10,6 %, od té doby pozvolna klesala. V září byla meziročně vyšší o 5,1 %, v říjnu už jen o 2,0 %, nyní se dostala do záporných čísel. Předpokládám, že v prosinci bude její vývoj obdobný.“ U listopadové stavební produkce došlo k meziročnímu růstu o 2,5 %, ač byl do jisté míry ovlivněn nízkou srovnávací základnou z loňského roku. Vyšší byla stavební produkce i v meziměsíčním srovnání, a to o 1,8 %. Rostla hodnota vydaných stavebních povolení (o 2,6 % více), počet zahájených bytů (o 62,4 % více), méně naopak bylo dokončených bytů (o 38,1 % méně). „Ač by to mohlo vypadat, že se ve stavebnictví blýská na lepší časy, nemyslím si, že tomu tak bude,“ dodává Kymlička. „Pro rok 2025 očekávám zdražení bytů i nájmů, a tím pádem jejich vyšší nedostupnost. Propad bude pokračovat i ve výstavbě rodinných domů, kde hypotéky zůstanou kvůli vysokým sazbám pro mnoho zájemců nedosažitelné.“
Společnost Würth, výrobce montážní a upevňovací techniky, má od ledna nového ředitele obchodu pro Českou republiku. Stal se jím Petr Waldmann, který pracuje ve skupině Würth od roku 2018. Bude zodpovědný za vztahy se zákazníky a rozvoj obchodu v Česku. Würth tak posiluje strategii, kladoucí důraz na osobní přístup, vztahy se zákazníky a multikanálový prodej. To se neodráží jen v nabídce produktů a technologií, ale i v ambiciózním cíli překročit v následujících letech obrat ve výši dvě miliardy korun. Petr má magisterský titul z Mannheim Business School v Německu. Profesní dráhu ve Würth zahájil během studií jako obchodní asistent pro člena představenstva Dr. Jana Allmanna. Během sedmi let zastával několik pozic, naposledy jako market manager pro Česko a Slovensko a zodpovídal za controlling pro východní Evropu.
Od ledna 2025 se novým CEO a zároveň společníkem Unicorn Attacks stává Jan Pauly. Ve vedení společnosti střídá zakladatele firmy Víta Šuberta, který i nadále naplno zůstává součástí týmu a bude se vedle péče o klienty soustředit na produktový rozvoj firmy, její expanzi na zahraniční trhy a strategii růstu. Pod vedením Víta Šuberta a Martina Medka se Unicorn Attacks během sedmi let etablovala jako partner, který pomáhá firmám, velkým zavedeným hráčům i začínajícím start-upům, najít správný směr a vyhnout se úskalím jejich byznysu. Jan Pauly přichází do čela Unicorn Attacks s více než desetiletou praxí v oblasti strategie a managementu. V minulosti působil například jako CEO technologické firmy PDI. Kromě toho se jako právník věnuje i výuce na Univerzitě Karlově.
Společnost Panasonic jmenovala Shusuke Aokiho generálním ředitelem a výkonným ředitelem společnosti Panasonic Connect Europe (PCOEU) se sídlem v německém Wiesbadenu. Bývalý ředitel pro transformaci, který posledních 14 let žil a pracoval v Evropě, povede organizaci a bude pomáhat jejím evropským firemním zákazníkům orientovat se v současných socioekonomických výzvách prostřednictvím zavádění nejnovějších technologických inovací. Pan Aoki, který má rozsáhlé zkušenosti s B2B a B2G, vedl před přijetím této funkce úspěšné týmy v oblasti prodeje řešení na klíč, systémového inženýrství, marketingu a transformace v Japonsku, Spojených státech a Evropě. Ve funkci nahradí Hiroyukiho Nishiumu, který úspěšně provedl podnik pandemií.
Kia oznámila jmenování Heung Gu Kanga do pozice prezidenta, který od 1. ledna 2025 působí na nové pozici v českém zastoupení společnosti. Navazuje tím na předchozí kariéru u značky Kia, kde v průběhu posledních několika let působil v oblasti mezinárodního obchodu – naposledy jako výkonný koordinátor společnosti Kia Nizozemsko. Funkci přebírá po Kyoungsun Yoo, který uvedenou roli zastával poslední dva roky. Pan Kang přináší řadu zkušeností z národní i mezinárodní úrovně, které nabyl během svého 19letého působení u značky Kia. Ve své kariéře se zaměřuje na obchodní strategii a provozní oblasti – od prodeje přes marketing a produkty až po zákaznické služby. Heung Gu Kang se narodil v roce 1978 v Jižní Koreji. Vystudoval Hanyang University v Soulu obor strojní inženýrství. Je ženatý a má syna.