V letošním roce uplynulo 30 let působení systémového integrátora a dodavatele IT řešení Ness na českém trhu, nejprve v podobě APP Group a od roku 2003 jako Ness Czech. Během své existence přispěla společnost v ČR k elektronizaci veřejné správy a služeb občanům či digitalizaci firemních procesů v mnoha významných společnostech. Celkem Ness dodal přes 2500 projektů více než 150 zákazníkům. Mezi historicky nejvýznamnější zákazníky patří například Český úřad zeměměřičský a katastrální, telekomunikační operátor O2 nebo Komerční banka. Svůj dosud největší projekt aktuálně realizuje pro Správu železnic.
Společnost TOVEK v letošním roce oslavuje 30 let působení na trhu. Její zakladatelé se nyní rozhodli předat kormidlo mladším kolegům. Jiří Šplíchal, který dosud vedl vývoj Tovek Tools, se stane novým šéfem celého vývoje. Jeho dlouholeté zkušenosti a vášeň pro technologii jsou klíčem k inovačnímu růstu. Tomáš Šafařík byl dlouhou dobu výraznou tváří zákaznické podpory. Nyní se chopí vedení této důležité části společnosti. Jeho schopnost řešit problémy a péče o zákazníky jsou pro TOVEK neocenitelné. Miroslav Nečas se doposud věnoval rozvoji obchodu. Nyní převezme vedení zahraničního obchodu. Jeho dovednosti a talent budovat dlouhodobé vztahy s partnery jsou klíčem k mezinárodnímu úspěchu. Beze změn zůstává vedení obchodu v ČR, které řadu let řídí Miroslav Wiedermann. Pánové Bořivoj Kostka a Tomáš Vejlupek rovněž zůstávají ve společnosti nadále aktivní, aby byli i v nejbližších letech podporou a poradním hlasem nových šéfů. Tomáš Vejlupek si ponechává funkci Prezidenta společnosti a Bořivoj Kostka přebírá roli výkonného ředitele.
Česká agentura na podporu obchodu CzechTrade otevřela v mexickém hlavním městě Mexico City nový Exportní inkubátor Mexiko. Jeho sídlo se nachází v největších WeWork kancelářích v Latinské Americe, odkud budou české firmy s pomocí a vedením zástupců zahraniční kanceláře rozšiřovat business po celém Mexiku. Služby inkubátoru CzechTrade mohou společnosti využívat až 6 měsíců a zahrnují 70 asistenčních hodin. Jde již o čtvrtý Exportní inkubátor CzechTrade.
Společnost Zebra Systems, distributor s přidanou hodnotou (VAD) v segmentu kybernetické ochrany, oslavila v září 30 let své existence a za rok 2023 očekává nejlepší výsledky ve své historii jako čerstvý držitel ocenění Nejlepší distributor s přidanou hodnotou (VAD) roku 2022 v České republice. Součástí výročí je i rebranding webových stránek. Zebra Systems byla založena v roce 1993 a v 90. letech se věnovala vývoji vlastního softwaru pro zdravotnictví, multimediálního a e-learningového softwaru. S přelomem tisíciletí se začala věnovat distribuci softwarových řešení pro ochranu dat a kybernetickou bezpečnost, prvním distribuovaným výrobcem se v roce 2003 stal Acronis. Dále pak přibyly značky GFI Software, Kerio, N-able, Cloudflare a AST a dnes ZEBRA stabilně patří mezi tři nejlepší VAD distributory v České republice. Letos získala první místo jako VAD distributor roku 2022 v rámci hodnocení Channelworld Awards.
ABRA Holding, společná investiční platforma německé skupiny Elvaston Capital a původních vlastníků Abry, oznamuje nové vedení společnosti ABRA Software. S cílem posílení tržní pozice v ČR i Evropě, co nejlepšího prozákaznického přístupu a rozvoje produktů na skvělé technologické úrovni se rozhodl přivítat do vedení zkušeného manažera Jana Přerovského, který řídil mj. expanzi LCS. Jan Přerovský je zkušený lídr, jehož jméno je spojeno s významnými úspěchy v oblasti softwarového průmyslu. Byl nejen prvním zaměstnancem společnosti LCS, výrobce systému Helios, ale svým přístupem, vizí a pracovitostí se od programátora a konzultanta posunul do vedení celé společnosti. Během 15 let v čele Heliosu dokázal firmu dovést k úspěšnému prodeji do mezinárodní skupiny Asseco a následně řídil pobočku Asseco ČR.
Petra Dvořáková nastoupila na novou pozici jako Head of PR and Communications ve společnosti DNAi! Bude součástí úžasného týmu, který se věnuje pokroku ve světě výzkumu a vývoje AI, jak konstatovala při svém nástupu do společnosti. „Těším se na tuhle novou kapitolu s inspirativními lidmi, kteří sdílejí vášeň pro inovace a technologie,“ doplnila Petra.
Společnost Monitora Media, která nabízí komplexní služby na poli monitoringu médií a sociálních sítí, se mění na Mediaboard. Se změnou názvu přichází i posun ke komplexní all-in-one media intelligence službě, která kromě mediálního monitoringu nově nabídne i publikační platformu pro komunikaci s novináři. Mediaboard chce v letošním roce dále posilovat na zahraničních trzích, kde má ambice se do 5 let zařadit do světové pětky společností poskytujících tyto služby. S rebrandingem se pojí i posílení zahraničních aktivit Mediaboardu. Společnost, která se letos stala jedničkou na českém trhu, již nyní pokrývá monitoring médií ve více než 100 zemích a její služby mezinárodně využívají značky jako IKEA, Rohlík nebo BMW. Během následujících let se chce Mediaboard dostat do světové špičky společností, které nabízejí media intelligence služby.
Český venture kapitálový fond Nation 1 se po čtyřech letech od svého založení mění na N1. Při příležitosti svého přejmenování jmenoval do svého vedení dva nové partnery. Stali se jimi Ondřej Homola a Klára Kocarová. Dvojice se bude nově přímo podílet na strategickém rozhodování. Než v roce 2022 nastoupila Klára Kocarová do Nation 1, působila jako právnička v několika advokátních kancelářích, kde se věnovala mimo jiné venture kapitálovému financování. Ondřej Homola působí ve fondu N1 od roku 2021. V začátcích fondu se podílel na jeho akceleraci a nastavování procesů. Během tohoto období zužitkoval své zkušenosti, které získal při budování svého startupu StartMonday, jenž v roce 2016 vstoupil na kanadskou burzu a posléze na Börse Frankfurt. Za poslední čtyři roky se navíc stal mentorem několika startupů, které dnes patří do portfolia N1.
Generální ředitel společností T-Mobile CZ a Slovak Telekom Jose Perdomo Lorenzo se po pěti letech přesouvá na novou pozici do Německa. Od 1. ledna 2024 bude v pozici Strategy Lead mít na starosti kompletní strategii a transformaci skupiny Deutsche Telekom, reportovat bude přímo generálnímu řediteli skupiny Timotheovi Höttgesovi. Pro Lorenza, pod kterým T-Mobile dosáhl vysoké zákaznické i zaměstnanecké spokojenosti, jde o zásadní kariérní milník. Jose Perdomo Lorenzo nastoupil do T-Mobilu 1. října 2018. Do firmy si přinesl více než dvacetiletou manažerskou praxi, silné telekomunikační a obchodní zázemí a vášeň pro kolektivní sport, zejména týmovou cyklistiku, do které osobně aktivně zapojoval i zaměstnance. Pod jeho vedením se společnost výrazně posunula a dosáhla řady úspěchů.
Společnosti Oracle a Microsoft oznámily službu Oracle Database@Azure, která zákazníkům poskytuje přímý přístup k databázovým službám Oracle nasazeným v datových centrech Microsoft Azure. Uvedením Oracle Database@Azure pomáhají Oracle a Microsoft zákazníkům urychlit migraci do cloudu. Nová služba je navržena tak, aby odstranila největší problémy zákazníků při zavádění multicloudových architektur, včetně nejednotné správy, oddělených nástrojů a složitého procesu nákupu.
Divizi Identity spustila PR agentura FYI Prague Jana Řezáče a Františka Brože na jaře 2022. Celá divize nyní prochází zásadními změnami. Michaela Papežová od září působí pod vlastní značkou a s FYI Prague bude spolupracovat v roli externího konzultanta. Program pro profilaci lídrů Identity přebírá Michal Marek. Pod jeho vedením se program zaměří nejen na samotné tréninky, profilaci a strategickou komunikaci manažerů a osobností byznysu i veřejného života, ale i na práci s kulturními rozdíly zahraničních týmů a jejich přípravu na specifika lokální komunikace. Součástí jeho mise bude rozvíjet integraci do všech aktivit agentury. František Brož pak rozšíří kompetence FYI o nové služby zaměřené na identitu a image značek. Pod jeho vedením pak začíná vznikat nový tým For Your Insights, který se bude zaměřovat na tvorbu a ediční práci u odborného popularizačního obsahu především pro vlastněné a interní kanály. Na fotce zleva Jan Řezáč, František Brož a Michal Marek, FYI Prague.
Hlavním cílem grafických změn byla modernizace vizuální prezentace agentury a její výraznější propojení s hodnotami a vizemi Strategie CzechTrade na období 2023–2026. Nový web je postaven na přehlednosti a jednoduchosti, intuitivní navigaci a moderních nástrojích jak pro klienty, tak i pro jeho editaci. Nové logo podporuje vnímání CzechTrade jako pro-klientsky orientovaného zkušeného partnera českých exportérů. K vytvoření nové vizuální identity bylo vybráno studio S&K Public. Impulsem k omlazení tradičního loga bylo také loňské 25leté výročí od založení agentury. Logo, které fungovalo více než 25 let, již nesplňovalo hodnoty a vize agentury, která ve své nové strategii vytyčila ambiciózní cíle, a to působit navenek jako moderní a flexibilní agentura zaměřená na obchodní úspěch českých exportérů v zahraničí. S modernizací loga přišla na řadu také revitalizace webu.
Společnost Pure Storage oznámila rozšíření strategického partnerství se společností Microsoft. Spolupráce umožňuje nativně začlenit technologie ukládání dat Pure Storage do služeb Microsoft Azure. Výsledkem je mj. nová nabídka úložiště SSD v2 Azure, dostupná v rámci zkušební (preview) verze služby Azure VMware Solution (AVS). Analytická společnost Gartner předpovídá, že v roce 2023 vzrostou celosvětové výdaje na služby veřejného cloudu meziročně o 20,7 % a dosáhnou 591,8 miliardy dolarů ve srovnání s 490,3 miliardami dolarů v roce 2022. Se zrychlujícím se zaváděním cloudu se podniky snaží migrovat do cloudu všechna nebo část svých prostředí VMware. Většina z těchto aplikací využívá bloková úložiště. Při migraci ale podniky narážejí na problémy spojené s nekonzistentní správou na vrstvě úložiště, kdy cloud neposkytuje stejné funkce jako při lokálním nasazení. Problémem bývá i nemožnost na sobě nezávislého škálování výpočetních a úložných kapacit, které by odpovídalo růstu dat. Rozšířené partnerství mezi společnostmi Pure Storage a Microsoft tyto překážky řeší. Integrací úložiště Pure Cloud Block Store s řešením Azure VMware Solution získají podniky přístup k robustní sadě funkcí Pure. Tak se snižují rizika implementace a k dispozici je možnost škálovat úložiště a výpočetní výkon nezávisle na sobě a přesně podle změn požadavků na pracovní zátěž.
Senta Čermáková (na obrázku vlevo) nastoupila do neziskové organizace Czechitas zaměřené na vzdělávání žen v IT dovednostech a kariérní změnu. Přidává se na začátku září do vedení k současné provozní ředitelce Lucii Mairychové a zakladatelce Ditě Formánkové. Do Czechitas Senta přináší cenné zkušenosti ze svého dřívějšího působení na pozici ředitelky inovací ve společnosti Deloitte. Spojení Czechitas a Senty Čermákové představuje svazek výrazné organizace vzdělávající ženy s jednou z nejvlivnějších žen v IT, která uspěla v Česku i ve světě. Senta Čermáková totiž kromě společnosti Deloitte pracovala 25 let ve firmě Hewlett-Packard, v letech 2008 až 2016 v Silicon Valley s odpovědností za globální vztahy s novináři a analytiky a poté jako ředitelka globálních zákaznických programů. Do Czechitas tak přichází ředitelka s cennými zkušenostmi a kontakty po celém světě, což organizaci může pomoci jak s potřebným hledáním partnerů, tak se strategickým rozvojem v dalších letech.
Pražská kancelář mezinárodní realitní poradenské společnosti Savills jmenovala Igora Gacka od srpna 2023 vedoucím oddělení Správy nemovitostí pro Českou republiku a Slovensko. V Savills bude Igor zodpovědný za vedení a rozvoj oddělení správy nemovitostí, které v současné době spravuje portfolio v hodnotě přibližně 1,5 miliardy eur napříč všemi komerčními sektory. Igor Gacek je absolventem Technické university v Košicích. Do společnosti Savills si přináší dlouholeté zkušenosti se správou nemovitostí převážně ze společnosti Knight Frank, kde pracoval posledních deset let, nejdříve jako senior property manager a od roku 2016 jako ředitel této divize.
Obchodním ředitelem společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko byl od září jmenován Tomáš Chumchal. Ve své funkci bude mít zodpovědnost za prodejní strategii a řízení obchodních týmů v obou zemích. Tomáš Chumchal nastoupil do společnosti Mastercard v roce 2021. Jako obchodní manažer měl dosud na starosti spolupráci s klíčovými českými bankami. Před nástupem do Mastercard působil v Lucembursku, kde řídil obchodní partnerství s předními partnery společnosti Amazon Web Services v Česku, na Slovensku, v Maďarsku a na Maltě. Před tím pracoval osm let pro společnosti v oblasti IT a technologií. Tomáš vystudoval Vysokou školu báňskou – Technickou univerzitu Ostrava, rád sportuje, volný čas tráví se svou rodinou nebo na horách a rád by pokořil Korunu Evropy, tedy zdolal nejvyšší hory všech evropských zemí.
Pozici generální ředitelky společnosti HP pro ČR, SR a Maďarsko od července 2023 zastává Kateřina Barbier, která v této funkci vystřídala Eriku Lindauerovou. Erika postoupila na post generální ředitelky HP pro region střední a východní Evropy, jenž zahrnuje jedenáct zemí. Kateřina se do HP vrací po působení na pozici generální ředitelky francouzské nadnárodní společnosti Legrand pro Českou republiku a Slovensko. V HP pracovala od roku 2005 a vedla týmy výpočetní techniky pro střední a východní Evropu a Izrael nebo prodej specializovaných produktů pro střední Evropu, především pro Německo, Rakousko a Švýcarsko.
Společnost Ataccama, poskytovatel platformy pro jednotnou správu dat, jmenovala nového generálního ředitele. Mike McKee k 1. říjnu 2023 oficiálně nahradí Michala Klause, který od založení společnosti v roce 2008 řídil rozvoj společnosti ve špičkovou firmu v oblasti správy dat a lídra trhu na poli generativní AI v data managementu. Navzdory ekonomické recesi společnost zachovává svůj plán růstu z roku 2021, který počítá se zdvojnásobením tržeb během dvou let. McKee je zkušený manažer s bohatou historií úspěchů v rychle rostoucích technologických organizacích jako PTC, Rapid7, ObserveIT, Proofpoint nebo Dotmatics.
Dominik Hádl stál za založením české pobočky Monstarlabu, kterou do roku 2023 řídil. Za osm let se vypracoval na pozici SVP CIO pro regiony Amerika, Evropa, Střední východ a Afrika. Nyní se rozhodl pro kariérní přestávku na cestování. Řízením pobočky je od září pověřena Markéta Ohnišťová. Během Hádlova působení se z Monstarlabu stal globální hráč v oblasti poradenství. Růst firmy letos vyvrcholil jejím vstupem na tokijskou burzu. Už v 18 letech vytvořil vlastní aplikaci Pyro!, kterou od něj později odkoupil Facebook a dodnes je součástí aplikace Messenger. V roce 2022 se umístil v žebříčku Forbes 30 pod 30. Hádlova pozice SVP CIO spočívala v řízení IT a bezpečnosti i integraci a aplikaci nových technologií ve společnosti napříč 27 pobočkami v Evropě, jihovýchodní Asii a Severní i Jižní Americe.
Mezinárodní realitní poradenská společnost Savills jmenovala generálního ředitele pro střední a východní Evropu. Spojí své dlouholeté aktivity v Polsku a České republice, jakož i širší síť partnerských kanceláří, s cílem dále rozvíjet své aktivity ve střední a východní Evropě. Funkce se ujme současný generální ředitel pro Českou republiku a Slovensko Stuart Jordan, který od roku 2017 úspěšně rozvíjel českou pobočku, včetně nedávného rozšíření aktivit na Slovensku. Jordan povede vlastní kanceláře Savills v České republice a Polsku a bude koordinovat i aktivity partnerských kanceláří Savills v Rakousku, Maďarsku, Rumunsku a Srbsku. Dle průzkumu společnosti Savills region střední a východní Evropy řadu let roste tempem vyšším, než je průměr EU28, a jeho realitní trhy jsou taženy domácí poptávkou, kterou podporuje trvalý příliv prostředků z fondů EU a růst mezd. Pro rok 2024 předpokládá Evropská komise růst HDP v České republice o 2,6 % a v Polsku o 2,7 %, výrazně převyšující předpokládaný nárůst pro celou EU ve výši 1,7 %, což ukazuje na přetrvávající růstové příležitosti pro realitní hráče v regionu.
Viceprezidentem pro provoz a rozvoj divize Corporate Solutions ve společnosti ESET se stal David Března. Je tak dalším členem manažerského týmu, jehož cílem je budovat spolupráci a dodávat kyberbezpečnostní řešení největším firemním zákazníkům i veřejným organizacím v klíčových zemích Evropské unie včetně České republiky, Velké Británii, Severní Americe a ve vybraných zemích regionu APAC. Divize je od počátku stavěna s globální ambicí, počítá však i s budováním lokálních týmů na podporu největších firemních uživatelů. V letošním a příštím roce dojde k jejich posílení. V plánu je otevření nových globálních pozic i v České republice.
Jen třetina firem má v plánu propustit dohodáře poté, co pro ně budou méně výhodní v důsledku novely zákoníku práce. Ukázal to průzkum personální agentury Předvýběr.CZ mezi stovkou respondentů z řad majitelů, ředitelů a personálních šéfů firem. 44 % zaměstnavatelů míní, že i po zpřísnění pravidel pro ně budou dohodáři přínosem, pětina novelu nepovažuje za zásadní změnu. „Zaměstnavatelé reagují pragmaticky. Utažení pravidel nepatří mezi kroky, kterými by vláda podporovala trh práce. Zájemců o práci je však po léta katastrofický nedostatek, takže se firmy snaží nabírat kohokoli, kdo je ochoten pracovat,“ komentuje výsledky František Boudný, ředitel Předvýběr.CZ. Dohodáři totiž zajišťují jen zhruba 5–10 % pracovních pozic. V sedmnácti procentech případů uzavírají firmy dohody proto, že zaměstnanci nemají zájem o trvalý poměr. „Jde jen o zbytečnou byrokracii, jež zvýší administrativní náročnost, navýší náklady a sníží flexibilitu této formy spolupráce,“ dodává Boudný. Na změně podmínek pro dohodáře zaměstnavatelům nejvíce vadí zavedení placené dovolené (78 % respondentů) a nutnost hlídat existenci dohod u jiných zaměstnavatelů (72 %).
„Důvěra v českou ekonomiku dva měsíce roste – v srpnu se indikátor důvěry, sestavovaný Českým statistickým úřadem, meziměsíčně zvýšil o dva body na hodnotu 93,4. Bylo to však díky růstu optimismu mezi firmami – indikátor důvěry podnikatelů totiž vzrostl o 2,8 bodu na hodnotu 93,9. Domácnosti tak optimistické nejsou a indikátor důvěry spotřebitelů se snížil o 1,7 bodu na hodnotu 91,0. Růst důvěry u firem má patrně kořeny v růstu průmyslové produkce, která meziročně vzrostla v červnu o 0,9 % a v květnu o 1,4 %. Hlavním a téměř jediným tahounem průmyslu zůstává automobilová výroba, která přidala v červnu meziměsíčně 1,6 %. Nicméně index důvěry jak firem, tak domácností je letos velmi volatilní a je otázkou, jak dlouho pozitivní nálada manažerům vydrží. Vývoj hodnoty nových zakázek je pro ně výstražným světlem, když se v červnu ještě více propadla, a meziročně klesla o 5,8 % proti květnovým 4,4 %,“ uvedl partner poradenské skupiny Moore Czech Republic Petr Kymlička. „Druhým varovným signálem, který ubírá českým firmám na optimismu, je pochmurná podnikatelská nálada v celé eurozóně. V srpnu její souhrnný index nákupních manažerů (PMI) klesl na 47 bodů, nejméně od listopadu 2020. Na vině je nedobrá kondice průmyslu, ale podobně jako u nás nízký objem nových zakázek. Evropské ekonomice jako celku stále více starostí přidělává stav německého hospodářství. Podle dat německého statistického úřadu se v červnu průmyslová výroba v Německu opět snížila, a to meziměsíčně o 1,5 %. Je to zejména vinou propadu v automobilovém průmyslu, který se z motoru německé ekonomiky pomalu stává jeho brzdou. To rychle dopadne i na nás – ať již na situaci českých firem, nebo na vyhlídky na oživení české ekonomiky, na které si budeme muset patrně počkat až do příštího roku.“
Významný český distributor SWS uvedl na náš trh vlastní značku elektrických skútrů a motorek ViaGo. Značka, která má ambice stát se významným hráčem na lokálním trhu elektromobility, pokrývá široké spektrum produktů zahrnující malé skútry pro jízdu bez řidičského průkazu až po výkonné stroje s dojezdem přes 100 km či specializovaný model pro využití v oblasti doručovacích služeb. ViaGo je českou značkou nabízející komplexní služby od objednání, přes záruční i pozáruční servis až po navazující péči o zákazníky. Na příští sezónu plánuje ViaGo další rozšíření, včetně otevření značkových prodejen v dalších městech.
Na pozici brand manažerky knižního secondhandu Knihobot nastupuje Barbora Votavová. Její hlavní misí je rozvíjet úspěšně rostoucí značku jak na českém trhu, tak v zahraničí. Pomohou jí v tom několikaleté zkušenosti z knižního marketingu. Barbora Votavová (35) přichází do Knihobotu z Palmknih, kde úspěšně provedla značku proměnou z jedničky v digitálním čtení na online knihkupectví. Předtím byla součástí marketingového týmu knihkupectví Martinus, které je známé svými neotřelými a originálními kampaněmi. V Albatros Media, největším nakladatelském domě v Česku, měla na starost marketing inovací. Zkušenosti má také s budováním značek a komunikačních strategií u corporate venture buildera Creative Dock.
Jeden z prvních českých fintechů Twisto slaví deset let. V roce 2013 se stal prvním, kdo do Česka přivedl koncept Buy Now Pay Later (BNPL) služeb, jako jsou odložené platby po vyzkoušení a nově platby na třetiny. Twisto působí kromě Česka také v Polsku a za svou historii zprostředkovalo 33 milionů transakcí v celkové hodnotě přes 20 miliard korun. Zakladatel Michal Šmída společně s dalšími investory v roce 2021 firmu prodal za více než dvě miliardy korun a završil tak její startupovou cestu. Nyní Twisto koupil největší turecký fintech Param. Služby pro zákazníky ani e-shopy se nemění. S novým, finančně silným majitelem Twisto plánuje dosáhnout ziskovosti, expandovat do západní Evropy a přinést na své trhy další platební inovace.
Obuvnická společnost Vasky pod vedením Václava Staňka koupila značku Botas letos na jaře. Výrobce slavných botasek se ocitl v likvidaci a záchranné lano mu hodil právě Staněk. Částka za akvizici nebyla zveřejněna. Nyní bude do dění v tuzemském obuvnickém byznysu promlouvat i další z rodu Staňků, mladší Václavův bratr Vít. Ten přebírá vedení značky Botas. Obě značky, Vasky i Botas, se dál budou rozvíjet se svými šéfy po vlastní ose. Na Botas po akvizici zatím dohlížel Václav Staněk.
Společnost Colliers, poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic, jmenovala nové vedení svých oddělení průmyslových nemovitostí a investic v České republice. Tým průmyslových nemovitostí vede od začátku srpna Miroslav Kotek, investiční tým pak Omar Sattar. Hlavním cílem tohoto kroku je posílit potenciál obou obchodních linií společnosti, reagovat na požadavky trhu a lépe se vypořádat s dynamikou očekávaného růstu v jednotlivých odvětvích. S novým vedení se budou moci oba týmy věnovat rozvoji a dalšímu zkvalitňování služeb a péče o klienty v plné kapacitě.
Tým české pobočky společnosti Element Logic posilují tři noví pracovníci s dlouholetými obchodními a manažerskými zkušenostmi. Na pozici Account Managera nastoupil Patrik Manina (na obrázku zcela vlevo), který naposledy působil ve společnosti Honeywell. Obchodní oddělení posiluje Jan Bárta (uprostřed) na pozici Sales managera s desetiletými zkušenostmi v oblasti logistiky. Na stejné pozici působil již ve firmě SSI Schäfer. Do obchodního týmu se po pětileté zkušenosti ve firmě Jungheinrich na pozici prodejce sériové techniky připojil také Přemysl Mikolášek (vpravo). V Element Logic bude pracovat jako Sales manager.
Společnost Zebra Systems, distributor s přidanou hodnotou (VAD) v segmentu kybernetické ochrany, jmenovala Erika Lea novým Country Managerem pro Slovensko a Marleen Schonewille na pozici Office Manager pro jihovýchodní Evropu. Cílem společnosti se sídlem v Ostravě a v Hradci Králové je rozšířit své současné obchodní aktivity zejména na Slovensku a v jihovýchodní Evropě. Erik má zkušenosti s prodejem hardwaru a softwaru a s intenzivními kontakty se zákazníky. Ve své pozici v Zebra Systems se stará o distribuční prodej a rozvoj obchodu všech značek na Slovensku. Marleen Schonewille má zkušenosti s projekty a poradenskou činností v různých odvětvích včetně finančního, energetického a utilitního sektoru. Ve společnosti Zebra Systems je zodpovědná za administrativu a organizaci akcí zaměřených na akvizici nových zákazníků. Marleen žije ve slovinském Kršku.
Společnost Würth, výrobce montážní a upevňovací techniky, má od ledna nového ředitele obchodu pro Českou republiku. Stal se jím Petr Waldmann, který pracuje ve skupině Würth od roku 2018. Bude zodpovědný za vztahy se zákazníky a rozvoj obchodu v Česku. Würth tak posiluje strategii, kladoucí důraz na osobní přístup, vztahy se zákazníky a multikanálový prodej. To se neodráží jen v nabídce produktů a technologií, ale i v ambiciózním cíli překročit v následujících letech obrat ve výši dvě miliardy korun. Petr má magisterský titul z Mannheim Business School v Německu. Profesní dráhu ve Würth zahájil během studií jako obchodní asistent pro člena představenstva Dr. Jana Allmanna. Během sedmi let zastával několik pozic, naposledy jako market manager pro Česko a Slovensko a zodpovídal za controlling pro východní Evropu.
Od ledna 2025 se novým CEO a zároveň společníkem Unicorn Attacks stává Jan Pauly. Ve vedení společnosti střídá zakladatele firmy Víta Šuberta, který i nadále naplno zůstává součástí týmu a bude se vedle péče o klienty soustředit na produktový rozvoj firmy, její expanzi na zahraniční trhy a strategii růstu. Pod vedením Víta Šuberta a Martina Medka se Unicorn Attacks během sedmi let etablovala jako partner, který pomáhá firmám, velkým zavedeným hráčům i začínajícím start-upům, najít správný směr a vyhnout se úskalím jejich byznysu. Jan Pauly přichází do čela Unicorn Attacks s více než desetiletou praxí v oblasti strategie a managementu. V minulosti působil například jako CEO technologické firmy PDI. Kromě toho se jako právník věnuje i výuce na Univerzitě Karlově.
Společnost Panasonic jmenovala Shusuke Aokiho generálním ředitelem a výkonným ředitelem společnosti Panasonic Connect Europe (PCOEU) se sídlem v německém Wiesbadenu. Bývalý ředitel pro transformaci, který posledních 14 let žil a pracoval v Evropě, povede organizaci a bude pomáhat jejím evropským firemním zákazníkům orientovat se v současných socioekonomických výzvách prostřednictvím zavádění nejnovějších technologických inovací. Pan Aoki, který má rozsáhlé zkušenosti s B2B a B2G, vedl před přijetím této funkce úspěšné týmy v oblasti prodeje řešení na klíč, systémového inženýrství, marketingu a transformace v Japonsku, Spojených státech a Evropě. Ve funkci nahradí Hiroyukiho Nishiumu, který úspěšně provedl podnik pandemií.
Kia oznámila jmenování Heung Gu Kanga do pozice prezidenta, který od 1. ledna 2025 působí na nové pozici v českém zastoupení společnosti. Navazuje tím na předchozí kariéru u značky Kia, kde v průběhu posledních několika let působil v oblasti mezinárodního obchodu – naposledy jako výkonný koordinátor společnosti Kia Nizozemsko. Funkci přebírá po Kyoungsun Yoo, který uvedenou roli zastával poslední dva roky. Pan Kang přináší řadu zkušeností z národní i mezinárodní úrovně, které nabyl během svého 19letého působení u značky Kia. Ve své kariéře se zaměřuje na obchodní strategii a provozní oblasti – od prodeje přes marketing a produkty až po zákaznické služby. Heung Gu Kang se narodil v roce 1978 v Jižní Koreji. Vystudoval Hanyang University v Soulu obor strojní inženýrství. Je ženatý a má syna.
Společnost Traficon posiluje svůj management. Novým výkonným ředitelem, jednatelem a minoritním spolumajitelem společnosti se stal Tomáš Hůlek, který v posledních měsících vede její transformaci. Jejím cílem je modernizace a digitalizace vnitřních procesů a nový přístup k vnímání zákazníka, což se promítlo i do inovativního pojetí designu prodejen. Tomáš Hůlek je zkušený manažer, který působil v řadě renomovaných mezinárodních společností, jako jsou Philip Morris, Mondelēz a Mars, kde zastával vedoucí pozice v oblastech obchodu, marketingu nebo strategického plánování.