Krátce - archív

15. 5. 
Nepeněžní benefity jsou významný nástroj na podporu udržitelnosti zaměstnanců!

Finanční ředitel společnosti Agromex Tomáš Vrzala reaguje na jedno z témat představeného vládního Ozdravného balíčku, konkrétněji k opatřením týkajících se zrušení osvobození nepeněžitých benefitů zaměstnanců a zrušení osvobození nadlimitních stravenek, tedy k tématu, kterému se v CFOworldu pravidelně věnujeme. „Rozumíme, že v současném stavu veřejných financí je nutné hledat různá opatření na jejich stabilizaci a jednou z možností je navýšení daňových příjmů. Na druhou stranu nepeněžní benefity jsou významný nástroj na podporu angažovanosti a udržitelnosti zaměstnanců. Omezení zaměstnaneckých benefitů sváže ruce zaměstnavatelům v rámci jejich motivace. Tento krok tedy sníží komplexnost nástrojů, které zaměstnavatelé v rámci HR mohou využít - jak pro motivaci stávajících zaměstnanců – tak v rámci náboru těch nových. V konečném důsledku, tak můžou zvažované kroky vést ke zvýšení mzdových nákladů, následně k redukci – optimalizaci – stávajících zaměstnanců, a tedy snížení zaměstnanosti a omezení finančního zdrojování pro veřejné rozpočty, které od těchto kroků jsou očekávány.“

12. 5. 
Inflace (konečně) zpomalila

Spotřebitelské ceny v dubnu meziměsíčně klesly o 0,2 % a meziročně vzrostly o 12,7 %. To je o 2,3procentního bodu méně než v březnu, když se očekávala hodnota za duben ve výši 13,3 %. Výrazně se na tom podílely potraviny: u mouky byly ceny v dubnu proti loňsku vyšší o 6,3 % (v březnu o 32,6 %), u masa o 12,7 % (22,7 %), polotučného trvanlivého mléka o 19,2 % (45,2 %), vajec o 41,2 % (75,5 %) a cukru o 60,9 % (97,6 %). Ceny elektřiny meziročně rostly o 24,8 % (29,6 %), zemního plynu o 53,1 % (60,0 %), tepla a teplé vody o 40,9 % (44,6 %). Stravovací služby poskočily vzhůru o 17,6 %. Nadějný je pokles cen pohonných hmot, které meziročně klesly o 16,7 %, silná koruna a nižší ceny ropy akcelerovaly snížení ceny nafty na některých čerpacích stanicích i pod 30 Kč/litr. Toho ale využila vládnoucí klika a navrátí spotřební daň z motorové nafty ve výši necelých deset korun za litr už v nejbližší době, původně měla její absence trvat až do konce roku. Odvážní ekonomové predikují, že v dalších měsících bude inflace jednociferná a za celý rok by měla atakovat hranici 11 %. Do jaké míry je tento odhad odvážný a do jaké míry reálný, ukážou následující měsíce.

11. 5. 
Půl milionu dolarů zaplatil český startup TENT.com za druhou nejdražší doménu v tuzemské historii

Český fintechový startup TENT.com, který se zaměřuje na platby a obchodování s kryptoměnami, zaplatil za jednu z posledních globálně volných čtyřpísmenných domén nejvyššího řádu .com 500 tisíc dolarů. S hodnotou v přepočtu přes jedenáct milionů korun šlo o druhou největší doménovou akvizici do českých rukou v historii. „Slovo tent neznamená v angličtině jen „stan“, jak by se mohlo zdát, ale má metaforický význam pro zastřešení, proto jsme ho pro naši platformu od počátku vnímali jako klíčový nástroj pro budoucí mezinárodní expanzi,“ vysvětluje důvody obchodu David Tacl, zakladatel a CEO projektu. TENT.com umožňuje nákup a prodej kryptoměn a jako jeden z mála umožní uživatelům platební kartou Mastercard platit kryptoměnou v jakémkoliv obchodě či restauraci kdekoliv po světě.

Jediná dražší tuzemská akvizice domény s koncovkou .com proběhla v roce 2016, kdy holding Olivera Dlouhého s vyhledáváním letenek poslal za doménu Kiwi.com původnímu majiteli 19 milionů korun.

Podle Wikipedie je vůbec nejdražší doménou Voice.com, jež v roce 2019 stála majitele 30 milionů dolarů, tedy přibližně 640 milionů korun.

10. 5. 
Společnost Mobile Industrial Robots (MiR) jmenovala Jean-Pierra Hathouta prezidentem společnosti

Jean-Pierre Hathout přichází z pozice prezidenta společnosti SIT Controls USA. Předtím budoval 17 let kariéru ve společnosti Bosch, kde zastával několik mezinárodních manažerských pozic. J. P. Hathout má doktorský titul v oboru strojírenství z Massachusettského technologického institutu MIT a přináší  technologické znalosti a globální manažerské zkušenosti z řízení provozů v USA, Německu, Nizozemsku, Turecku a Číně. Úspěšně řídil integraci několika společností získaných společností Bosch.

9. 5. 
Oznamovatelé ušetří firmám peníze a zlepší firemní kulturu. Oznamovací systém je ale třeba budovat již nyní

Průtahy kolem zavedení směrnice EU o ochraně oznamovatelů do českého právního řádu jsou komplikací nejen pro Českou republiku, kterou kvůli tomu Evropská komise zažalovala. Situace je problematická i pro firmy. Bez účinného vnitřního oznamovacího systému totiž českým podnikům hrozí riziko velkých finančních ztrát. Upozorňují na to odborníci z Moore Czech Republic. „Obávám se, že jakmile zákon vstoupí v platnost, vypukne v řadě firem stejná panika, jako tomu bylo v případě zavádění opatření k GDPR. Budou se zoufale hledat řešení na poslední chvíli bez systémového přístupu. Proto je důležité, aby si firmy vnitřní oznamovací systém vytvořily již nyní,“ vysvětluje Petr Štětka, senior manager z poradenské skupiny Moore Czech Republic, který se zaměřuje na problematiku whistleblowingu. „Z našeho pohledu je tu ještě jeden významný aspekt. A tím je již existující trestněprávní odpovědnosti firem. Pokud firma poruší zákon, může soud přihlédnout k tomu, že má firma systémové opatření proti korupci a nekalému jednání. Může to brát jako polehčující okolnost.“

5. 5. 
CzechTrade spouští nové služby: Design zvýší konkurenceschopnost exportujících českých firem

Design Centrum CzechTrade zavádí nové služby pro firmy, které chtějí uspět v zahraničí. Jejich cílem je pomoci českým exportérům včas a správně definovat specifika, která mohou významně ovlivnit zájem o výrobky na vybraných trzích a ověřit tržní potenciál aplikovaných designových inovací. České firmy mají díky novým službám Design Trend Monitoring (DTM) a Tržní Potenciál Design-Inovace (TPDI) unikátní možnost využít know-how vybraných zahraničních kanceláří při navrhování konkurenceschopných produktů a včas odhalit bariéry vstupu nového produktu na zahraniční trh, ať už legislativní nebo kulturní, čímž se zvýší jejich šance uspět ve vybraném teritoriu.

4. 5. 
Po Dark Stores k nám přicházejí i Cloud Kitchen

Na rozdíl od některých západoevropských velkoměst, které přistupují k regulacím či dočasným zákazům konceptu Dark Stores, v Praze tento fenomén zažívá boom. Dle společnosti Colliers má spolu s nově prosazujícím se konceptem Cloud Kitchen potenciál zaplnit i méně atraktivní dlouho nepronajaté prostory. Dark Stores (temné obchody) fungují jako menší mezisklady online prodejců a jsou určené pro rychlé dodávky zboží v okolí. Provozovatelům e-shopů zde umožní garantovat dodávku zboží i do 15 minut od objednání, což je obří konkurenční výhoda. Sílí u nás i příbuzný trend – Cloud Kitchen (též Virtual nebo Ghost Kitchen). Jde o přípravny online objednaných jídel, které jsou dodávány prostřednictvím rozvážkové služby třetí strany (Uber Eats, Wolt či Bolt). Využívány mohou být i cateringovými společnostmi pro přípravu jejich zakázek.

3. 5. 
Česká ekonomika je již patrně z nejhoršího venku

Podle poradenské skupiny Moore Czech Republic je situace u nás následující: „Česká ekonomika je již patrně z nejhoršího venku. Podle předběžných údajů o vývoji ekonomiky v prvním čtvrtletí letošního roku totiž HDP mezikvartálně vzrostl o 0,1 %. Jde sice o zdánlivě malou změnu k lepšímu, na druhé straně si však musíme uvědomit, že v předchozích dvou čtvrtletích česká ekonomika mezikvartálně klesala a technicky byla v recesi. To je tedy již minulostí,“ komentuje Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic. „Pozitivní vývoj HDP byl ovlivněn především rostoucí zahraniční poptávkou. Pro exportně orientovanou českou ekonomiku je důležité, že podle odhadu Eurostatu ekonomika Evropské unie v prvním čtvrtletí letošního roku vzrostla proti předchozím třem měsícům o 0,3 %. Německá ekonomika, která je největší v Evropě a na které je závislá řada českých firem, sice po poklesu o půl procenta v závěru loňského roku nyní stagnovala, ale její zotavování pokračuje; pro nás je pak klíčové, že podle odhadů v letošním roce vykáže růst o 0,4 %. Spolu s pomalu se vzpamatovávající domácí poptávkou to patří k důvodům, proč se na českou ekonomiku v letošním roce díváme vcelku s optimismem a očekáváme její mírný růst.“

2. 5. 
Šetří vaše firma nákupem levných čínských tonerů? Hrozí za to pokuta až miliony korun. Víte to? Abyste nakonec neprodělali…

Cena originálních tonerů vede uživatele k užívání levnějších čínských kopií. Podle českého práva jde o porušení patentové ochrany s právními důsledky! Podnikatelům se ale nabízí alternativa legální renovace tonerů. Předmětem patentové ochrany je způsob uchycení toneru v tiskárně a jeho spojení s převodovým ústrojím. Některé čínské tonery nabízejí vlastní IP (Intellectual Property) safe řešení, která patentovou ochranu neporušují. Právně problematické jsou nejlevnější čínské kazety, především z oblastí kolem města Zhuhai, kde je patentové právo v podstatě nevymahatelné. Přesto se dostávají do české maloobchodní sítě. České právo považuje tyto kazety za padělek a odpovědnost z porušování patentového práva nese celý distribuční řetězec, včetně kupujících. Jedinou výjimku tedy tvoří koncový spotřebitel, ostatním v krajním případě hrozí riziko vymáhání škody, která se může vyšplhat do milionů, hrozí dokonce až pětileté vězení či zákaz činnosti…

28. 4. 
Personální ředitelé hrají klíčovou roli při zajišťování růstu firmy

Generální ředitelé považují dle průzkumu Accenture kombinaci tří faktorů – dat, technologií a kvalitních zaměstnanců – za klíčovou pro růst firmy a vhodná kombinace může vést až 11% nárůstu „top line productivity“ – navýšení prodejů či tržeb. Ale jen 5 % organizací tento potenciál využívá. Při využití jen dat a nových technologií klesá hodnota z 11 % jen na 4 %. Lidský faktor tedy hraje významnou roli při růstu firmy. Těmi, kdo mohou účinně propojit všechny tři faktory, jsou personální ředitelé díky svým dovednostem, přehledu o dění v organizaci a vlivu kultivovat a zlepšit spolupráci napříč společností a iniciovat změny uvnitř i mimo ni. Pokud jim generální ředitelé nastaví vhodné podmínky, stávají se personální ředitelé i tzv. Chief Growth Executive s potenciálem zvýšit růst společnosti. Personální ředitelé působící ve vhodném prostředí a disponující správným skillsetem a dobrými konexemi, mají až dvakrát větší pravděpodobnost, že se jim efektivně podaří propojit zmíněné tři faktory. Existuje i čtyřikrát větší pravděpodobnost, že budou mít dobré vztahy a silný vliv napříč celým C-suite managementem od generálního přes finančního a technického ředitele až po ředitele provozů.

27. 4. 
Skupina ABRA Holding se nově rozšiřuje o Logio, českou jedničku v Supply Chain Managementu

Česko-německá investiční skupina ABRA Holding, která se zaměřuje na investice v oblasti technologií a na spojování špičkových softwarových firem ve střední Evropě, přivítala ve skupině poradensko-technologickou společnost Logio. Přední česká firma působící v oblasti Supply Chain Managementu dodává své služby největším firmám jako Škoda Auto, Plzeňský Prazdroj, Rohlík, DM drogerie nebo Albert. ABRA Holding rozsáhlými investicemi a technologickým know-how posílí vývoj produktů Logia a expanzi na evropské trhy. ABRA Holding získá prostřednictvím rozsáhlé investice ve společnosti Logio 75procentní podíl, její vedení zůstane nadále v rukou současného managementu.

26. 4. 
Důvěra v ekonomiku roste

„Důvěra v českou ekonomiku již druhý měsíc za sebou roste. Index důvěry se v březnu zvýšil na hodnotu 97,2. Je to další pozitivní signál, že by ve druhém čtvrtletí mohl nastat v klíčových ekonomických indikátorech obrat k lepšímu. V březnu přitom současně rostly oba ukazatele důvěry v ekonomiku – podnikatelů i spotřebitelů. Roli ve změně sentimentu firem i domácností hrají nepochybně slábnoucí inflační tlaky. Pro oživení české ekonomiky, tažené tradičně domácí poptávkou, je dobrá zpráva i to, že se meziměsíčně snížil počet spotřebitelů, kteří nepovažují současnou dobu za vhodnou k pořizování velkých nákupů,“ uvedl partner poradenské skupiny Moore Czech Republic Petr Kymlička. „Nicméně pro budoucí růst a expanzi českých firem je stále limitující nedostatek kvalifikované pracovní síly. I v době recese firmy držely vysokou zaměstnanost a nedošlo k výraznějším změnám na trhu práce.“

25. 4. 
V Česku vzniklo Sdružení pro digitální účtenky

Jeho cílem je prosadit digitální účtenky jako plnohodnotnou alternativu papírovým účtenkám a informovat o této problematice veřejnost. Digitální účtenky mohou přinést řadu výhod, třeba lepší přehled o výdajích, nebo hlídání konce záruční doby zakoupeného zboží. Vznik sdružení podpořila Hospodářská komora ČR a záštitu mu udělila MPO, MV a MPMR. Zakládajícími členy je skupina odborníků v čele s Janem Lamserem, bankovním expertem a inovátorem v oblasti nových technologií. „Létáme na Mars, ale účtenky tiskneme na papír. Mobilní technologie jsou běžnou součástí života každého z nás, zároveň ale stále máme po kapsách blednoucí papírky, které nikdy nenajdeme, když je z potřebujeme. Proto vzniká naše sdružení,“ vysvětluje Jan Lamser.

24. 4. 
Platit mobilem Čechy baví, čtvrtina z nich už chodí ven bez peněženky

Češi si zvykají na komfort a jednoduchost plateb mobilem a chytrými hodinkami. Platící ho používají při polovině všech transakcí. A bylo by jich více, kdyby nenaráželi na obchodníky, kteří bezhotovostní platby nepřijímají. Dříve bylo nemyslitelné vyrazit z domova bez peněženky, dnes tak činí čtvrtina obyvatel Česka. Peněženku střídá chytrý mobil, který vlastní devět z deseti Čechů. Z průzkumu společnosti Mastercard vyplývá, že 28 procent lidí platí mobilem, protože nejsou ochotni vytáhnout kartu z peněženky nebo peněženku z kapsy či kabelky a 21 procent mobilem zaplatí, protože ho má v ruce ve frontě v obchodě. Popularita placení mobilem a chytrými hodinkami stoupá. Před čtyřmi lety jimi platilo někdy 19 procent respondentů, loni už to bylo 39 procent.

21. 4. 
Konference Jak pracovat s novými Google Analytics 4

Na online konferenci Nástroje v marketingu vám pomůžeme s přechodem na nové Google Analytics 4, abyste byli schopni analyzovat jednotlivé kampaně či vytvořit vlastní přehledy na míru. Dále si představíme řadu pomocníků užitečných při tvorbě obsahu – od textu, e-mailů, grafiky až po videa. Ukážeme si příležitosti umělé inteligence pro designéry i to, jak zakomponovat chatboty do vaší tvorby, nástroje pro větší výtěžnost z RTB reklamy i služby pro řízení vztahů se zákazníky a automatizaci komunikace. Nejlepší nástroje pro marketéry na vás čekají už 18. května a pomůžeme vám lépe se orientovat v dynamicky se měnícím marketingovém oboru. Pořádá Tuesday Business Network.

20. 4. 
Jindřich Mičán technickým ředitelem české pobočky ESET

Novým technickým ředitelem v české pobočce globální bezpečnostní společnosti ESET je Jindřich Mičán. Ze své pozice povede tým pro vývoj interních systémů, služby technické podpory a doprovodných služeb a interní IT oddělení. Jindřich je absolventem Vysoké školy regionálního rozvoje (VŠRR/AMBIS). Dříve působil ve společnosti DataSpring, která je specializovanou divizí pro cloudové služby společnosti Autocont. Na starosti měl kompletní provoz IT v datacentrech a zároveň ze své pozice podporoval vývoj obchodních produktů společnosti či pre-sales. Zkušenosti získával také ve společnostech LG Nexera BS AG nebo HCL (pro farmaceutickou společnost Novartis).

19. 4. 
Marek Tabašek posiluje tým SSI Energy na pozici obchodního ředitele

SSI Group před pěti lety rozšířila svůj záběr o segment energetiky založením společnosti SSI Energy. Na místo obchodního ředitele v ní nastoupil Marek Tabašek. Jeho hlavním úkolem je posílení a rozvoj pozice SSI Group na energetickém trhu, kde má ambici být významným hráčem v oblasti komplexních energetických služeb a realizuje řadu projektů v oblasti teplárenství a průmyslu také metodou Design & Build a garantovaných úsporných projektů tzv. EPC. Marek před tím působil ve společnostech skupiny ČEZ, na manažerských pozicích v Martech Holding (ADI Group), Tedom a jako technický náměstek ve Fakultní nemocnici Ostrava. Vystudoval VŠB - Technickou univerzitu Ostrava, kde absolvoval i doktorské studium (Ph.D.) v oblasti energetiky. Je Energetickým auditorem v seznamu MPO ČR.

18. 4. 
Serverový Atlassian končí, firmy s upgradem váhají. Do cloudu už přešla Sazka, Česko.Digital, Česká Zbrojovka i Kajot

Platforma Atlassian přechází do cloudu. Od 14. února 2024 přestane podporovat své serverové licence. Na trend přechodu na cloudové verze upozorňuje technologicko-konzultační společnost MoroSystems, která je i největším Atlassian Platinum Solution Partnerem v České republice. Samotní MoroSystems pomohli s migrací firemních systémů do cloudu společnostem Sazka, Czech News Center, Česká Zbrojovka či Kajot. Vzhledem k rozšířenosti řešení Atlassian na českém trhu upozorňuje MoroSystems na to, že konzultační a dodavatelské kapacity jsou již nyní omezené. Firmy by proto neměly s přechodem na cloudové řešení otálet a zahájit migrační projekt co nejdříve. „Cloudové nástroje Atlassianu představují v oblasti digitalizace firemních procesů budoucnost a řada firem si tuto skutečnost uvědomuje. Cloud poskytuje oproti on-premise řešení řadu výhod, zejména úsporu nákladů za interní správu serverů či spolehlivost při řešení bezpečnostních a jiných krizových situací. Navíc Atlassian v únoru 2024 ukončuje podporu svých serverových řešení, čímž ukazuje jasný směr do budoucna,“ komentuje Tomáš Páral, CEO MoroSystems.

17. 4. 
Martin Maláník je Head of Market Segment v Capgemini Česká republika

Novým Head of Market Segment se v Capgemini Česká republika stal Martin Maláník. Ten v Capgemini působí od června loňského roku a již dříve se podílel na transformaci společnosti s cílem zvýšení kvality lokálně poskytovaných služeb a agilního fungování. Martin Maláník má v oblasti IT dvacetileté zkušenosti. Pracoval na technických, manažerských a řídících pozicích v předních IT firmách. Mimo pracovní povinnosti se Martin Maláník věnuje hlavně rodině, stále rád programuje a zajímá se o ekonomii a psychologii. Kromě toho se po letech vrací k bojovým uměním a střelbě.

14. 4. 
Jiří Ponrt je novým CFO Grouponu

Jiří Ponrt byl jmenován finančním ředitelem amerického giganta Groupon a v nejužším vedení nahradí Damiena Schmitze. Ponrt do Grouponu přichází z Pale Fire Capital (PFC) na doporučení současného CEO Grouponu a jednoho z partnerů PFC Dušana Šenkypla. Jiří Ponrt má v plánu se kvůli této práci přestěhovat z Čech do Chicaga, kde má Groupon své sídlo. Pro Ponrta není Groupon neznámou firmou. Poslední měsíce zde totiž konzultoval finanční otázky a pomohl identifikovat oblasti, na které se musí Groupon soustředit, pokud chce snižovat náklady, zjednodušit svou strukturu a dosahovat lepších finančních výsledků. Dušan Šenkypl, který si Jiřího Ponrta do týmu vedení Grouponu vybral a jehož krok představenstvo společnosti podpořilo, věří, že Ponrt v Grouponu působícím na 15 světových trzích zúročí své zkušenosti z Alzy. Ponrt v ní jako finanční ředitel působil přes sedm let a podílel se na jejím růstu a mezinárodní expanzi.

13. 4. 
BRANDstorming: Konference, na které byste neměli chybět

Příběhy značek, které si dokázaly získat přízeň svých zákazníků, opět přináší konference BRANDstorming. Dostane se vám spoustu inspirace, jak přistupovat k repositioningu, omlazení značky, k růstu na sociálních sítích, k tvorbě autentické kreativy a efektivní komunikace hodnot, které vaše společnost sdílí. Budeme si povídat také o tom, jak firmy alokují své zdroje mezi výkonnostní reklamu a brandové kampaně a jak se jim to vyplácí, i jak výsledky kampaní levně měřit, pokud nejste velká firma. Už 20. dubna se v Praze v Hotelu Jalta můžete setkat a popovídat s 18 odborníky na značky.

Program konference.

12. 4. 
Manažerkou pro komunikaci a strategické vztahy v Českých Radiokomunikacích je Anna Tůmová

České Radiokomunikace (CRA) zřídily pozici manažerky pro komunikaci a strategické vztahy a obsadily ji Annou Tůmovou, která v CRA dosud vedla marketingovou komunikaci. Do kompetencí nově vzniklého útvaru bude spadat i agenda ESG. Anna Tůmová v CRA zastává pozici manažerky marketingu přes sedm let, nastavuje strategii komunikace, buduje vztahy s partnery. Anna Tůmová vystudovala Vysokou školu ekonomickou a mezinárodní vztahy. Dříve vedla marketing a komunikaci ve společnostech Lukoil nebo ABB.

11. 4. 
Generálním ředitelem OKI Europe se stal Takaaki Hagiwara

Takaaki Hagiwara byl jmenován generálním ředitelem společnosti OKI Europe, s cílem posílit vedoucí postavení OKI na trhu profesionálních tiskáren a hledat možnosti pro uvedení dalších technologických řešení OKI na evropský trh. Takaaki Hagiwara pracuje ve společnosti OKI od roku 1990. Do své nové funkce přináší bohaté zkušenosti, neboť již v rámci společnosti OKI zastával řadu vedoucích pozic, mimo jiné v letech 2013–2018 působil jako generální ředitel společnosti OKI Systems (UK). Naposledy zastával pozici viceprezidenta pro korporátní plánování v OKI Europe, podílel se také na řízení a transformaci podnikání.

6. 4. 
Řízení transformace společnosti Groupon se bude věnovat Dušan Šenkypl

Představenstvo americké společnosti Groupon jmenovalo do pozice interim CEO Dušana Šenkypla. V této exekutivní roli bude aktivně řídit transformaci Grouponu a dohlížet na chod společnosti. Ve vedení Grouponu již najdeme řadu Čechů. Se strategií celkové proměny firmy Šenkyplovi pomáhá Marie Havlíčková (ex-Slevomat). Jako interim CTO v Grouponu působí Vojtěch Ryšánek, který stál u poslední proměny Aukra. Dušan Šenkypl nadále zůstává v představenstvu Grouponu, kam byli spolu s Janem Bartou jmenování v loňském roce, kdy se Pale Fire Capital stal největším akcionářem společnosti Groupon s aktuálním zhruba 22% podílem. Dušan Šenkypl se jde své nové roli věnovat naplno, a proto nyní přesune své každodenní povinnosti v Pale Fire Capital na ostatní partnery. Tento krok demonstruje přesvědčení českého investora o budoucím úspěchu Grouponu.

5. 4. 
Jan Hric nastupuje jako Sales Engineer ve společnosti Axis Communications ČR

Na pozici Sales Engineer pro Českou republiku nastupuje Jan Hric. Nahrazuje v této roli Richarda Malíře, který se stal vedoucím inženýrského a školicího týmu společnosti v regionu východní Evropy. Jan Hric přichází do Axis Communications ze společnosti SKS, kde od roku 2017 působil na různých pozicích od systémového a IT technika, přes projektového manažera až po key account managera, kdy měl na starosti návrhy a realizaci složitých bezpečnostních instalací i řízení servisního týmu. Je známý jako ambiciózní člověk se smyslem pro humor, ve volném čase rád cestuje na lehko s batohem, učí se jazyky nebo jinak rozvíjí svou mysl.

4. 4. 
DODO posiluje marketing, novou brand manažerkou je Alexandra Hůlková, šéfem digitálu Jan Brachtl

Technologicko-logistická firma DODO posiluje svůj marketingový tým. Na pozici brand manažerky DODO přišla po letech působení ve vedoucích marketingových pozicích Alexandra Hůlková. S cílem zefektivnit digitální aktivity rozšiřuje tým také Jan Brachtl, který na pozici manažera digitálu skupiny vstupuje se zkušenostmi s digitálním marketingem ve společnosti Huawei či z agentury Fragile. Hůlková přichází do společnosti DODO po více než deseti letech působení v poradenské firmě Enovation, kde se postupně vypracovala z marketingové specialistky až na vedoucí pozici, kterou zastávala přes devět let. Následně se přesunula do společnosti Bezrealitky, kde měla na starost především nastavení nové digitální strategie společnosti i nové identity značky.

3. 4. 
Ředitelem rozvoje obchodu společnosti Passerinvest Group se stal Eduard Forejt

Společnost Passerinvest Group jmenovala Eduarda Forejta novým ředitelem rozvoje obchodu. Rozšířila tak jeho dosavadní pozici o aktivity spojené s rozvojem obchodního týmu, plánováním a kontrolou obchodních aktivit i péči o klienty a partnery. Vzhledem k tomu, že se jedná o rozšíření pracovní pozice, zůstává i nadále v kompetenci Eduarda Forejta rozvoj podnikatelských aktivit a akvizic společnosti Passerinvest. Eduard Forejt působí ve společnosti Passerinvest od roku 2018.

31. 3. 
Pavel Drobil se stává novým partnerem v poradenské skupině Moore Czech Republic

Řady partnerů skupiny Moore Czech Republic rozšířil Pavel Drobil (51). V rámci své působnosti se bude věnovat zejména projektům v oblasti energetiky a průmyslové výroby. Bude odpovědný i za rozšíření působnosti Moore Czech Republic na Moravě. Do skupiny přichází Drobil s cílem zužitkovat své znalosti a zkušenosti z oblastí energetiky a strojírenské výroby, ale také schopnosti řídit procesy v oblasti fúzí a akvizic nebo expanze společností. V posledních letech se z pozice partnera a předsedy představenstva, kterým i nadále zůstává, věnuje rozvoji skupiny Anacot Capital. Jako člen představenstva uzavřeného investičního fondu Patronus třetí SICAV měl na starost zajištění chodu právního oddělení či vyjednávání s finančními institucemi. Jako vystudovaný právník s advokátní licencí začínal jako daňový právník v Arthur Andersen.

30. 3. 
David Filippov je novým obchodním ředitelem fintechu Skip Pay

Na pozici obchodního ředitele fintechu Skip Pay, člena skupiny ČSOB, nastoupil David Filippov (34). Přebírá zodpovědnost za obchodní výsledky Skip Pay a součástí jeho mise bude posílit partnerství s největšími hráči na poli českého e-commerce, pro které by měl být Skip Pay důležitým partnerem pro zvládání turbulencí na trhu. Filippov má zkušenosti s fintechy, do sektoru vstoupil hned po ukončení studia mezinárodního obchodu na VŠE. Pro Leadsor – mezinárodní lead generation společnost – se podílel na expanzi do Španělska. V MBA Consult, mezinárodní společnosti zabývající se správou úvěrů v selhání, měl jako šéf obchodu na starost největší retailové hráče v oblasti pojišťovnictví, telekomunikací a energetiky. V Dateio, průkopníkovi CLO marketingu v Česku, zajišťoval jako Head of Strategic Relationships business development globálních bankovních skupin jako Santander nebo ING.

29. 3. 
Konference BRANDstorming

Jak v dnešní přesycené době získat pozornost zákazníků, odlišit svou značku od konkurence a proměnit ji v lovebrand ukáže konference BRANDstorming. A protože peníze jsou vždy až na prvním místě, uvidíte, jak se firmám vyplácí své zdroje alokovat mezi výkonnostní a brandové kampaně, jak si efektivitu vynaložených marketingových investic dobře změřit, přestože nejste velká firma, nebo jak se chovat v době krize. 19 řečníků přenese inspirativní příběhy svých značek již 20. dubna do prostor Hotelu Jalta v Praze na Václavském náměstí, kde s nimi u příjemného pohoštění můžete prodiskutovat svá témata. A navíc je pro vás připraven workshop o tvorbě efektivní reklamy, který ukáže, jak zanechat nesmazatelnou stopu v povědomí vašich zákazníků a opravdu posílit váš brand.