Krátce - archív

16. 8. 
Zebra Systems s novými posilami

Společnost Zebra Systems, distributor s přidanou hodnotou (VAD) v segmentu kybernetické ochrany, jmenovala Erika Lea novým Country Managerem pro Slovensko a Marleen Schonewille na pozici Office Manager pro jihovýchodní Evropu. Cílem společnosti se sídlem v Ostravě a v Hradci Králové je rozšířit své současné obchodní aktivity zejména na Slovensku a v jihovýchodní Evropě. Erik má zkušenosti s prodejem hardwaru a softwaru a s intenzivními kontakty se zákazníky. Ve své pozici v Zebra Systems se stará o distribuční prodej a rozvoj obchodu všech značek na Slovensku. Marleen Schonewille má zkušenosti s projekty a poradenskou činností v různých odvětvích včetně finančního, energetického a utilitního sektoru. Ve společnosti Zebra Systems je zodpovědná za administrativu a organizaci akcí zaměřených na akvizici nových zákazníků. Marleen žije ve slovinském Kršku.

15. 8. 
Mezi benefity vedou příspěvky na stravování a finanční bonusy

Firmy podle Sodexo Benefity nejčastěji poskytují zaměstnancům stravovací benefity a finanční bonusy. Na předních příčkách se drží benefity spojené se sportem, wellbeing či podpora duševního zdraví. Populární je příspěvek na dovolenou, dovolená navíc či využití automobilu pro soukromé účely. Nejrozšířenějším a nejoblíbenějším benefitem je po mnoho let příspěvek na stravování. Zaměstnavatel nějakou formou přispívá na stravování 84 % zaměstnanců. Populární benefity jsou i finanční bonusy, volnočasové aktivity, dovolená navíc, sick days, pružná pracovní doba i příspěvky na finanční produkty. Firmy také dbají na zdravé stravování, některé firmy toho chtějí dosáhnout nabídkou občerstvení na pracovišti. Roste zájem i o benefity, které je možné využívat i při práci z domova. Trendem jsou benefity na podporu zdraví a zdravého životního stylu a nejnověji ty, které podporují životní pohodu – wellbeing, tedy masáže, wellness ale i psychologické konzultace, kurzy či školení.

14. 8. 
Inflace ztrácí dech

Inflace dál ztrácí dech; v červenci klesla na 8,8 % % z červnových 9,7 %. Spotřebitelské ceny jsou v meziročním srovnání na nejnižší hodnotě od prosince 2021. „Za poklesem z části stojí vysoká loňská srovnávací základna – v loňském v červenci se inflace blížila ke svému vrcholu a dosahovala hodnoty 17,5 %,“ uvedl partner poradenské skupiny Moore Czech Republic Petr Kymlička. „Pozitivním jevem v datech o červencové inflaci je zejména zbrzdění růstu cen potravin, které meziměsíčně klesly o 0,8 %. Nižší byly ceny polotučného trvanlivého mléka o 4,8 %, ovoce o 4,3 %, a vajec o 3,3 %. Ceny potravin zmírňují svůj růst i meziročně – v červenci se sice meziročně zvýšily o 9,5 %, ale od loňského prosince je zřejmý zpomalující trend. Lze tedy předpokládat, že inflace bude v dalších měsíců dále klesat, i když ne již tak rychle. Je zde však faktor, který může klesající trend ohrozit – a to nízká míra nezaměstnanosti, která nemá v EU konkurenci – v červenci dosahovala 3,5 %. Trh práce, kde převažuje poptávka ze strany zaměstnavatelů, je neadekvátní stagnaci české ekonomiky a nevalné situaci ve většině průmyslových odvětví. Trh práce s převisem poptávky logicky vede k růstu ceny práce – a právě růst mezd, který se již v řadě odvětví roztočil, může inflaci ohrozit. Třeba v průmyslu v rostla v červnu průměrná hrubá mzda meziročně o 9,1 % a v květnu 2023 až o 11,1 %.“

11. 8. 
Klarna hlásí posily na českém trhu

Novým business development managerem přední světové platební a nákupní služby Klarna pro český trh se stal Anthony Pham (27, na obrázku vlevo). Jeho hlavním cílem bude etablovat Klarnu na českém trhu a zajistit růst portfolia lokálních obchodníků. Anthony přichází z business development týmu francouzského start-upu UpSlide, který se specializuje na automatizaci úkolů v MS Office pro finanční instituce. Anthony se stane jedním z prvních členů lokálního týmu, který v Praze momentálně vzniká. Dalším přírůstkem do nově vznikajícího českého týmu Klarny je delivery manager Michal Horil (29), který bude odpovědný za budování vztahů s klienty a implementaci nových technologií. Michal do Klarny přichází ze společnosti Ernst & Young, kde pracoval jako IT a business konzultant.

10. 8. 
Ján Čárný se rozhodl odejít z vedení Coface

Ján Čárný, generální ředitel společnosti Coface pro Českou republiku a Slovensko, se po více než šesti úspěšných letech v čele této společnosti rozhodl, že ke konci srpna Coface opustí. Nahradí ho Rudolf Kypta. Za dobu, kdy Ján Čárný stál v čele Coface ČR a SR, výrazně přispěl k jejímu rozvoji a vnímání této společnosti jako důležitého podporovatele obchodních aktivit českých a slovenských firem. Coface poskytuje svým klientům ochranu před riziky spojenými s obchodováním – zejména pak informace o finanční stabilitě odběratelů, dodavatelů a potenciálních obchodních partnerů. Do portfolia jejích klíčových produktů patří pojištění pohledávek a jejich vymáhání. V roce 2020 Ján Čárný také úspěšně dokončil projekt organizačního, procesního a personálního spojení aktivit Coface v Čechách a na Slovensku a podstatně tak optimalizoval činnosti Coface v obou zemích.

9. 8. 
Přehřátý trh práce ohrožuje českou ekonomiku

„Nezaměstnanost v červenci mírně vzrostla po čtyřech měsících poklesu – v červenci byla podle Úřadu práce 3,5 %, v červnu 3,4 %. Nepatrný růst je však otázkou sezónních výkyvů. Neznamená to však obrat k lepšímu v dlouhodobém strukturálním problému české ekonomiky, jímž je přehřátý trh práce. Bez práce bylo v červenci 258 933 lidí, volných míst ale 285 627. Politici se chlubí, že máme jednu z nejnižších nezaměstnaností v EU – z pohledu voličů je to pozitivní, z pohledu budoucnosti české ekonomiky je to fatální problém,“ varuje Radovan Hauk, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic. „Zatímco většina výrobních odvětví české ekonomiky stagnuje a červnový meziroční pokles hodnoty nových zakázek v průmyslu o 5,8 % nedává moc naději na změnu propadu průmyslové výroby, mzdové náklady firem rostou. V průmyslu v červnu průměrná měsíční hrubá mzda meziročně vzrostla o 9,1 %. A ve stavebnictví v útlumu o 9,9 %. Růst mzdových nákladů podkopová konkurenceschopnost českých firem, blokuje i nastartování české ekonomiky a růst HDP. Pokud by se podařilo obsadit 200 000 volných míst, přineslo by to podle MPSV do státního rozpočtu 40 miliard korun. Jde o dlouhodobě neřešený problém naší ekonomiky, který zvětšuje nepříznivý demografický vývoj české populace. Přehřátému českému trhu práce by pomohla výraznější podpora státu při zaměstnávaní kvalifikované pracovní síly ze zahraničí. Český pracovní trh absorboval příliv utečenců z Ukrajiny bez důslednější systémové podpory jejich zaměstnávání. O tom, jak to je se zaměstnáváním cizinců, dokreslují i data Hospodářské komory – do vládního programu na zrychlený příjem kvalifikované pracovní síly ze zahraničí se podle ní vinou nízko nastavených kvót podařilo letos vyřídit jen polovinu žádostí uchazečů. Letos si firmy podaly žádosti o 4500 pracovníků, které si našly v zahraničí, ale 2200 z nich stále čeká, až se jejich žádostí začnou úřady zabývat. Jde třeba o pracovníky z Indie. Na ně se kvůli nízko nastaveným kvótám čeká až dva roky.“

8. 8. 
Třetina českých firem neví, co to je penetrační test

Většina českých firem zanedbává prevenci před kyberútoky. Pravidelným bezpečnostním auditem od vlastního IT oddělení nebo externě najatých společností prochází jen 45 % z nich. Téměř každá třetí (29 %) firma spoléhá na pravidelný interní audit a čtvrtina prověřuje bezpečnost buď nahodile (15 %) nebo vůbec (10 %). Třetina dotazovaných IT expertů českých firem (33 %) ani netuší, co to je penetrační test a reálně takové testy využívá jen 16 % dotázaných společností, vyplynulo z průzkumu agentury Ipsos pro společnost Appsec, kterého se na konci července 2023 zúčastnilo 1050 zaměstnanců IT oddělení firem v České republice. Penetrační test jako hloubkový bezpečnostní audit od nezávislé společnosti dokáže odhalit slabá místa v systému, která mohou být zneužita ke kybernetickým útokům, krádežím dat a podvodům. Ač jde o metodu v IT využívanou mnoho let, tuzemské společnosti ji příliš nepoptávají. Téměř 60 % oslovených firemních IT expertů netuší, zda jejich společnost penetračním testem někdy prošla a 24 % si je jisto, že nikoli. Poměr firem, které penetrační testy podstoupily, odpovídá podílu těch, které si podle průzkumu pravidelně objednávají na bezpečnostní audit externí firmu.

7. 8. 
Pipedrive má novou šéfku pro informační technologie

Estonský scaleup Pipedrive, který vyvinul CRM platformu pro marketingové a obchodní specialisty malých a středních firem, má novou ředitelku pro informační technologie. Na pozici CIO (chief information officer) nastupuje Andrea C. Johnson s rozsáhlými zkušenostmi s vedením podnikové IT strategie a provozu. Jejím úkolem bude podporovat digitální transformaci a řídit globální strategii pro růst společnosti. Andrea má bohaté zkušenosti s vytvářením strategických vizí a vedením IT řešení. Do Pipedrive přichází po jedenáctiletém působení ve firmě Workhuman nabízející cloudový software pro řízení lidských zdrojů, kde zastávala funkci viceprezidentky pro globální obchodní systémy. Má dvacetiletou praxi nezávislé technologické konzultantky, spolupracující s globálními organizacemi a specializací na fáze proveditelnosti, vývoje a hodnocení životního cyklu dodávky systému.

4. 8. 
Drivalia převzala leasingovou společnost LeasePlan Česká republika

Po schválení Evropskou komisí Drivalia, náležící do skupiny Crédit Agricole Auto Bank, oficiálně dokončila akvizici společnosti LeasePlan Česká republika. Firma začala od srpna působit pod novým názvem Drivalia Lease Czech Republic s.r.o. Transakce je součástí větší expanze, kdy společnost Drivalia získala také zastoupení LeasePlanu ve Finsku a pobočky ALD Automotive v Irsku a Norsku, což zahrnuje celkem 70 tisíc vozidel a přibližně 450 zaměstnanců. Růst navazuje na celosvětovou fúzi společností LeasePlan a ALD Automotive. Evropské orgány stanovily jako podmínku pro dokončení fúze odprodej poboček v několika zemích včetně České republiky, kde by po sloučení nový podnik získal příliš dominantní pozici na trhu.

2. 8. 
Emil Nitkulinec je novým kreativním ředitelem v produkční agentuře NICE!

Pražská produkční a postprodukční agentura NICE! spojila síly s Emilem Nitkulincem, který do agentury přichází jako nový kreativní ředitel. Podílet se bude zejména na CGI výrobě, ale i na projektech zaměřených na klasické, tzv. live action natáčení. Působit bude i v produkci zaměřené na neziskový sektor a ve studiu Družina, které NICE! od letošního roku většinově vlastní. Emil do NICE! přechází z agentury DDB, kde jako Head of Art odpovídal za vizuální kvalitu veškerých projektů, v poslední době se pak staral zejména o vizuály v integrovaných kampaních pro McDonalds. Předtím působil také v agenturách Ogilvy nebo Bistro Digital (Dentsu), spolupracoval se zavedenými značkami i startupy a dohlížel na úspěšné integrované kampaně na více platformách, včetně nově vznikajících kanálů, televize, tisku, digitálu a sociálních médií.

1. 8. 
Jan Urbík novým obchodním ředitelem společnosti IceWarp

Posilu do nejužšího manažerského týmu oznámila česká společnost IceWarp, tvůrce kancelářské online platformy IceWarp Epos. Na pozici Chief Sales Officer (CSO) od července 2023 jmenovala Jana Urbíka, dlouholetého obchodního manažera konkurenční platformy od Microsoftu. Cílem nového top manažera bude udržet prorůstovou strategii pro zahraniční trhy, zejména pak jihovýchodní Asii, Latinskou Ameriku, jižní Afriku a Spojené státy. Jan Urbík se pohybuje v IT byznysu již dvě dekády, od roku 2007 působil na různých pozicích ve společnosti Microsoft – nejprve jako Marketingový manažer, Accout Manager, Windows Category Lead, Account Executive pro italský trh a posledních šest let coby CEE Partner Sales Executive. Zodpovědný byl za veškeré obchody mezi Microsoftem a společností Lenovo ve střední a východní Evropě od České republiky po Kazachstán.

28. 7. 
Adyen, globální fintech a merXu, evropská B2B platforma založená bývalým šéfem Allegro, zahajují spolupráci

Přístup k rychlým a snadným hotovostním zálohám, platební karty s logem společnosti, rozšíření a lokální platební metody v každé zemi – to jsou příklady funkcí, které svým uživatelům oznámila evropská B2B e-platforma merXu. V rámci pokračování svého rychlého růstu merXu navazuje spolupráci se společností Adyen, globálním lídrem v oblasti fintech, která bude na platformě zpracovávat veškeré platby a nabízet jí inovativní služby financování. Společnost se zaměřila na další plně digitální rozvoj a navázala spolupráci s fintech společností Adyen, která celý systém založila na enginu umožňujícím provádění jakýchkoli plateb, a to jak místních, tak přeshraničních. Dalším krokem bude přidání finančních služeb Embedded innovation do platformy. merXu je evropské B2B tržiště, které v roce 2019 založil bývalý generální ředitel společnosti Allegro Przemyslaw Budkowski. Platforma sdružuje na 60 000 společností, které prodávají a nakupují produkty z kategorií, jako jsou obnovitelné zdroje energie, nářadí, HoReCa, stavební a konstrukční materiály, osobní ochranné prostředky a mnoho dalších.

27. 7. 
Novým finančním ředitelem Skladonu je Dalibor Knecht

Novým finančním ředitelem fulfillmentové společnosti Skladon se stal Dalibor Knecht (55). Do firmy přichází po více než dvacetileté kariéře v Komerční bance a třech letech ve skupině Mapo Group, zabývající se aktivitami primárně v oblastech zdravotnictví a moderních technologií. Ve Skladonu bude mít Knecht na starost strategické řízení financí, reporting, controlling i další činnosti spojené s ekonomickou stabilitou dynamicky rostoucí společnosti.

26. 7. 
DODO posiluje. Novým německým CEO je Bahadir Birkan z Amazonu

Technologicko-logistická společnosti DODO má v Německu nové vedení. Na pozici CEO pro německý trh přišel Bahadir Birkan (38). Obsazení pozice německého CEO je pro DODO významným krokem směrem k posilování své pozice na strategických trzích, v čele s německým a rakouským. Právě to si společnost po loňském obdržení investice stanovila jako jednu z priorit. Bahadir Birkan do DODO přichází po mnoha letech zkušeností z manažerských postů ve společnosti Amazon. Jeho úkolem bude zejména navázat klíčové vztahy v místním prostředí a pomoci DODO dlouhodobě se usadit mezi třemi nejúspěšnějšími last-mile dopravci na evropském trhu, což je dlouhodobá vize firmy.

25. 7. 
Adam Konečný CSR ambasadorem v Zeelandii

Na pozici CSR ambasadora nastoupil Adam Konečný v české pobočce nadnárodní značky Zeelandia. Ta má výrobní podniky v jihočeských Malšicích, Chelčicích a v Táboře. Jednačtyřicetiletý Adam je v Zeelandii od roku 2017, kde začínal na pozici marketingového referenta. Předtím sbíral zkušenosti v reklamní a produkční společnosti, kde pracoval devět let jako copywriter a grafik. Adam Konečný vystudoval Střední průmyslovou školu stavební v Českých Budějovicích, pokračoval na Pedagogickou fakultu Jihočeské Univerzity, kde získal titul v oborech Učitelství Občanské výchovy a Výtvarné výchovy. Má rád umění, dělá slam poetry, fotografuje, kreslí a maluje obrazy. Řadu sportů vystřídal na závodní úrovni a stále aktivně sportuje. Nejraději hraje florbal, stolní tenis a jezdí na kole. Rád cestuje, zajímá ho mediální svět a politika. Je ženatý a má dva syny.

24. 7. 
Marketing a komunikaci Deloitte řídí Kateřina Šušáková

Novou ředitelkou oddělení Clients & Markets v české pobočce poradenské společnosti Deloitte kam patří týmy Marketingu, Externí a Interní komunikace a Business developmentu se od července stala Kateřina Šušáková. Do sekce Clients & Markets, kterou Šušáková povede, spadá kromě marketingového týmu i interní a externí komunikace. Kateřina do Deloitte přichází z agentury Havas PR, kde působila na pozici ředitelky. Předtím pracovala v mediálním domě Economia, kde řídila marketing a komunikaci. Na stejné pozici působila rovněž v Komerční bance a Credit Suisse Life & Pensions.

21. 7. 
S-Power Energies pod novým vedením

Tuzemská stálice v instalacích střešních fotovoltaik mění vedení. Zakladatelé S-Power Energies Jaroslav Šuvarský a Jakub Novotný nyní předávají žezlo novému nástupci, ale i nadále zůstávají ve firmě jako poradci při strategickém řízení. Martin Oravec dosud působil na nejvyšších pozicích v různých telekomunikačních a výrobních společnostech a nyní nastupuje na pozici CEO. Působil v různých telekomunikačních a výrobních společnostech, kde se věnoval především finančnímu řízení. Naposledy zastával funkci finančního ředitele a člena představenstva ve Škoda Group skupiny PPF. Předtím pomohl v Maďarsku nastartovat růst tamní dvojky na trhu mobilních operátorů.

17. 7. 
Když neberou karty, co takhle zkusit A2A platby?

Co země, to jiná platební chuť. Tak se dají shrnout výsledky zprávy FIS The Global Payments Report (GPR), na kterou se podíval slovenský fintech TrustPay. Ačkoli si hotovost stále drží vysokou pozici v objemu transakcí, tato forma plateb každým rokem ztrácí na procentních bodech. Naproti tomu roste obliba alternativních metod. Podle závěrů zprávy GPR je jednou z alternativ, která se dere do popředí a s níž bude třeba počítat, metoda account-to-account (A2A). Její výhodou jsou oproti platebním kartám nižší náklady za přijaté platby, když odpadá mezipřevod částky na kreditní či debetní karty. Celková hodnota transakcí A2A ve světovém měřítku překročila v roce 2022 sumu 525 miliard dolarů. Nejdynamičtěji se rozvíjí v Polsku. Odhaduje se, že do roku 2026 dosáhne 13 procent složené roční míry růstu.

14. 7. 
Dell Technologies přináší do České republiky inovativní způsob financování technologií

Dell Technologies otevírá v České republice pobočku své finanční divize Dell Financial Services. Cílem strategické expanze je poskytovat zdejším zákazníkům a partnerům alternativní možnosti financování technologií zahrnující také Dell APEX portfolio. Nové platební metody jim umožní dosáhnout jejich cílů digitální transformace díky efektivnějšímu řízení peněžních toků a uchování kapitálu. Dell Financial Services nabízí možnosti financování, které zahrnují: Technology Ownership a Software financing, řešení Technology Rotation a Dell APEX PC-as-a-Service a Dell APEX Flex on Demand. Tyto přizpůsobitelné platební metody jsou propojeny s portfoliem řešení Dell Technologies – včetně hardwaru, softwaru a služeb. Nové metody pomohou zákazníkům zlepšit jejich obchodní výsledky i strategicky přemýšlet nad investicemi do IT.

13. 7. 
Nokia a Red Hat oznámily partnerství pro nová telekomunikační řešení

Red Hat nyní bude společnosti Nokia zajišťovat funkci primární referenční platformy pro vývoj, testování a poskytování jejích aplikací pro páteřní sítě. Poskytovatelé služeb budou těžit z výhod specializovaného vývoje a vedoucího postavení společnosti Nokia v oblasti softwaru pro páteřní sítě připraveného na budoucnost v kombinaci s možnostmi nasazení pro bare-metal, virtualizovaný a veřejný cloud od společnosti Red Hat. V rámci této dohody budou Nokia a Red Hat společně podporovat a rozvíjet nabídku Nokia Container Services (NCS) a Nokia CloudBand Infrastructure Software (CBIS) a zároveň připraví podmínky, které zákazníkům umožní časem přejít na platformy společnosti Red Hat. Kromě toho bude společnost Nokia využívat infrastrukturní platformy Red Hatu, aby umožnila rychlejší vývoj a testování svého rozsáhlého portfolia pro páteřní sítě.

12. 7. 
Dvojnásobné povýšení v OKIN FACILITY. Vaněk povede šest zemí, Kulhánek Česko

Zkušený manažer Jaroslav Vaněk (na obrázku vlevo) se nově stává generálním ředitelem společnosti OKIN FACILITY. Na pozici tak nahradí Václava Trávníka, který firmu s českým kapitálem vedl v šesti zemích od roku 2014. Na Vaňkovu původní pozici šéfa OKIN FACILITY pro Česko nastupuje Zdeněk Kulhánek. Jaroslav Vaněk povede společnost nejen v České republice, ale i v Polsku, Rumunsku, Bulharsku, na Slovensku a Ukrajině. Od července se také stává i stálým členem boardu. Zdeněk Kulhánek pracuje ve společnosti od roku 2006 a během svého působení prošel řadou pracovních pozic od provozního technika až po technického ředitele. V minulosti řídil projekty jako PPF Investments, Raiffeisenbank, Philip Morris nebo KB.

11. 7. 
Bývalý Senior Vice President a General Manager Salesforce, Michiel van Vlimmeren, se stává novým CEO Nextview Consulting

Společnost Nextview Consulting oznámila, že jejím novým CEO byl jmenován Michiel van Vlimmeren. Ten bude řídit společnost společně s Huubem Watervalem, zakladatelem Nextview. Waterval se zaměří na strategii dalších akvizic a expanze. Společnost Nextview, založená v roce 2009, provádí klienty procesy digitální transformace na bázi softwarových řešení Salesforce. Má 200 zaměstnanců a je aktivní v sedmi evropských zemích, což z ní činí jednoho z největších evropských partnerů Salesforce. V roce 2020 společnost Salesforce Ventures se sídlem v San Franciscu investovala do společnosti Nextview a počátkem roku 2022 následovala společnost NIBC Investment Partners. Se získaným růstovým kapitálem společnost Nextview úspěšně expandovala mimo jiné do Německa, Polska, Česka, Švédska a Švýcarska.

10. 7. 
Petr Zavoral posílil msg Plaut CZ

Novým manažerem pro business development ve společnosti msg Plaut CZ s regionální působností se stává Petr Zavoral, zkušený expert přes podnikové informační systémy. Do této funkce přichází z pozice CEO společnosti Sabris CZ. Petr Zavoral má mnohaleté profesní zkušenosti z pozic obchodního a strategického managementu v mezinárodních společnostech typu SAP, KPMG, Oracle a SAS Institute. Mezi jeho hlavní úkoly patří růst a expanze na českém a slovenském trhu. Během svého dosavadního působení v branži prokázal Zavoral silnou orientaci na potřeby zákazníků, schopnost rozvíjet zcela nové služby a budovat týmy s odpovídajícími dovednostmi. Má rozsáhlé znalosti procesů, podnikových IS i řízení projektů a praktické zkušenosti s vedením a mentorováním startupů zaměřených na zpracování velkých dat, sociálních sítí a internetu věcí v podnikovém prostředí.

7. 7. 
Český medicínský start-up KARDI AI nasazuje na plánovanou expanzi ostřílené manažery

Start-up KARDI AI působí na poli telemedicíny a nástrojů pro zdravotní péči v rukou pacienta, přispívá dlouhodobým monitoringem EKG k preventivnímu sledování zdraví srdce, včasnému rozpoznání arytmií pomocí umělé inteligence a optimalizaci léčby pacientů. Do managementu společnosti přichází vrcholoví manažeři s mnohaletou praxí a mezinárodní zkušeností z různých odvětví, kteří pomohou KARDI AI s naplněním ambiciózních plánů v podobě expanze do zahraničí a postupné transformace péče o zdraví srdce po celé Evropě. Společnost v březnu 2022 založili Stephen Burke, sériový podnikatel a investor, spolu s kardiologem doc. MUDr. Tomášem Skálou, Ph.D., FESC (na obrázku), technologickým odborníkem Ing. Pavlem Digaňou, zkušeným produktovým a projektovým manažerem Mgr. Davidem Skálou. Jejím cílem je přispět ke snížení úmrtnosti a socioekonomického dopadu srdečních chorob.

4. 7. 
Zuzana Wojewodová jako HR ředitelka Skladon pomůže s rozvojem interních týmů i zefektivněním náborových procesů

Pozici HR ředitelky ve fulfillmentové společnosti Skladon, poskytující obchodníkům kompletní outsourcing logistiky, nově obsadila Zuzana Wojewodová (47). Do firmy přichází s více než dvaceti lety zkušeností v oblasti řízení lidských zdrojů, které nasbírala v čele HR oddělení mezinárodní logistické společnosti DHL či zdravotnické firmy Agel. Ve Skladonu bude mít Wojewodová na starost primárně nastavení funkčních personálních procesů od výběru zaměstnanců, přes jejich integraci do týmu až po následný rozvoj v rámci celé firmy.

3. 7. 
Novým technickým ředitelem Securitas ČR je etický hacker a bezpečnostní expert Daniel Turnovský

Na pozici technického ředitele (CTO) v největší tuzemské bezpečnostní agentuře Securitas ČR nastupuje Daniel Turnovský (41). V souladu s globálním směřováním skupiny Securitas AB chce posílit vnímání společnosti jako technologické firmy. Daniel přichází ze společnosti G4S, kde byl výkonným ředitelem divize technologie. Předtím působil mj. na pozici manažera bezpečnostních systémů společnosti Letiště Praha. Kromě technického vzdělání, které získal na Fakultě elektrotechnické ZČU v Plzni, a titulu MBA v oboru finančního managmentu, je nový technický ředitel Securitas ČR také absolventem  oborových kurzů a mj. držitelem certifikace etický hacker.

30. 6. 
Škoda Auto: Andreas Dick nastupuje na pozici člena představenstva za oblast Výroby a logistiky

Andreas Dick nastoupil do koncernu Volkswagen v roce 1998 po ukončení studia výrobního inženýrství na Technické univerzitě v Braunschweigu. Jako diplomovaný inženýr zastával pozice, jako jsou vedoucí oddělení stavby karoserií ve společnosti Volkswagen de Mexico a vedoucí závodu v Čchang-čchunu, než v roce 2011 převzal odpovědnost za stavbu závodu ve Foshanu a následně se stal jeho ředitelem. V letech 2016 až 2019 vedl závod Volkswagen v Emdenu v Německu, kde byl odpovědný za náběh modelů Passat a Arteon. Od roku 2019 vykonával funkci technického viceprezidenta ve společnosti FAW-Volkswagen v Čchang-čchunu, kde byl odpovědný za výrobu, produktový management, logistiku, plánování a technický vývoj. Během této doby řídil zejména digitální transformaci technických oddělení a byl odpovědný za náběh výroby mnoha elektromobilů a produkci přibližně 1,8 milionu vozidel ročně.

29. 6. 
Do čela ČTK nastoupil Jaroslav Kábele

Novým generálním ředitelem ČTK bude v příštích šesti letech Jaroslav Kábele, dosavadní ředitel strategie a rozvoje agentury. Do funkce byl zvolen Radou ČTK. Dosavadní generální ředitel Jiří Majstr po 12 letech v čele agentury a 43 letech práce v ČTK končí, s agenturou bude ale nadále spolupracovat. Rozhodnutí skončit po druhém funkčním období avizoval Majstr už při volbě před šesti lety. Nový generální ředitel chce klást důraz na nezávislost a spolehlivost agentury. Zaměřit se chce vedle zákazníků z médií i na nemediální klienty, kteří agentuře mohou přinést další příjmy. Jedním z nových projektů má být Presscentrum pro konání tiskových konferencí a dalších akcí přímo v budově ČTK. Kábele chce pokračovat také v mediálních školeních pro PR profesionály i studenty žurnalistiky a v rozšiřování nabídky PR služeb, které jsou ale striktně oddělené od zpravodajství.

28. 6. 
Změny ve vedení oddělení Komunikace společnosti Škoda Auto

Tom Drechsler se od 1. července ujme vedení oddělení Komunikace společnosti Škoda Auto. Na této pozici vystřídá zkušenou novinářku a manažerku komunikace Ariane Kilian, která z osobních důvodů dočasně opouští koncern Volkswagen. Tom Drechsler převezme vedení oddělení Komunikace ve společnosti Škoda Auto od 1. července 2023. Tento zkušený novinář zahájil svou kariéru v Lüneburgu a v roce 1991 nastoupil do nakladatelství Axel Springer Verlag. Drechsler zastával různé vedoucí pozice mj. v časopisu Bild a zástupce šéfredaktora časopisu Bild am Sonntag. Od srpna 2017 do února 2023 působil jako šéfredaktor a jednatel magazínu Auto Bild, kde nesl odpovědnost za motoristická témata napříč značkami ve všech periodikách skupiny Bild.

27. 6. 
Zdanění nefinančních benefitů způsobí tlak na růst mezd aztíží nábor nových zaměstnanců

Omezení daňového zvýhodnění nepeněžních benefitů v rámci konsolidačního balíčku může ovlivnit český trh práce i ekonomiku. Negativní dopad pocítí zaměstnavatelé i zaměstnanci. Varují před tím experti z poradenské skupiny Moore Czech Republic. Zaměstnanci chápou benefity jako součást mzdy, a při jejich zrušení se bude zvyšovat tlak na navýšení mezd. Zrušení benefitů firmám ztíží i nábor kvalifikovaných pracovníků. Legislativní úprava pak uškodí i třetím stranám, jako jsou sportoviště, kterým z benefitů plynou tržby. „Přínos zrušení daňového zvýhodnění nefinančních zaměstnaneckých benefitů pro státní rozpočet je sporný, a nevyváží negativní dopady, které by tento krok přinesl. Jelikož zaměstnanci mnohdy čerpají benefity, jejichž hodnota se pohybuje v řádech tisíců korun měsíčně, výpadek vyvolá tlak na navýšení mezd. To může podkopat již tak dost slabou kondici české ekonomiky a vytvoří to další proinflační impuls. Z toho důvodu považujeme takové opatření za zcela nesystémové,“ komentuje Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic.