Na letošní konferenci Digitální transformace se dozvíte o nejnovějších trendech, technologiích a postupech, které pomáhají firmám i státní správě přizpůsobit se novému digitálnímu prostředí a snižují rizika spojená s jejich zaváděním. Zaměříme se na inovace, digitální transformaci řízenou daty, agilitu a adaptabilitu, zákaznický zážitek, vliv na lidské zdroje a organizační kulturu, kybernetickou bezpečnost, dotace a také na nezbytný soulad s předpisy a zákony. Konference se koná online dne 3. května a můžete se na ni registrovat zcela zdarma.
Nový průzkum ukazuje, že podniky mají důvěru v technologie, které zvyšují jejich produktivitu. Při dokončení svých procesů digitální transformace ovšem čelí velkým znalostním a dovednostním překážkám. Evropské podniky očekávají, že digitální transformace technologií zvýší jejich produktivitu v průměru o 38 % za pouhé tři roky, přičemž celková návratnost investic (ROI) se očekává za necelých pět let. Procesy digitální transformace však dosud dokončilo v průměru pouze 15 % organizací. Téměř 40 % respondentů uvedlo, že mají pocit, že jejich organizace zaostává za konkurencí, pokud jde o digitální transformaci. Hlavními překážkami zavádění transformativních digitálních technologií byly: nedostatek interních znalostí (35 %), nedostatek interních IT pracovníků, zdrojů a dovedností (32 %), obavy ohledně interoperability se stávající IT infrastrukturou (30 %) a nedostatek externí specializované IT podpory nebo povědomí specializovaných poskytovatelů (30 %).
Zdroj: Průzkum Panasonic
Ondřej Synek (35) se stal novým obchodním ředitelem v partnerských společnostech Imper a Monitora Media, které nabízejí komplexní datová řešení pro marketing a B2B byznys. Synek přináší více než 13 let zkušeností a do firem přichází po osmi letech v Unicorn Systems, kde naposledy působil jako obchodní ředitel se zaměřením na elektromobilitu. Na starosti bude mít kompletní vedení obchodního týmu a tvorbu a implementaci strategie pro stávající i nové trhy.
Do čela marketingového oddělení českého zastoupení mezinárodní poradenské společnosti EY od března 2023 nastoupil Štěpán Tůma. Ve své nové roli bude mít na starosti marketingové aktivity a business development společnosti v České republice. Před příchodem do EY působil Štěpán Tůma jako konzultant projektů v oblasti marketingu se zaměřením na energetiku a jiné sektory. Působil i jako marketingový ředitel společností Sodexo a Vodafone a v oblasti marketingu zaměřeného převážně na firemní zákazníky se pohybuje přes dvacet let. Jeho hlavním úkolem v nové roli bude posílit pozici EY na tuzemském trhu a dále prohlubovat její oborovou profilaci.
Nabídnout e-shopům takové platební metody, které jim umožní snadnou expanzi na mezinárodní trhy – to je cílem slovenského fintechu TrustPay, který již čtrnáctým rokem pomáhá obchodníkům z celé Evropy implementovat populární a hojně využívané platební metody. Mezi těmi v Česku a Slovensku dominuje ze 75 % platba kartou online, z 15 % platba pomocí platebních tlačítek a z 10 % mobilní peněženky. TrustPay, kterému v současné době důvěřují tisíce e-commerce hráčů napříč evropskými státy, nově expanduje na český trh. Objem plateb zprostředkovaných TrustPay během jednoho roku pak dosahuje řádu miliard eur.
Novým vedoucím investičního a transakčního oddělení skupiny Českomoravská Nemovitostí (ČMN) se stal odborník na trh s nemovitostmi Jiří Šustr, který ve skupině dosud zastával pozici investičního a transakčního manažera. Jeho cílem bude využít otevírajících se příležitostí na trhu a prostřednictvím nových akvizic rozšířit portfolio společnosti. Pro letošní rok má skupina na nové nákupy připraveny dvě miliardy korun. Jiří Šustr je odpovědný za efektivní alokaci kapitálu v rámci skupiny. Zastřeší operativní i komerční stránku veškerých investičních a divestičních aktivit skupiny. I nadále se bude aktivně věnovat vyhledávání a vyhodnocování nových investičních příležitostí a navazování obchodních vztahů. Jeho úkolem bude také zajistit personální posílení týmu.
Nová oznamovací povinnost DAC 7 se týká především online platforem, marketplace, ale například i některých inzertních portálů, které usnadňují propojení prodejců zboží nebo vybraných služeb s jejich zákazníky. Termín pro podání ohlášení ohledně této oznamovací povinnosti je už 3. dubna, nicméně data je nutné sbírat již od počátku roku 2023. Věnujte proto zpracování ohlášení patřičnou pozornost, abyste předešli případným komplikacím.
Do vedení Mall Group se postavil Jean Charretteur (51). Do firmy přichází s početnými zahraničními zkušenostmi z manažerských pozic ve společnostech Tesco, Metro AG či Carrefour. Z pozice generálního ředitele bude mít v Mall Group na starost aktivity spojené s integrací s mezinárodní e-commerce skupinou Allegro. V nové roli zastřeší jak aktivity Mallu v Česku, na Slovensku, v Maďarsku, Slovinsku a Chorvatsku, tak i vedení e-shopu CZC, kde přebere část kompetencí od odcházející Jitky Dvořákové, generální ředitelky CZC.
CZC se po deseti letech loučí se svou generální ředitelkou Jitkou Dvořákovou. Na její pozici ji střídá Jean Charreteur, generální ředitel Mall Group, pod jehož vedením vstupuje CZC do další existence, zahájené transformací pod skupinu Allegro. CZC se chce i nadále profilovat jako nejlepší český expert na IT a elektroniku a rozvíjet svou osobitou komunikaci, díky které se stala pro zákazníky love brandem. Jitka Dvořáková se v e-commerce pohybovala od roku 2010 a do CZC nastoupila jako generální ředitelka v roce 2013. Přinesla si manažerské zkušenosti z působení ve vrcholovém managementu společností Panasonic a Philips. Pod jejím vedením se CZC přehouplo do zisku a dařilo se mu i v období pandemie. „Moje milé CZC, bylo to s tebou skvělých deset let plných radosti z kreativní práce v ohromně motivovaném kolektivu, s řadou inspirativních lidí i talentů, se kterými bylo potěšení pracovat. A i díky tvrdé práci vás všechny můžu nyní předat dál byznys, který se zlepšoval i v nelehkých časech, jež vstoupil do první ligy české e-commerce a stal se zaslouženě love brandem,“ loučí se Jitka Dvořáková.
Do společnosti Hewlett Packard Enterprise (HPE) nastupuje nový PR manažer pro střední Evropu Szymon Solnica. Bude zodpovědný za vztahy s médii a komunikační plánování se zaměřením na český, turecký a polský trh. Szymon bude také koordinovat spolupráci s PR agenturami v těchto třech zemích. Sídlit bude ve Varšavě. Szymon Solnica působil jako PR manažer ve společnosti Huawei Poland. Předtím jako regionální PR manažer ve společnosti ABC Data. Svou kariéru v PR zahájil prací pro agentury Monday a Edelman.
Na zasedání dozorčí rady společnosti Škoda Auto byli poprvé přítomni dva nově jmenovaní členové dozorčí rady a tři zvolení zástupci zaměstnanců. Patrik Andreas Mayer (vlevo), člen představenstva společnosti Volkswagen odpovědný za oblast financí, a Dirk Große-Loheide, vedoucí nákupu koncernu Volkswagen, vedoucí koncernového nákupu v rozšířeném výkonném výboru a člen představenstva značky Volkswagen Osobní vozy odpovědný za nákup. V souladu s českým zákonem o obchodních korporacích je třetina z devíti členů dozorčí rady volena zaměstnanci společnosti. Na základě výsledku těchto voleb byli Jaroslav Povšík, Martin Lustyk a Miloš Kovář – zástupci odborů KOVO – zvoleni členy dozorčí rady společnosti Škoda Auto na čtyřleté funkční období, které začalo 15. ledna 2023.
Komentář odborníků z poradenské skupiny Moore Czech Republic ke zveřejněným údajům ČSÚ o únorové inflaci: „Jednou z hlavních příčin mírného únorového poklesu tempa růstu spotřebitelských cen je vývoj na trhu s energiemi, který se postupně stabilizoval zhruba na úrovni stanovených cenových stropů. Stále však přetrvává silný růst cen v oddílech bydlení a potraviny, které jsou významnou položkou zejména pro domácnosti s podprůměrnými příjmy, na které tak inflace dopadá nejvíce,“ komentuje ekonom a partner poradenské skupiny Moore Czech Republic Petr Kymlička. „Ceny však výrazně rostou již druhý rok, také loni touto dobou dosahovala inflace dvouciferných hodnot. V porovnání s únorem 2021 tak vzrostla cena spotřebního koše téměř o 30 %.“
Přinášíme odborný komentář kyberbezpečnostních expertů DoxoLogic k tématu bezpečnostní hrozby plynoucí z této platformy: „U TikToku jsou hrozbou především čínské zákony, které tamní firmy nutí spolupracovat s vládními orgány na základě jejich žádosti bez přezkoumání soudem. Byť jsou podobné sítě na první pohled zdarma, v širším slova smyslu tomu tak není – platíme zpřístupněním svého soukromí. Algoritmy sbírají od uživatelů množství dat, s nimiž dále pracují a uživatele dokážou profilovat,“ upozorňuje expert kybernetické bezpečnosti Pavel Duchan z DoxoLogic. Sám TikTok dle něj není větší hrozbou než obdobné platformy, ale klíčové je navázání na čínské vládní orgány: „Kvůli práci algoritmů vznikají na sociálních sítích více než v reálném světě pověstné bubliny, které silně ovlivňují naše mínění. Nebezpečí TikToku není otázkou nejbližších dnů, ale střednědobého horizontu, kdy může Čína využívat informace ze získaných dat k cílenému ovlivňování veřejného mínění třeba v době volebních kampaní.“ Duchan dodává pro širší veřejnost, že není nutné rovnou rušit účet, ale je vhodné v nastavení aplikace zakázat přístup k funkcím, jako je přístup ke kontaktům, které k jejímu fungování nejsou nezbytně nutné.
Agnes Dora Faboková nastupuje do společnosti Red Hat jako nová generální manažerka pro země střední a východní Evropy (CEE) a doplňuje tak tým vedoucích pracovníků pro CEE region ve složení Dieter Ferner-Pandolfi (Country Manager Rakousko), Richard Zobrist (Country Manager Švýcarsko), Gregor von Jagow (Country Manager Německo) a Dinko Eror (viceprezident EMEA pro střední Evropu). Agnes přináší své více než dvacetileté zkušenosti s vedoucími úlohami v oblasti IT a bude podporovat zákazníky a partnery, včetně těch českých a slovenských, kteří chtějí plně využívat otevřené hybridní cloudové technologie společnosti Red Hat k podpoře tržního růstu v regionu.
Progress, dodavatel softwaru pro vývoj aplikací a infrastruktury byl v rámci SPARK Matrix jmenován jako technologický lídr pro oblast NDR (Network Detection and Response). Analytici z Quadrant Knowledge Solutions v rámci své komplexní analýzy SPARK Matrix hodnotili 22 předních dodavatelů z oblasti NDR, přičemž z pohledu přínosu pro zákazníka a technologické výjimečnosti zvolili jako technologického lídra pro tuto oblast Progress Flowmon ADS. Rostoucí množství nezabezpečených zařízení připojených k firemní sítím, stejně jako nárůst práce na dálku, způsobuje, že firmy jsou mnohem zranitelnější vůči kybernetickým hrozbám. Odpovědí na potřebu řešit hrozby, jež obcházejí tradiční bezpečnostní model zabezpečení koncových bodů a ochrany perimetru, představují nástroje definované jako NDR (Network Detection and Response) v čele s Flowmon ADS.
Investiční společnost Central Europe Industry Partners (CEIP) spustila na území České republiky a Slovenska další investiční fond zaměřující se na rozvoj malých a střední podniků, které se zabývají nejen tradičním průmyslem, jako je například strojírenství, ale také automatizací, letectvím a energetikou a službami s tím spojenými. Nový private equity fond Central Europe Industry Partners II. má pod správou jednu miliardu korun a plánuje tento objem do konce roku navýšit na 1,75 miliardy a fond pro investory uzavřít. V investičním horizontu deseti let fond cílí na čistou vnitřní míru výnosu (net IRR) 20 %.
DPDgroup, největší balíková přepravní síť v Evropě a mateřská společnost lokální DPD mění svůj název na Geopost. Skupina se tak rozhodla pro větší zpřehlednění a zjednodušení komunikace v rámci nových strategií růstu, expanze na další světové trhy prostřednictvím akvizice nových značek a také svých závazků ohledně udržitelnosti. Geopost věří, že sjednocení pod jeden brand umožní posílení stávajících značek, snazší a rychlejší rozšiřování a také otevírání nových podnikatelských příležitostí po celém světě. Lokální brand DPD v České republice tato změna nijak neovlivní.
Marketingovou ředitelkou společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko je března Pavla Císařová (na obrázku vlevo). Ve své nové roli bude mít na starosti zejména rozvoj marketingových a public relations strategií na základě obchodních a brandových cílů. Pavla Císařová ve funkci vystřídala Tomáše Doležala, který se v rámci společnosti Mastercard od začátku roku přesunul do pozice evropského ředitele pro sponzoring. Český a slovenský Mastercard má i novou finanční ředitelku, do této pozice nastoupila Jana Šachová.
Do společnosti KPC-Group, zastoupení Gartner pro Českou republiku, Slovensko a Rumunsko, přichází Albert Krištof. Na pozici Account Executive bude posilou obchodního týmu High-Tech. Do KPC Group z obdobné pozice ve společnosti GoodData, kde získal obchodní zkušenosti prací se startupy a firmami kategorie SMB (střední a velké podniky) globálního charakteru (zejména trhy USA, UK, Kanada). Před GoodData Albert nabral mezinárodní zkušenosti při studijních stážích v ABN AMRO nebo Rockaway Capital. Albert se připojuje do týmu High-Tech pod vedením Markéty Kudrnové, kde se jako obchodník zaměří na české či v České republice založené technologické firmy a startupy s ambicí expandovat na zahraniční trhy.
Do funkce CFO módního srovnávače Glami nastoupil Michal Augustin a střídá Terezu Mizerovou. Augustin se bude zaměřovat na oblast účetnictví, controllingu a reportingu, jeho cílem je zefektivnit procesy týkající se finanční sféry a zautomatizovat reporting. Do Glami Michal přichází z Rohlik.cz, kde měl na starost audity, účetnictví, finanční a business controlling, projektový management v oblasti financí, implementaci nového účetního softwaru a dohled nad efektivním hospodařením. Zaměřoval se i na nastavení procesů a finanční řízení holdingových a dalších neprovozních společností Rohlik.cz. Tereza Mizerová bude dál působit jako finanční ředitelka Biano, s Augustinem bude spolupracovat na finančních tématech celé skupiny.
Veeam Software jmenoval Dustina Driggse finančním ředitelem. Bude řídit globální finanční operace Veeamu včetně strategie a reportingu. Driggs je zkušený finanční manažer s více jak 30 lety zkušeností s budováním a řízením velkých nadnárodních společností. Do společnosti Veeam přichází ze společnosti Barracuda Networks, kde působil přes 16 let, naposledy ve funkci finančního ředitele a senior viceprezidenta se zodpovědností za finance a účetnictví. Před nástupem do společnosti Barracuda Networks zastával Driggs vedoucí pozice ve společnostech Cisco Systems a PwC.
Do investičního studia Michala Menšíka a Zdeňka Šoustala přichází investiční manažer Jakub Losenický (31) po pěti letech působení v Rockaway Capital a v týmu nově po boku Mateje Zabadala obsadí pozici Partnera. Bude mít na starost vyhledávání investičních příležitostí i péči o zainvestované startupy. Jakub má za sebou v oblasti financí a byznysu bohaté zkušenosti u nás i v zahraničí. Po ekonomických studiích v Praze strávil dva roky studiem na Stockholm School of Economics, v mezičase absolvoval půlroční studium mezinárodního byznysu a managementu v Bruselu. Ve Švédsku působil jako finanční analytik. Po návratu do Čech se ve společnosti Rockaway Capital věnoval segmentu online potravin. Působil také ve společnosti Košík, kde vybudoval oddělení Business Intelligence a řídil strategické projekty. Podílel se i na akvizici a rozvoji e-grocery firmy Bringmeister v Německu.
Na pozici marketingové manažerky TD SYNNEX Czech Republic nastoupila Zuzana Plzenská. Přebírá zodpovědnost za marketingovou strategii společnosti a za řízení všech marketingových i komunikačních aktivit. Ve své pozici zodpovídá Zuzana za kompletní firemní marketingovou strategii a její realizaci. Ve spolupráci s obchodními týmy a vendory bude realizovat marketingové kampaně na podporu prodeje a rozvíjet vztahy s partnery i IT komunitou. Jde jak o centrální strategické projekty TD SYNNEX, tak dílčí aktivity jednotlivých divizí. K její pracovní náplni bude patřit rovněž online marketing a řízení aktivit na sociálních sítích. Zuzana Plzenská má dlouholeté zkušenosti z B2B marketingu a komunikace v prostředí velkých IT společností s mezinárodní působností.
Startup Ydistri, který pomáhá obchodníkům efektivně pracovat se skladovými zásobami a omezit plýtvání, hlásí novou personální posilu. Na pozici ředitele marketingu nastoupil zkušený marketér Bohdan Fedor (44), který má za sebou přes 16 let práce na obdobných pozicích ve společnostech, jako je Mall Group, Zuno Bank či slovenská komerční televize JOJ. Bohdan Fedor absolvoval hudební teorii na bratislavské Vysoké škole múzických umění a má za sebou několik vedoucích pozic v marketingu.
Do nádnárodní skupiny GTS Alive Group, která mimo jiné vydává a spravuje průkazy pro studenty ISIC a pro učitele ITIC, přišel nový obchodní ředitel Tomáš Böhm. Přináší si s sebou zkušenosti z manažerských pozic v Google, Rohlíku či Footshopu. Vedle obchodních vztahů s klíčovými B2B klienty se bude zaměřovat i na důležité produktové záležitosti, například na redesign aplikace pro studenty využívající průkazy ISIC. Z titulu své funkce bude také jedním z pěti členů nejvyššího vedení skupiny GTS Alive Group, jež je řízena z Prahy a patří do ní pobočky v sedmnácti zemích na čtyřech kontinentech.
Novými členy představenstva Air Bank jsou Karel Horák (na obrázku vlevo), ředitel divize Péče o klienty, a Martin Popík, ředitel divize Řízení rizik. Zaměstnanci Air Bank si jako svou zástupkyni v tříčlenné dozorčí radě zvolili Martinu Šafaříkovou, rovněž z divize Řízení rizik. Předsedou představenstva Air Banka je Michal Strcula (generální ředitel Air Bank), dalšími členy představenstva jsou Pavel Pfauser (ředitel divize Finance), a nově pak Karel Horák (ředitel divize Péče o klienty) a Martin Popík (ředitel divize Řízení rizik).
Společnost Zaslat.cz má nového marketingového ředitele. Na pozici Chief Marketing Officer (CMO) nastoupil Tomáš Šebesta, který posílí tým Zaslat půl roku poté, co brněnská firma obdržela významnou zahraniční investici a stala se členem mezinárodní skupiny Alsendo. Tomášovým cílem je budovat důvěryhodnou značku, která je lídrem logistických řešení pro běžné zákazníky, ale zejména pak pro malé a střední firmy. Tomáš posiluje tým Zaslat poté, co se vedení společnosti na konci loňského roku rozšířilo o zkušeného finančního manažera Martina Ruckeho, který nastoupil na pozici CFO.
Novým manažerem komunikace Mall Group se stal Jakub Charvát (36). V jedné z největších e-commerce skupin střední a východní Evropy působí Charvát již tři roky, přičemž doteď měl na starost interní komunikaci a CSR činnosti. Nyní rozšíří své kompetence také o externí komunikační aktivity, o které se poslední tři roky starala Pavla Hobíková. Jakub působí v oblasti komunikace a marketingu přes deset let. Zkušenosti získal v pozici tiskového mluvčího a fundraisera pro českou humanitární a rozvojovou společnost ADRA. Kromě toho působil jako ředitel Městského kulturního centra v Poděbradech, kde se podílel na organizaci festivalů, konferencí a výstav, a vedl poděbradský Festival mladého amatérského divadla.
Sdružení povede i nadále dosavadní předseda Kamil Blažek, partner advokátní kanceláře Kinstellar, který vede sdružení již od roku 2010 a do funkce byl zvolen posedmé. Místopředsedkyněmi byly nově zvoleny Klára Sobotková (na obrázku uprostřed) z developerské společnosti Panattoni, která doposud zastávala pozici místopředsedkyně Kontrolní komise a Gabriela Hrbáčková z personální společnosti Hofmann Personal, která zastávala pozici členky Řídícího výboru. AFI sdružuje téměř 40 renomovaných společností podporujících české i zahraniční investory na českém trhu. Předsedou Kontrolní komise byl znovuzvolen Luděk Hanáček, partner společnosti Deloitte.
Novým generálním ředitelem české investiční skupiny RSBC se stal Milan Šlapák, respektovaný manažer s více než 25 lety mezinárodních zkušeností v oblasti řízení výroby, logistiky či obchodu napříč odvětvími. Jeho hlavním cílem bude vytvořit ze skupiny prosperující evropskou společnost, jejíž aktivity přesáhnou hranice České republiky. Šlapák chce pokračovat v naplňování růstové strategie skupiny, která spravuje diverzifikované portfolio aktiv v hodnotě téměř osm miliard korun v peněžních investicích, komerčních i rezidenčních nemovitostech a firmách. Součástí vize mj. plánovaná expanze na zahraniční trhy, například do Velké Británie.
„Vyplývá to ze zveřejněných dat ČSÚ. V listopadu meziročně reálně klesla o 2,7 %, meziměsíčně byla nižší o 1,5 %. Stejný propad přitom byl zaznamenán v průmyslové produkci už před rokem. Tehdy činil meziroční pokles také 2,7 %. Vypadá to tedy, že dva měsíce růstu, které česká průmyslová produkce zaznamenala v srpnu a září, byly v jejím celkovém vývoji spíše výjimkou,“ popisuje Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic, a pokračuje: „Nedařilo se ani zvyšovat hodnotu nových zakázek. Ta v listopadu klesla meziročně o 1,4 %. Tuzemské nové zakázky sice vzrostly o 3,1 %, vliv zahraničních zakázek byl však silnější. Meziročně byly nižší o 3,8 %. Velký nárůst zaznamenala hodnota nových zakázek naposledy v srpnu, tehdy meziročně vzrostla o 10,6 %, od té doby pozvolna klesala. V září byla meziročně vyšší o 5,1 %, v říjnu už jen o 2,0 %, nyní se dostala do záporných čísel. Předpokládám, že v prosinci bude její vývoj obdobný.“ U listopadové stavební produkce došlo k meziročnímu růstu o 2,5 %, ač byl do jisté míry ovlivněn nízkou srovnávací základnou z loňského roku. Vyšší byla stavební produkce i v meziměsíčním srovnání, a to o 1,8 %. Rostla hodnota vydaných stavebních povolení (o 2,6 % více), počet zahájených bytů (o 62,4 % více), méně naopak bylo dokončených bytů (o 38,1 % méně). „Ač by to mohlo vypadat, že se ve stavebnictví blýská na lepší časy, nemyslím si, že tomu tak bude,“ dodává Kymlička. „Pro rok 2025 očekávám zdražení bytů i nájmů, a tím pádem jejich vyšší nedostupnost. Propad bude pokračovat i ve výstavbě rodinných domů, kde hypotéky zůstanou kvůli vysokým sazbám pro mnoho zájemců nedosažitelné.“
Společnost Würth, výrobce montážní a upevňovací techniky, má od ledna nového ředitele obchodu pro Českou republiku. Stal se jím Petr Waldmann, který pracuje ve skupině Würth od roku 2018. Bude zodpovědný za vztahy se zákazníky a rozvoj obchodu v Česku. Würth tak posiluje strategii, kladoucí důraz na osobní přístup, vztahy se zákazníky a multikanálový prodej. To se neodráží jen v nabídce produktů a technologií, ale i v ambiciózním cíli překročit v následujících letech obrat ve výši dvě miliardy korun. Petr má magisterský titul z Mannheim Business School v Německu. Profesní dráhu ve Würth zahájil během studií jako obchodní asistent pro člena představenstva Dr. Jana Allmanna. Během sedmi let zastával několik pozic, naposledy jako market manager pro Česko a Slovensko a zodpovídal za controlling pro východní Evropu.
Od ledna 2025 se novým CEO a zároveň společníkem Unicorn Attacks stává Jan Pauly. Ve vedení společnosti střídá zakladatele firmy Víta Šuberta, který i nadále naplno zůstává součástí týmu a bude se vedle péče o klienty soustředit na produktový rozvoj firmy, její expanzi na zahraniční trhy a strategii růstu. Pod vedením Víta Šuberta a Martina Medka se Unicorn Attacks během sedmi let etablovala jako partner, který pomáhá firmám, velkým zavedeným hráčům i začínajícím start-upům, najít správný směr a vyhnout se úskalím jejich byznysu. Jan Pauly přichází do čela Unicorn Attacks s více než desetiletou praxí v oblasti strategie a managementu. V minulosti působil například jako CEO technologické firmy PDI. Kromě toho se jako právník věnuje i výuce na Univerzitě Karlově.
Společnost Panasonic jmenovala Shusuke Aokiho generálním ředitelem a výkonným ředitelem společnosti Panasonic Connect Europe (PCOEU) se sídlem v německém Wiesbadenu. Bývalý ředitel pro transformaci, který posledních 14 let žil a pracoval v Evropě, povede organizaci a bude pomáhat jejím evropským firemním zákazníkům orientovat se v současných socioekonomických výzvách prostřednictvím zavádění nejnovějších technologických inovací. Pan Aoki, který má rozsáhlé zkušenosti s B2B a B2G, vedl před přijetím této funkce úspěšné týmy v oblasti prodeje řešení na klíč, systémového inženýrství, marketingu a transformace v Japonsku, Spojených státech a Evropě. Ve funkci nahradí Hiroyukiho Nishiumu, který úspěšně provedl podnik pandemií.
Kia oznámila jmenování Heung Gu Kanga do pozice prezidenta, který od 1. ledna 2025 působí na nové pozici v českém zastoupení společnosti. Navazuje tím na předchozí kariéru u značky Kia, kde v průběhu posledních několika let působil v oblasti mezinárodního obchodu – naposledy jako výkonný koordinátor společnosti Kia Nizozemsko. Funkci přebírá po Kyoungsun Yoo, který uvedenou roli zastával poslední dva roky. Pan Kang přináší řadu zkušeností z národní i mezinárodní úrovně, které nabyl během svého 19letého působení u značky Kia. Ve své kariéře se zaměřuje na obchodní strategii a provozní oblasti – od prodeje přes marketing a produkty až po zákaznické služby. Heung Gu Kang se narodil v roce 1978 v Jižní Koreji. Vystudoval Hanyang University v Soulu obor strojní inženýrství. Je ženatý a má syna.