Finanční ředitel společnosti Agromex Tomáš Vrzala reaguje na jedno z témat představeného vládního Ozdravného balíčku, konkrétněji k opatřením týkajících se zrušení osvobození nepeněžitých benefitů zaměstnanců a zrušení osvobození nadlimitních stravenek, tedy k tématu, kterému se v CFOworldu pravidelně věnujeme. „Rozumíme, že v současném stavu veřejných financí je nutné hledat různá opatření na jejich stabilizaci a jednou z možností je navýšení daňových příjmů. Na druhou stranu nepeněžní benefity jsou významný nástroj na podporu angažovanosti a udržitelnosti zaměstnanců. Omezení zaměstnaneckých benefitů sváže ruce zaměstnavatelům v rámci jejich motivace. Tento krok tedy sníží komplexnost nástrojů, které zaměstnavatelé v rámci HR mohou využít - jak pro motivaci stávajících zaměstnanců – tak v rámci náboru těch nových. V konečném důsledku, tak můžou zvažované kroky vést ke zvýšení mzdových nákladů, následně k redukci – optimalizaci – stávajících zaměstnanců, a tedy snížení zaměstnanosti a omezení finančního zdrojování pro veřejné rozpočty, které od těchto kroků jsou očekávány.“
Spotřebitelské ceny v dubnu meziměsíčně klesly o 0,2 % a meziročně vzrostly o 12,7 %. To je o 2,3procentního bodu méně než v březnu, když se očekávala hodnota za duben ve výši 13,3 %. Výrazně se na tom podílely potraviny: u mouky byly ceny v dubnu proti loňsku vyšší o 6,3 % (v březnu o 32,6 %), u masa o 12,7 % (22,7 %), polotučného trvanlivého mléka o 19,2 % (45,2 %), vajec o 41,2 % (75,5 %) a cukru o 60,9 % (97,6 %). Ceny elektřiny meziročně rostly o 24,8 % (29,6 %), zemního plynu o 53,1 % (60,0 %), tepla a teplé vody o 40,9 % (44,6 %). Stravovací služby poskočily vzhůru o 17,6 %. Nadějný je pokles cen pohonných hmot, které meziročně klesly o 16,7 %, silná koruna a nižší ceny ropy akcelerovaly snížení ceny nafty na některých čerpacích stanicích i pod 30 Kč/litr. Toho ale využila vládnoucí klika a navrátí spotřební daň z motorové nafty ve výši necelých deset korun za litr už v nejbližší době, původně měla její absence trvat až do konce roku. Odvážní ekonomové predikují, že v dalších měsících bude inflace jednociferná a za celý rok by měla atakovat hranici 11 %. Do jaké míry je tento odhad odvážný a do jaké míry reálný, ukážou následující měsíce.
Český fintechový startup TENT.com, který se zaměřuje na platby a obchodování s kryptoměnami, zaplatil za jednu z posledních globálně volných čtyřpísmenných domén nejvyššího řádu .com 500 tisíc dolarů. S hodnotou v přepočtu přes jedenáct milionů korun šlo o druhou největší doménovou akvizici do českých rukou v historii. „Slovo tent neznamená v angličtině jen „stan“, jak by se mohlo zdát, ale má metaforický význam pro zastřešení, proto jsme ho pro naši platformu od počátku vnímali jako klíčový nástroj pro budoucí mezinárodní expanzi,“ vysvětluje důvody obchodu David Tacl, zakladatel a CEO projektu. TENT.com umožňuje nákup a prodej kryptoměn a jako jeden z mála umožní uživatelům platební kartou Mastercard platit kryptoměnou v jakémkoliv obchodě či restauraci kdekoliv po světě.
Jediná dražší tuzemská akvizice domény s koncovkou .com proběhla v roce 2016, kdy holding Olivera Dlouhého s vyhledáváním letenek poslal za doménu Kiwi.com původnímu majiteli 19 milionů korun.
Podle Wikipedie je vůbec nejdražší doménou Voice.com, jež v roce 2019 stála majitele 30 milionů dolarů, tedy přibližně 640 milionů korun.
Jean-Pierre Hathout přichází z pozice prezidenta společnosti SIT Controls USA. Předtím budoval 17 let kariéru ve společnosti Bosch, kde zastával několik mezinárodních manažerských pozic. J. P. Hathout má doktorský titul v oboru strojírenství z Massachusettského technologického institutu MIT a přináší technologické znalosti a globální manažerské zkušenosti z řízení provozů v USA, Německu, Nizozemsku, Turecku a Číně. Úspěšně řídil integraci několika společností získaných společností Bosch.
Průtahy kolem zavedení směrnice EU o ochraně oznamovatelů do českého právního řádu jsou komplikací nejen pro Českou republiku, kterou kvůli tomu Evropská komise zažalovala. Situace je problematická i pro firmy. Bez účinného vnitřního oznamovacího systému totiž českým podnikům hrozí riziko velkých finančních ztrát. Upozorňují na to odborníci z Moore Czech Republic. „Obávám se, že jakmile zákon vstoupí v platnost, vypukne v řadě firem stejná panika, jako tomu bylo v případě zavádění opatření k GDPR. Budou se zoufale hledat řešení na poslední chvíli bez systémového přístupu. Proto je důležité, aby si firmy vnitřní oznamovací systém vytvořily již nyní,“ vysvětluje Petr Štětka, senior manager z poradenské skupiny Moore Czech Republic, který se zaměřuje na problematiku whistleblowingu. „Z našeho pohledu je tu ještě jeden významný aspekt. A tím je již existující trestněprávní odpovědnosti firem. Pokud firma poruší zákon, může soud přihlédnout k tomu, že má firma systémové opatření proti korupci a nekalému jednání. Může to brát jako polehčující okolnost.“
Design Centrum CzechTrade zavádí nové služby pro firmy, které chtějí uspět v zahraničí. Jejich cílem je pomoci českým exportérům včas a správně definovat specifika, která mohou významně ovlivnit zájem o výrobky na vybraných trzích a ověřit tržní potenciál aplikovaných designových inovací. České firmy mají díky novým službám Design Trend Monitoring (DTM) a Tržní Potenciál Design-Inovace (TPDI) unikátní možnost využít know-how vybraných zahraničních kanceláří při navrhování konkurenceschopných produktů a včas odhalit bariéry vstupu nového produktu na zahraniční trh, ať už legislativní nebo kulturní, čímž se zvýší jejich šance uspět ve vybraném teritoriu.
Na rozdíl od některých západoevropských velkoměst, které přistupují k regulacím či dočasným zákazům konceptu Dark Stores, v Praze tento fenomén zažívá boom. Dle společnosti Colliers má spolu s nově prosazujícím se konceptem Cloud Kitchen potenciál zaplnit i méně atraktivní dlouho nepronajaté prostory. Dark Stores (temné obchody) fungují jako menší mezisklady online prodejců a jsou určené pro rychlé dodávky zboží v okolí. Provozovatelům e-shopů zde umožní garantovat dodávku zboží i do 15 minut od objednání, což je obří konkurenční výhoda. Sílí u nás i příbuzný trend – Cloud Kitchen (též Virtual nebo Ghost Kitchen). Jde o přípravny online objednaných jídel, které jsou dodávány prostřednictvím rozvážkové služby třetí strany (Uber Eats, Wolt či Bolt). Využívány mohou být i cateringovými společnostmi pro přípravu jejich zakázek.
Podle poradenské skupiny Moore Czech Republic je situace u nás následující: „Česká ekonomika je již patrně z nejhoršího venku. Podle předběžných údajů o vývoji ekonomiky v prvním čtvrtletí letošního roku totiž HDP mezikvartálně vzrostl o 0,1 %. Jde sice o zdánlivě malou změnu k lepšímu, na druhé straně si však musíme uvědomit, že v předchozích dvou čtvrtletích česká ekonomika mezikvartálně klesala a technicky byla v recesi. To je tedy již minulostí,“ komentuje Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic. „Pozitivní vývoj HDP byl ovlivněn především rostoucí zahraniční poptávkou. Pro exportně orientovanou českou ekonomiku je důležité, že podle odhadu Eurostatu ekonomika Evropské unie v prvním čtvrtletí letošního roku vzrostla proti předchozím třem měsícům o 0,3 %. Německá ekonomika, která je největší v Evropě a na které je závislá řada českých firem, sice po poklesu o půl procenta v závěru loňského roku nyní stagnovala, ale její zotavování pokračuje; pro nás je pak klíčové, že podle odhadů v letošním roce vykáže růst o 0,4 %. Spolu s pomalu se vzpamatovávající domácí poptávkou to patří k důvodům, proč se na českou ekonomiku v letošním roce díváme vcelku s optimismem a očekáváme její mírný růst.“
Cena originálních tonerů vede uživatele k užívání levnějších čínských kopií. Podle českého práva jde o porušení patentové ochrany s právními důsledky! Podnikatelům se ale nabízí alternativa legální renovace tonerů. Předmětem patentové ochrany je způsob uchycení toneru v tiskárně a jeho spojení s převodovým ústrojím. Některé čínské tonery nabízejí vlastní IP (Intellectual Property) safe řešení, která patentovou ochranu neporušují. Právně problematické jsou nejlevnější čínské kazety, především z oblastí kolem města Zhuhai, kde je patentové právo v podstatě nevymahatelné. Přesto se dostávají do české maloobchodní sítě. České právo považuje tyto kazety za padělek a odpovědnost z porušování patentového práva nese celý distribuční řetězec, včetně kupujících. Jedinou výjimku tedy tvoří koncový spotřebitel, ostatním v krajním případě hrozí riziko vymáhání škody, která se může vyšplhat do milionů, hrozí dokonce až pětileté vězení či zákaz činnosti…
Generální ředitelé považují dle průzkumu Accenture kombinaci tří faktorů – dat, technologií a kvalitních zaměstnanců – za klíčovou pro růst firmy a vhodná kombinace může vést až 11% nárůstu „top line productivity“ – navýšení prodejů či tržeb. Ale jen 5 % organizací tento potenciál využívá. Při využití jen dat a nových technologií klesá hodnota z 11 % jen na 4 %. Lidský faktor tedy hraje významnou roli při růstu firmy. Těmi, kdo mohou účinně propojit všechny tři faktory, jsou personální ředitelé díky svým dovednostem, přehledu o dění v organizaci a vlivu kultivovat a zlepšit spolupráci napříč společností a iniciovat změny uvnitř i mimo ni. Pokud jim generální ředitelé nastaví vhodné podmínky, stávají se personální ředitelé i tzv. Chief Growth Executive s potenciálem zvýšit růst společnosti. Personální ředitelé působící ve vhodném prostředí a disponující správným skillsetem a dobrými konexemi, mají až dvakrát větší pravděpodobnost, že se jim efektivně podaří propojit zmíněné tři faktory. Existuje i čtyřikrát větší pravděpodobnost, že budou mít dobré vztahy a silný vliv napříč celým C-suite managementem od generálního přes finančního a technického ředitele až po ředitele provozů.
Česko-německá investiční skupina ABRA Holding, která se zaměřuje na investice v oblasti technologií a na spojování špičkových softwarových firem ve střední Evropě, přivítala ve skupině poradensko-technologickou společnost Logio. Přední česká firma působící v oblasti Supply Chain Managementu dodává své služby největším firmám jako Škoda Auto, Plzeňský Prazdroj, Rohlík, DM drogerie nebo Albert. ABRA Holding rozsáhlými investicemi a technologickým know-how posílí vývoj produktů Logia a expanzi na evropské trhy. ABRA Holding získá prostřednictvím rozsáhlé investice ve společnosti Logio 75procentní podíl, její vedení zůstane nadále v rukou současného managementu.
„Důvěra v českou ekonomiku již druhý měsíc za sebou roste. Index důvěry se v březnu zvýšil na hodnotu 97,2. Je to další pozitivní signál, že by ve druhém čtvrtletí mohl nastat v klíčových ekonomických indikátorech obrat k lepšímu. V březnu přitom současně rostly oba ukazatele důvěry v ekonomiku – podnikatelů i spotřebitelů. Roli ve změně sentimentu firem i domácností hrají nepochybně slábnoucí inflační tlaky. Pro oživení české ekonomiky, tažené tradičně domácí poptávkou, je dobrá zpráva i to, že se meziměsíčně snížil počet spotřebitelů, kteří nepovažují současnou dobu za vhodnou k pořizování velkých nákupů,“ uvedl partner poradenské skupiny Moore Czech Republic Petr Kymlička. „Nicméně pro budoucí růst a expanzi českých firem je stále limitující nedostatek kvalifikované pracovní síly. I v době recese firmy držely vysokou zaměstnanost a nedošlo k výraznějším změnám na trhu práce.“
Jeho cílem je prosadit digitální účtenky jako plnohodnotnou alternativu papírovým účtenkám a informovat o této problematice veřejnost. Digitální účtenky mohou přinést řadu výhod, třeba lepší přehled o výdajích, nebo hlídání konce záruční doby zakoupeného zboží. Vznik sdružení podpořila Hospodářská komora ČR a záštitu mu udělila MPO, MV a MPMR. Zakládajícími členy je skupina odborníků v čele s Janem Lamserem, bankovním expertem a inovátorem v oblasti nových technologií. „Létáme na Mars, ale účtenky tiskneme na papír. Mobilní technologie jsou běžnou součástí života každého z nás, zároveň ale stále máme po kapsách blednoucí papírky, které nikdy nenajdeme, když je z potřebujeme. Proto vzniká naše sdružení,“ vysvětluje Jan Lamser.
Češi si zvykají na komfort a jednoduchost plateb mobilem a chytrými hodinkami. Platící ho používají při polovině všech transakcí. A bylo by jich více, kdyby nenaráželi na obchodníky, kteří bezhotovostní platby nepřijímají. Dříve bylo nemyslitelné vyrazit z domova bez peněženky, dnes tak činí čtvrtina obyvatel Česka. Peněženku střídá chytrý mobil, který vlastní devět z deseti Čechů. Z průzkumu společnosti Mastercard vyplývá, že 28 procent lidí platí mobilem, protože nejsou ochotni vytáhnout kartu z peněženky nebo peněženku z kapsy či kabelky a 21 procent mobilem zaplatí, protože ho má v ruce ve frontě v obchodě. Popularita placení mobilem a chytrými hodinkami stoupá. Před čtyřmi lety jimi platilo někdy 19 procent respondentů, loni už to bylo 39 procent.
Na online konferenci Nástroje v marketingu vám pomůžeme s přechodem na nové Google Analytics 4, abyste byli schopni analyzovat jednotlivé kampaně či vytvořit vlastní přehledy na míru. Dále si představíme řadu pomocníků užitečných při tvorbě obsahu – od textu, e-mailů, grafiky až po videa. Ukážeme si příležitosti umělé inteligence pro designéry i to, jak zakomponovat chatboty do vaší tvorby, nástroje pro větší výtěžnost z RTB reklamy i služby pro řízení vztahů se zákazníky a automatizaci komunikace. Nejlepší nástroje pro marketéry na vás čekají už 18. května a pomůžeme vám lépe se orientovat v dynamicky se měnícím marketingovém oboru. Pořádá Tuesday Business Network.
Novým technickým ředitelem v české pobočce globální bezpečnostní společnosti ESET je Jindřich Mičán. Ze své pozice povede tým pro vývoj interních systémů, služby technické podpory a doprovodných služeb a interní IT oddělení. Jindřich je absolventem Vysoké školy regionálního rozvoje (VŠRR/AMBIS). Dříve působil ve společnosti DataSpring, která je specializovanou divizí pro cloudové služby společnosti Autocont. Na starosti měl kompletní provoz IT v datacentrech a zároveň ze své pozice podporoval vývoj obchodních produktů společnosti či pre-sales. Zkušenosti získával také ve společnostech LG Nexera BS AG nebo HCL (pro farmaceutickou společnost Novartis).
SSI Group před pěti lety rozšířila svůj záběr o segment energetiky založením společnosti SSI Energy. Na místo obchodního ředitele v ní nastoupil Marek Tabašek. Jeho hlavním úkolem je posílení a rozvoj pozice SSI Group na energetickém trhu, kde má ambici být významným hráčem v oblasti komplexních energetických služeb a realizuje řadu projektů v oblasti teplárenství a průmyslu také metodou Design & Build a garantovaných úsporných projektů tzv. EPC. Marek před tím působil ve společnostech skupiny ČEZ, na manažerských pozicích v Martech Holding (ADI Group), Tedom a jako technický náměstek ve Fakultní nemocnici Ostrava. Vystudoval VŠB - Technickou univerzitu Ostrava, kde absolvoval i doktorské studium (Ph.D.) v oblasti energetiky. Je Energetickým auditorem v seznamu MPO ČR.
Platforma Atlassian přechází do cloudu. Od 14. února 2024 přestane podporovat své serverové licence. Na trend přechodu na cloudové verze upozorňuje technologicko-konzultační společnost MoroSystems, která je i největším Atlassian Platinum Solution Partnerem v České republice. Samotní MoroSystems pomohli s migrací firemních systémů do cloudu společnostem Sazka, Czech News Center, Česká Zbrojovka či Kajot. Vzhledem k rozšířenosti řešení Atlassian na českém trhu upozorňuje MoroSystems na to, že konzultační a dodavatelské kapacity jsou již nyní omezené. Firmy by proto neměly s přechodem na cloudové řešení otálet a zahájit migrační projekt co nejdříve. „Cloudové nástroje Atlassianu představují v oblasti digitalizace firemních procesů budoucnost a řada firem si tuto skutečnost uvědomuje. Cloud poskytuje oproti on-premise řešení řadu výhod, zejména úsporu nákladů za interní správu serverů či spolehlivost při řešení bezpečnostních a jiných krizových situací. Navíc Atlassian v únoru 2024 ukončuje podporu svých serverových řešení, čímž ukazuje jasný směr do budoucna,“ komentuje Tomáš Páral, CEO MoroSystems.
Novým Head of Market Segment se v Capgemini Česká republika stal Martin Maláník. Ten v Capgemini působí od června loňského roku a již dříve se podílel na transformaci společnosti s cílem zvýšení kvality lokálně poskytovaných služeb a agilního fungování. Martin Maláník má v oblasti IT dvacetileté zkušenosti. Pracoval na technických, manažerských a řídících pozicích v předních IT firmách. Mimo pracovní povinnosti se Martin Maláník věnuje hlavně rodině, stále rád programuje a zajímá se o ekonomii a psychologii. Kromě toho se po letech vrací k bojovým uměním a střelbě.
Jiří Ponrt byl jmenován finančním ředitelem amerického giganta Groupon a v nejužším vedení nahradí Damiena Schmitze. Ponrt do Grouponu přichází z Pale Fire Capital (PFC) na doporučení současného CEO Grouponu a jednoho z partnerů PFC Dušana Šenkypla. Jiří Ponrt má v plánu se kvůli této práci přestěhovat z Čech do Chicaga, kde má Groupon své sídlo. Pro Ponrta není Groupon neznámou firmou. Poslední měsíce zde totiž konzultoval finanční otázky a pomohl identifikovat oblasti, na které se musí Groupon soustředit, pokud chce snižovat náklady, zjednodušit svou strukturu a dosahovat lepších finančních výsledků. Dušan Šenkypl, který si Jiřího Ponrta do týmu vedení Grouponu vybral a jehož krok představenstvo společnosti podpořilo, věří, že Ponrt v Grouponu působícím na 15 světových trzích zúročí své zkušenosti z Alzy. Ponrt v ní jako finanční ředitel působil přes sedm let a podílel se na jejím růstu a mezinárodní expanzi.
Příběhy značek, které si dokázaly získat přízeň svých zákazníků, opět přináší konference BRANDstorming. Dostane se vám spoustu inspirace, jak přistupovat k repositioningu, omlazení značky, k růstu na sociálních sítích, k tvorbě autentické kreativy a efektivní komunikace hodnot, které vaše společnost sdílí. Budeme si povídat také o tom, jak firmy alokují své zdroje mezi výkonnostní reklamu a brandové kampaně a jak se jim to vyplácí, i jak výsledky kampaní levně měřit, pokud nejste velká firma. Už 20. dubna se v Praze v Hotelu Jalta můžete setkat a popovídat s 18 odborníky na značky.
České Radiokomunikace (CRA) zřídily pozici manažerky pro komunikaci a strategické vztahy a obsadily ji Annou Tůmovou, která v CRA dosud vedla marketingovou komunikaci. Do kompetencí nově vzniklého útvaru bude spadat i agenda ESG. Anna Tůmová v CRA zastává pozici manažerky marketingu přes sedm let, nastavuje strategii komunikace, buduje vztahy s partnery. Anna Tůmová vystudovala Vysokou školu ekonomickou a mezinárodní vztahy. Dříve vedla marketing a komunikaci ve společnostech Lukoil nebo ABB.
Takaaki Hagiwara byl jmenován generálním ředitelem společnosti OKI Europe, s cílem posílit vedoucí postavení OKI na trhu profesionálních tiskáren a hledat možnosti pro uvedení dalších technologických řešení OKI na evropský trh. Takaaki Hagiwara pracuje ve společnosti OKI od roku 1990. Do své nové funkce přináší bohaté zkušenosti, neboť již v rámci společnosti OKI zastával řadu vedoucích pozic, mimo jiné v letech 2013–2018 působil jako generální ředitel společnosti OKI Systems (UK). Naposledy zastával pozici viceprezidenta pro korporátní plánování v OKI Europe, podílel se také na řízení a transformaci podnikání.
Představenstvo americké společnosti Groupon jmenovalo do pozice interim CEO Dušana Šenkypla. V této exekutivní roli bude aktivně řídit transformaci Grouponu a dohlížet na chod společnosti. Ve vedení Grouponu již najdeme řadu Čechů. Se strategií celkové proměny firmy Šenkyplovi pomáhá Marie Havlíčková (ex-Slevomat). Jako interim CTO v Grouponu působí Vojtěch Ryšánek, který stál u poslední proměny Aukra. Dušan Šenkypl nadále zůstává v představenstvu Grouponu, kam byli spolu s Janem Bartou jmenování v loňském roce, kdy se Pale Fire Capital stal největším akcionářem společnosti Groupon s aktuálním zhruba 22% podílem. Dušan Šenkypl se jde své nové roli věnovat naplno, a proto nyní přesune své každodenní povinnosti v Pale Fire Capital na ostatní partnery. Tento krok demonstruje přesvědčení českého investora o budoucím úspěchu Grouponu.
Na pozici Sales Engineer pro Českou republiku nastupuje Jan Hric. Nahrazuje v této roli Richarda Malíře, který se stal vedoucím inženýrského a školicího týmu společnosti v regionu východní Evropy. Jan Hric přichází do Axis Communications ze společnosti SKS, kde od roku 2017 působil na různých pozicích od systémového a IT technika, přes projektového manažera až po key account managera, kdy měl na starosti návrhy a realizaci složitých bezpečnostních instalací i řízení servisního týmu. Je známý jako ambiciózní člověk se smyslem pro humor, ve volném čase rád cestuje na lehko s batohem, učí se jazyky nebo jinak rozvíjí svou mysl.
Technologicko-logistická firma DODO posiluje svůj marketingový tým. Na pozici brand manažerky DODO přišla po letech působení ve vedoucích marketingových pozicích Alexandra Hůlková. S cílem zefektivnit digitální aktivity rozšiřuje tým také Jan Brachtl, který na pozici manažera digitálu skupiny vstupuje se zkušenostmi s digitálním marketingem ve společnosti Huawei či z agentury Fragile. Hůlková přichází do společnosti DODO po více než deseti letech působení v poradenské firmě Enovation, kde se postupně vypracovala z marketingové specialistky až na vedoucí pozici, kterou zastávala přes devět let. Následně se přesunula do společnosti Bezrealitky, kde měla na starost především nastavení nové digitální strategie společnosti i nové identity značky.
Společnost Passerinvest Group jmenovala Eduarda Forejta novým ředitelem rozvoje obchodu. Rozšířila tak jeho dosavadní pozici o aktivity spojené s rozvojem obchodního týmu, plánováním a kontrolou obchodních aktivit i péči o klienty a partnery. Vzhledem k tomu, že se jedná o rozšíření pracovní pozice, zůstává i nadále v kompetenci Eduarda Forejta rozvoj podnikatelských aktivit a akvizic společnosti Passerinvest. Eduard Forejt působí ve společnosti Passerinvest od roku 2018.
Řady partnerů skupiny Moore Czech Republic rozšířil Pavel Drobil (51). V rámci své působnosti se bude věnovat zejména projektům v oblasti energetiky a průmyslové výroby. Bude odpovědný i za rozšíření působnosti Moore Czech Republic na Moravě. Do skupiny přichází Drobil s cílem zužitkovat své znalosti a zkušenosti z oblastí energetiky a strojírenské výroby, ale také schopnosti řídit procesy v oblasti fúzí a akvizic nebo expanze společností. V posledních letech se z pozice partnera a předsedy představenstva, kterým i nadále zůstává, věnuje rozvoji skupiny Anacot Capital. Jako člen představenstva uzavřeného investičního fondu Patronus třetí SICAV měl na starost zajištění chodu právního oddělení či vyjednávání s finančními institucemi. Jako vystudovaný právník s advokátní licencí začínal jako daňový právník v Arthur Andersen.
Na pozici obchodního ředitele fintechu Skip Pay, člena skupiny ČSOB, nastoupil David Filippov (34). Přebírá zodpovědnost za obchodní výsledky Skip Pay a součástí jeho mise bude posílit partnerství s největšími hráči na poli českého e-commerce, pro které by měl být Skip Pay důležitým partnerem pro zvládání turbulencí na trhu. Filippov má zkušenosti s fintechy, do sektoru vstoupil hned po ukončení studia mezinárodního obchodu na VŠE. Pro Leadsor – mezinárodní lead generation společnost – se podílel na expanzi do Španělska. V MBA Consult, mezinárodní společnosti zabývající se správou úvěrů v selhání, měl jako šéf obchodu na starost největší retailové hráče v oblasti pojišťovnictví, telekomunikací a energetiky. V Dateio, průkopníkovi CLO marketingu v Česku, zajišťoval jako Head of Strategic Relationships business development globálních bankovních skupin jako Santander nebo ING.
Jak v dnešní přesycené době získat pozornost zákazníků, odlišit svou značku od konkurence a proměnit ji v lovebrand ukáže konference BRANDstorming. A protože peníze jsou vždy až na prvním místě, uvidíte, jak se firmám vyplácí své zdroje alokovat mezi výkonnostní a brandové kampaně, jak si efektivitu vynaložených marketingových investic dobře změřit, přestože nejste velká firma, nebo jak se chovat v době krize. 19 řečníků přenese inspirativní příběhy svých značek již 20. dubna do prostor Hotelu Jalta v Praze na Václavském náměstí, kde s nimi u příjemného pohoštění můžete prodiskutovat svá témata. A navíc je pro vás připraven workshop o tvorbě efektivní reklamy, který ukáže, jak zanechat nesmazatelnou stopu v povědomí vašich zákazníků a opravdu posílit váš brand.
„Vyplývá to ze zveřejněných dat ČSÚ. V listopadu meziročně reálně klesla o 2,7 %, meziměsíčně byla nižší o 1,5 %. Stejný propad přitom byl zaznamenán v průmyslové produkci už před rokem. Tehdy činil meziroční pokles také 2,7 %. Vypadá to tedy, že dva měsíce růstu, které česká průmyslová produkce zaznamenala v srpnu a září, byly v jejím celkovém vývoji spíše výjimkou,“ popisuje Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic, a pokračuje: „Nedařilo se ani zvyšovat hodnotu nových zakázek. Ta v listopadu klesla meziročně o 1,4 %. Tuzemské nové zakázky sice vzrostly o 3,1 %, vliv zahraničních zakázek byl však silnější. Meziročně byly nižší o 3,8 %. Velký nárůst zaznamenala hodnota nových zakázek naposledy v srpnu, tehdy meziročně vzrostla o 10,6 %, od té doby pozvolna klesala. V září byla meziročně vyšší o 5,1 %, v říjnu už jen o 2,0 %, nyní se dostala do záporných čísel. Předpokládám, že v prosinci bude její vývoj obdobný.“ U listopadové stavební produkce došlo k meziročnímu růstu o 2,5 %, ač byl do jisté míry ovlivněn nízkou srovnávací základnou z loňského roku. Vyšší byla stavební produkce i v meziměsíčním srovnání, a to o 1,8 %. Rostla hodnota vydaných stavebních povolení (o 2,6 % více), počet zahájených bytů (o 62,4 % více), méně naopak bylo dokončených bytů (o 38,1 % méně). „Ač by to mohlo vypadat, že se ve stavebnictví blýská na lepší časy, nemyslím si, že tomu tak bude,“ dodává Kymlička. „Pro rok 2025 očekávám zdražení bytů i nájmů, a tím pádem jejich vyšší nedostupnost. Propad bude pokračovat i ve výstavbě rodinných domů, kde hypotéky zůstanou kvůli vysokým sazbám pro mnoho zájemců nedosažitelné.“
Společnost Würth, výrobce montážní a upevňovací techniky, má od ledna nového ředitele obchodu pro Českou republiku. Stal se jím Petr Waldmann, který pracuje ve skupině Würth od roku 2018. Bude zodpovědný za vztahy se zákazníky a rozvoj obchodu v Česku. Würth tak posiluje strategii, kladoucí důraz na osobní přístup, vztahy se zákazníky a multikanálový prodej. To se neodráží jen v nabídce produktů a technologií, ale i v ambiciózním cíli překročit v následujících letech obrat ve výši dvě miliardy korun. Petr má magisterský titul z Mannheim Business School v Německu. Profesní dráhu ve Würth zahájil během studií jako obchodní asistent pro člena představenstva Dr. Jana Allmanna. Během sedmi let zastával několik pozic, naposledy jako market manager pro Česko a Slovensko a zodpovídal za controlling pro východní Evropu.
Od ledna 2025 se novým CEO a zároveň společníkem Unicorn Attacks stává Jan Pauly. Ve vedení společnosti střídá zakladatele firmy Víta Šuberta, který i nadále naplno zůstává součástí týmu a bude se vedle péče o klienty soustředit na produktový rozvoj firmy, její expanzi na zahraniční trhy a strategii růstu. Pod vedením Víta Šuberta a Martina Medka se Unicorn Attacks během sedmi let etablovala jako partner, který pomáhá firmám, velkým zavedeným hráčům i začínajícím start-upům, najít správný směr a vyhnout se úskalím jejich byznysu. Jan Pauly přichází do čela Unicorn Attacks s více než desetiletou praxí v oblasti strategie a managementu. V minulosti působil například jako CEO technologické firmy PDI. Kromě toho se jako právník věnuje i výuce na Univerzitě Karlově.
Společnost Panasonic jmenovala Shusuke Aokiho generálním ředitelem a výkonným ředitelem společnosti Panasonic Connect Europe (PCOEU) se sídlem v německém Wiesbadenu. Bývalý ředitel pro transformaci, který posledních 14 let žil a pracoval v Evropě, povede organizaci a bude pomáhat jejím evropským firemním zákazníkům orientovat se v současných socioekonomických výzvách prostřednictvím zavádění nejnovějších technologických inovací. Pan Aoki, který má rozsáhlé zkušenosti s B2B a B2G, vedl před přijetím této funkce úspěšné týmy v oblasti prodeje řešení na klíč, systémového inženýrství, marketingu a transformace v Japonsku, Spojených státech a Evropě. Ve funkci nahradí Hiroyukiho Nishiumu, který úspěšně provedl podnik pandemií.
Kia oznámila jmenování Heung Gu Kanga do pozice prezidenta, který od 1. ledna 2025 působí na nové pozici v českém zastoupení společnosti. Navazuje tím na předchozí kariéru u značky Kia, kde v průběhu posledních několika let působil v oblasti mezinárodního obchodu – naposledy jako výkonný koordinátor společnosti Kia Nizozemsko. Funkci přebírá po Kyoungsun Yoo, který uvedenou roli zastával poslední dva roky. Pan Kang přináší řadu zkušeností z národní i mezinárodní úrovně, které nabyl během svého 19letého působení u značky Kia. Ve své kariéře se zaměřuje na obchodní strategii a provozní oblasti – od prodeje přes marketing a produkty až po zákaznické služby. Heung Gu Kang se narodil v roce 1978 v Jižní Koreji. Vystudoval Hanyang University v Soulu obor strojní inženýrství. Je ženatý a má syna.