Krátce - archív

10. 11. 
Jako CEO nastupuje v Total Service Jan Šlapal

Společnost Total Service přivítala nového CEO a předsedu představenstva Jana Šlapala. Akcionáři, kteří vedou společnost už přes 25 letech, ho do představenstva přizvali, aby převzal rozjetý vlak, který v právě skončeném fiskálním roce překonal obrat jedné miliardy korun. Tato změna otevírá dveře k dalším inovacím, podpoře nových trendů, budování compliance a síly značky. Honza se narodil před 54 lety v Jihlavě. Vystudoval ČVUT a VŠE, kde získal tituly v oborech strojního inženýrství, ekonomie a IT. Svou kariéru začal v IT sektoru a následně zastával pozice finančních či generálních ředitelů v různých společnostech, např. v Schindler Elevator (osm let, CFO) a skupině Bilfinger (deset let, CFO/CEO). Mezi své koníčky řadí golf, lyže, kola, kulturu a cestování. Nový šéf si tedy do Total Service přináší bohaté zkušenosti z vedoucích pozic a po více než 20 letech se vrací do oblasti IT.

9. 11. 
Generální ředitelkou Mastercard pro Česko a Slovensko se stane Jana Lvová

Generální ředitelkou Mastercard pro Českou republiku a Slovensko bude od 1. prosince Jana Lvová. Zkušená manažerka s bohatou praxí v platebním sektoru z lokálních trhů i ze zahraničí bude ve spolupráci s českým a slovenským týmem rozvíjet strategii a obchodní činnost společnosti. Jana má rozsáhlé zkušenosti v oblasti platebního styku, fintechu a bankovnictví. Doposud působila v Londýně, kde pracovala pro fintech GoCardless a měla na starosti rozvoj obchodních partnerství. Ve Spojeném království i v Česku před tím zastávala významné pozice v oblastech prodeje, klientských vztahů a evropských strategických iniciativ pro posílení propozice značky a spokojenosti klientů. Velmi úspěšně etablovala fintech segment pro karetní společnost Visa a celosvětově se tak podílela na podpoře inovací v oblasti plateb. Zkušenosti v minulosti získala i v předních českých bankách ČSOB a Raiffeisenbank.

8. 11. 
Swiss Life Select Reality vede od listopadu Andrea Daňhelová

Od 7. listopadu letošního roku stojí v čele společnosti Swiss Life Select Reality Andrea Daňhelová – dosavadní ředitelka provozu, právního a compliance. Vedení realitní společnosti přebírá od Jaromíra Maška, který firmu vedl od jejího založení v roce 2013. Swiss Life Select Reality je dceřinou společností Swiss Life Select. Andrea Daňhelová působí ve společnosti osm let. Byla u zrodu právního oddělení a po krátké době převzala jeho vedení. V roce 2019 se stala ředitelkou provozu, právního a compliance Swiss Life Select Reality. Během svého působení zavedla řadu inovativních a technologických novinek. Její důraz na prosazování inovací byl v roce 2020 podtržen získáním ocenění Deloitte Legal Disruptors Awards, které je určené pro výjimečné inovátory v oblasti práva. V roce 2021 byla zařazena mezi TOP 100 žen česko-slovenského právního byznysu.

7. 11. 
Josef Starýchfojtů rozšiřuje nově svou roli v CTO Mews o vedení produktu

Český scaleup Mews, poskytovatel systému pro správu ubytovacích zařízení, spojuje vývoj a produkt pod jedno vedení. Josef Starýchfojtů, který začátkem roku převzal roli CTO, se stal současně novým chief product & tech officer (CPTO). Za cíl si Josef, původem vývojář, dává rozbourat bariéry mezi těmito dvěma tábory. Vzájemné porozumění a budování kvalitních produktů bude pomáhat k budoucímu růstu firmy.

6. 11. 
Ke kariéře finančního ředitele mohla středoškoláky navést i soutěž Zaúčtuj To!

V letošním druhém ročníku účetní soutěže Zaúčtuj To! se utkalo 79 tříčlenných týmů středoškoláků z 57 škol z celé České republiky. Vítězný dort zakrojil tým z obchodní akademie v Blansku, který svou kvalitu a vyrovnané výsledky předváděl během všech soutěžních kol. Doprovodným programem soutěže, kterou zaštítilo ministerstvo školství, byla i panelová diskuse k budoucnosti účetní profese, které se zúčastnili také zástupci společnosti BDO, hlavního partnera soutěže. V soutěži řešili středoškoláci úkoly z účetní praxe, vyzkoušeli si řešení komplexních případových studií včetně pohledávek a závazků v cizí měně. Jejich vědomosti otestovala odpolední fáze soutěže, která měla podobu pořadu Riskuj. Všechny týmy, které postoupily do GRAND finále soutěže, získaly možnost přijetí do bakalářského studijního programu Finance či Finanční služby bez přijímacího řízení na Provozně ekonomické fakultě Mendelovy univerzity v Brně.

3. 11. 
V oboru podnikových a IT služeb letos přibylo deset tisíc zaměstnanců, ekonomický přínos oboru stoupá i díky zrychlené adopci technologií

Obor podnikových a IT služeb i letos vzrostl o deset tisíc zaměstnanců. Vzhledem k plánům expanze 59 % center oborová asociace ABSL očekává, že v roce 2025 dosáhne obor kulatých 200 tisíc zaměstnanců. Nejrychleji rostoucími oblastmi podnikových a IT služeb byly letos služby kybernetické a informační bezpečnosti, IT podpora a datová analytika. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu ABSL, který asociace prezentovala na své 10. výroční konferenci začátkem listopadu v Brně.

2. 11. 
Na pozici ředitelky HR v GLAMI nastupuje Martina Konečná

Tým GLAMI, platformy pro objevování módy, posiluje Martina Konečná, která povede oddělení People & Organization. S téměř desetiletou zkušeností v oblasti HR a people managementu z českého i mezinárodního prostředí se zaměří na rozvoj zaměstnanců, prohlubování interních vztahů napříč odděleními či podporu iniciativ pro zvýšení diverzity a inkluze zaměstnanců. Jejím hlavním cílem bude upevnění pozice oddělení People & Organization coby strategického partnera firmy.

1. 11. 
Marek Bártek ředitelem obchodu a marketingu NN Česká republika

Marek Bártek je jmenován obchodním a marketingovým ředitelem a členem představenstva NN ČR s účinností od 1. listopadu 2023. V nové pozici bude zodpovědný za řízení všech distribučních a marketingových kanálů NN pojišťovny a penzijní společnosti. Marek Bártek (50) je absolventem Právnické a Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Začínal v roce 2002 v Allianz jako právník. V roce 2005 se stal ředitelem divize životního pojištění a v letech 2006 až 2009 řídil penzijní fond Allianz. Od dubna 2009 působil 14 let v pojišťovně Uniqa jako ředitel bankopojištění a strategických obchodních partnerství a od roku 2018 jako ředitel makléřského obchodu. Od roku 2020 byl členem představenstva pojišťovny Uniqa v roli obchodního ředitele a od ledna 2021 coby ředitel celého retailu, se zodpovědností za všechny distribuční kanály pojišťovny v České republice i na Slovensku.

31. 10. 
MoroSystems spouští značku Orchestra

Tým Atlassian v technologické společnosti MoroSystems prošel transformací a bude vystupovat pod novou značkou MoroSystems Orchestra. Reaguje na dlouhodobý stav, kdy mnohé organizace plýtvají časem a schopnostmi svých zaměstnanců, protože mají nevhodně nastavené procesy a chybně implementované nástroje, které neumějí používat naplno. MoroSystems Orchestra vidí ve firmách stále velký potenciál pro digitalizaci a efektivnější spolupráci lidí v týmech, což vede k lepším výsledkům, rychlejším inovacím a vyšší konkurenceschopnosti. V této oblasti chce Orchestra udávat trend. Výraznou motivací byly také změny ve světě technologií, kdy spousta organizací sice investuje do nejmodernějšího softwaru, ale neumí jej využívat naplno. 

Na obrázku zakladatelé společnosti MoroSystems Tomáš Páral a Stanislav Hybášek.

30. 10. 
WorkLounge expanduje. Kupuje City Point na Pankráci v Praze

WorkLounge, provozovatel coworkingových prostor a servisovaných kanceláří dokončil akvizici administrativní budovy City Point na Pankráci na Praze 4. Budovu přebírá od investiční společnosti Amundi Czech Republic. Společnost Mint Investments Group byla investičním poradcem Amundi. Na transakci se podíleli zástupci poradenských společnosti Savills, Cushman & Wakefield a advokátní kanceláře Havel & Partners. Hodnota transakce přesáhla 450 milionů korun. Lubomír Šilhavý, generální ředitel WorkLounge (na obrázku se svým synem), vyjádřil své nadšení z akvizice slovy: „Tato akvizice představuje nejnovější přírůstek do našeho soukromého realitního portfolia a brzy se stane novým domovem naší šesté pobočky WorkLounge, rodinného řetězce servisovaných kanceláří acoworkingových prostor se sídlem v Praze. Naším cílem je vytvořit špičkové, moderní a udržitelné kancelářské prostředí pro naše klienty v rámci WorkLounge I mimo něj.”

27. 10. 
DPD spouští nový portál myDPD pro příjemce zásilek

Společnost DPD přináší příjemcům portál myDPD. Původní lokální portál s názvem DPD Kurýr tím končí. myDPD nabízí uživatelsky přívětivější prostředí a spoustu možností, jak si upravit doručení – třeba živě sledovat nebo přesměrovat zásilku. Přináší i novou přehlednější mapu samoobslužných boxů a výdejních míst Pickup, které si lze po registraci uložit jako oblíbené do zákaznického účtu. Nově si lze přidáním více e-mailových adres také založit „rodinný profil“, který sdružuje více účtů v jednom. DPD se tak připojuje k mnoha dalším zemím v rámci sítě Geopost, kde portál myDPD již úspěšně funguje s několika miliony registrovanými uživateli a zjednodušuje tak zákazníkům i mezinárodní doručování.

26. 10. 
Consulting v Deloitte posiluje partner Kamil Olszynski

Od října mají poradenské služby české pobočky společnosti Deloitte nového partnera, Kamil Olszynski nově zodpovídá za celou oblast Core Business Operations. Soustředí se na velké transformační technologické projekty, které budou z zaměřené na bankovní sektor. Olszynski se dlouhodobě zaměřuje na rozsáhlé transformační programy po celém světě – jako jsou výměny core banking systémů, digitální transformace, projekty integrace po fúzích nebo implementace pokročilých platforem umožňujících rozvoj nového byznysu. Kamil tři roky strávil na Blízkém východě, kde dodával projekty v Saúdské Arábii a Spojených arabských emirátech pro největší finanční instituce v arabském světě. Jeho doménou jsou projekty na kritické cestě bez možnosti posunu go-live či projekty se striktním požadavkem včasného dodání. Před nástupem do Deloitte působil v Komerční bance, společnosti Accenture a PwC.

25. 10. 
Veeam a Sophos uzavřely strategické partnerství

Veeam Software oznámil strategické partnerství se společností Sophos. V rámci tohoto partnerství bude platforma Veeam Data Platform integrována se službou Sophos Managed Detection and Response (MDR), čímž se přidá kritická vrstva lidmi vedené detekce hrozeb a reakce na ně, aby se zvýšilo zabezpečení důležitých podnikových záloh proti ransomwarovým útočníkům, kteří se snaží manipulovat, mazat nebo měnit zálohovací prostředí zákazníků. Jedná se o jednu z taktik v jejich celkovém řetězci útoků, která má zvýšit tlak na oběti, aby zaplatily výkupné. Technologie Veeam a Sophos společně detekují kybernetické bezpečnostní hrozby, určují vhodnou reakci a rychle obnovují zasažená data, čímž organizacím poskytují klid a jistotu, že jejich data jsou vždy dostupná a snadno obnovitelná.

24. 10. 
Novým šéfem produktu v DODO Group je Martin Běhal

Pozice Head of Product v technologicko-logistické firmě DODO se nově chopí Martin Běhal (35). Ten byl do nové pozice povýšen po roční práci v DODO na pozici Product owner týmu zabývajícího se řízením doručovacích kapacit a zároveň po několika letech sbírání zkušeností v oblasti technologického byznysu. Prioritou Martina Běhala v nové pozici šéfa produktu bude především standardizace jednotlivých komponent vlastní logistické platformy DODO i příprava produktu na pronikání do dalších segmentů a na další evropské trhy.

23. 10. 
AI Asistent od Pipedrive najde obchodníkům nejlukrativnější příležitosti

Estonský scaleup Pipedrive, autor CRM platformy pro marketingové a obchodní specialisty malých a středních firem, představuje asistenta prodeje s umělou inteligencí. Ta posílí funkci Sales Assistant, kterou využívá více než 60 % aktivních zákazníků a patří u nich mezi ty nejoblíbenější. Společnosti využívající službu Sales Assistant již teď uzavírají třikrát více prodejů ve srovnání s těmi, které ji nevyužívají. Funkce rozšířená o AI poskytuje obchodníkům predikce, s jakou pravděpodobností dojde k uzavření kontraktu, a nabídne doporučení pro další kroky. Tím zvýší šance na úspěšné uzavření obchodu, vyšší profitabilitu i výkonnost týmů. Prodejní asistent Pipedrive pomocí AI průběžně analyzuje aktivity uživatele a identifikuje jeho jedinečné prodejní vzorce a preference. Následně poskytne praktická a realizovatelná doporučení, která může obchodník okamžitě implementovat a výrazně tak zvýšit svou úspěšnost v prodeji.

20. 10. 
Partners představují první poradenskou banku

Na jaře 2024 spustí finanční skupina Partners první poradenskou banku – Partners Banku. V ní se propojí benefity klasických bankovních služeb a osobního servisu finančních poradců, kteří umí kvalifikovaně srovnat a vybrat ten nejvhodnější produkt ze stovek finančních produktů celého trhu. To umožní také inovativní Partners Apka, která klientům zastřeší veškeré jejich aktuální osobní finance v jedné mobilní aplikaci. Partners Banka tak zásadně mění pravidla hry českého bankovnictví i poradenství. Na začátku listopadu spustí pilotní provoz.

19. 10. 
Petra Gavendová novou vedoucí Oddělení správy nemovitostí

Realitně poradenská společnost Knight Frank jmenovala do funkce Head of Property Management Petru Gavendovou, která bude zodpovědná za další rozvoj úspěšného a zavedeného oddělení správy nemovitostí. Česká pobočka nadnárodní realitně poradenské společnosti Knight Frank spravuje více než 335 000 m2 komerčních nemovitostí s ročním nájemným ve výši 45 mil. eur. Petra Gavendová bude řídit kvalifikovaný tým čítající 22 profesionálů z oboru property managementu.

18. 10. 
Twisto jako první u nás integrovalo přidání karty do Click to Pay do své aplikace

Český fintech Twisto nově implementoval do své mobilní aplikace platební metodu Click to Pay od společnosti Mastercard. Tato novinka pomůže zákazníkům platit rychle, jednoduše a zároveň bezpečně kdekoli na internetu bez opakovaného opisování údajů z platební karty. Twisto je první společností v České republice a třetí v Evropě, která má službu Click to Pay plně integrovanou přímo ve své aplikaci. Inovaci firma spustila začátkem srpna 2023, od té doby svou kartu Mastercard do Click to Pay přidalo přes pět tisíc uživatelů.

17. 10. 
Nový vyhledávač léků ze studia Applifting ověří dostupnost léků

Pod střechou pražského vývojářského studia Applifting vznikl nový vyhledávač dostupnost-leku.cz. Dvojice zakladatelů Tomáš Landovský a Roman Vuchtrl chce lidem pomoci, aby v době častých výpadků léků mířili do lékáren na jistotu a neodcházeli s prázdnou. To se podle průzkumu portálu stane až ve 32 % případů. Jako jediná platforma v České republice tak umožňuje uživatelům zdarma prohledat všechny lékárny, které mají skladové zásoby k dispozici online. Tři měsíce od spuštění portál zpřístupnil vyhledávání léků v databázi řetězce lékáren Dr. Max, lékárny zařízení IKEM a několika pražských nemocnic. Za své relativně krátké působení portál obsloužil na 18 000 uživatelů, ti jej využili 46 000krát k vyhledání léku, založili si 1800 hlídačů léků, které je upozorní na opětovnou dostupnost přípravku, a provedli přes 1000 rezervací.

16. 10. 
Inflační horečka klesá

Českou ekonomiku trápí řada neduhů – z inflační horečky se jí však daří pomalu uzdravovat. V září totiž spotřebitelské ceny dále klesaly. Meziroční inflace v září spadla ze srpnových 8,5 % na 6,9 %, což je to nejnižší hodnota od prosince 2021. Na rozdíl od srpna však v září ceny poklesly i při meziměsíčním srovnání o 0,7 %. Jedním z protiinflačních faktorů je pokles cen potravin. Na pulty obchodníků a do cen pro spotřebitele se začínají propisovat už delší dobu klesající ceny zemědělských výrobců, jež v srpnu meziročně klesly o 16,4 %. Byl to již čtvrtý měsíc v řadě, kdy zemědělci hlásili pokles cen své produkce. Odeznívání potravinové inflace tak začíná promlouvat i do poklesu hladiny spotřebitelských cen. Proinflačně naopak v září šly nahoru ceny pohonných hmot, které rostly vinou zvyšování cen ropy na světových trzích,“ komentuje vývoj inflace Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic. „V září spotřebitelské ceny klesaly již osmý měsíc v řadě. V říjnu inflace z této sestupné dráhy vybočí – na vině však nebude vývoj ekonomiky, ale čistě statistická operace. Do výpočtu inflace se promítne dopad loňského úsporného tarifu na energie, který ovlivní srovnávací základnu pro letošní vývoj. Po odeznění toho vlivu se inflace opět vrátí na sestupnou trajektorii.“

13. 10. 
Na český trh přichází HR platforma Deel, pomůže s náborem zahraničních zaměstnanců

Získat kvalifikovanou pracovní sílu na dálku ze zahraničí za seriózní cenu už nemusí být tak složité. Na český trh přichází globální HR platforma Deel, která se specializuje na nábory zahraničních zaměstnanců, správu agendy, ale i platby mezd a další služby spojené s využíváním pracovníků na dálku. Českým společnostem se tak otevírá jednodušší cesta k získání pracovní síly, ale i diverzifikaci pracovních týmů. Platforma Deel se představila za účasti Michaela Lazika, Head of Expansion ve společnosti Deel pro regiony DACH & CEE. „Společnost Deel poskytuje pracovním týmům nástroje, funkce a pokyny, které potřebují, to vše na jediné platformě, aby bylo možné z jednoho místa zaměstnance nejen nabírat, ale také řešit veškerou jejich správu. Firmy a jejich pracovní týmy tak mohou spolupracovat snadněji a získat tak přístup k novým příležitostem, říká Michael Lazik ze společnosti Deel.

12. 10. 
Lidé by se vraceli do práce dříve, pokud by zaměstnavatel nabídl firemní školku či dětskou skupinu

Bezmála 80 % českých rodičů by se z rodičovské dovolené vrátilo dřív do práce, pokud by jejich zaměstnavatel zaručil péči o dítě v rámci firemní školky nebo dětské skupiny. Vyplývá to z výzkumu, který realizovala poradenská skupina Moore Czech Republic. Podle expertů v dnešní době přehřátého trhu práce s rekordně nízkou nezaměstnaností čelí mnoho firem výzvě udržet talentované zaměstnance. Firemní mateřské školky a skupiny se stávají důležitým nástrojem motivace zaměstnanců. Necelých 15 % respondentů z řad rodičů s dětmi ve věku 1 rok až 6 let uvedlo, že jejich zaměstnavatel nabízí možnost využití firemní školky. U firemních dětských skupin se pak jednalo o méně než 10 %. „V České republice není tato podpora zatím standardem. Zájem zaměstnanců by rozhodně byl. Přes 60 % rodičů, kteří školku či dětskou skupinu nemají k dispozici, uvedlo, že by ji rádi využili. Za nedůležitý považuje benefit firemní školky či skupiny pouze 13 % respondentů,“ uvádí Marcela Hrdá, partnerka poradenské skupiny Moore Czech Republic.

11. 10. 
Zaměstnavatelé vyžadují perfektní znalost práce s videokonferencemi

Pokud chtějí zaměstnanci obstát, musejí umět pracovat s videokonferencemi. Těm se někteří z nich občas vyhýbali. Přinášely jim mnohdy z neznalosti a nezkušenosti frustrující zážitky při připojení, s kompatibilitou, sdílením dokumentů a třeba i se zvukem a obrazem. Michal Černý z Audiopro to komentuje: „Dnes už si nikdo, kdo chce fungovat na trhu práce nemůže dovolit neumět s videokonferencemi nebo se jim vyhýbat.“ Těch, co se používání videokonferencí vyhýbají, dramaticky ubývá. „U zájemců o školení pozorujeme obrovský posun vůči videokonferencím. Před kovidem se k nim mnozí stavěli rezervovaně, dnes je takových lidí mnohem méně,“ říká Jan Dvořák, výkonný ředitel Počítačové školy Gopas a doplňuje: „Stále více lidí má aplikace videokonferenčních řešení na počítači, ale v mobilu.“ Důležitost osobního jednání sice stále trvá, ale online schůzky se staly běžným formátem jednání. „Raketový nástup videokonferencí je neoddiskutovatelný. Dva roky před kovidovou pandemií rostl zájem o necelých 50 %, při kovidu už přes 500 %. Růst přešel do hybridního způsobu práce, který videokonferenční komunikaci vyžaduje,“ uzavírá Andrej Hronec ze společnosti Lifesize.

10. 10. 
Český průmysl je ve špatné kondici

„Český průmysl i celá ekonomika prochází recesí. V červenci klesla průmyslová výroba meziročně o 2,8 %, když předtím pět měsíců v řadě rostla. V srpnu produkce meziročně klesla o 1,7 %. I když tempo poklesu zpomalilo, postihlo většinu odvětví. Vyhlídky do budoucna nejsou pozitivní. Hodnota nových zakázek se v srpnu meziročně snížila o 4,2 %. Český průmysl čelí poklesu domácí poptávky, když nové tuzemské zakázky klesly o 5,5 %, zahraniční se meziročně snížily o 3,4 %,“ uvádí Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic. „Špatná kondice našeho průmyslu nevěští nic dobrého ani pro vývoj HDP. Dle zpřesněných údajů HDP ve druhém čtvrtletí mezičtvrtletně stagnoval a meziročně klesl o 0,6 %. Očekávání pro třetí kvartál a celý rok nejsou povzbudivá. Velmi pomalu se probouzející poptávka domácností, kde lze s vyhlídkou poklesu inflace a růstem reálných mezd očekávat jisté oživení, totiž nevyváží recesi v průmyslu a HDP za celý rok bude patrně kolísat kolem nuly. Zhoršující se výkon průmyslu dokresluje i pád Indexu nákupních manažerů (PMI), který se v září zhoršil na 41,7 bodu, když hodnoty pod 50 bodů indukují recesi – a zde se nachází už šestnáct měsíců. Kopíruje pesimistickou náladu německých manažerů, kde je index PMI také nízký. Silná provázanost české a německé ekonomiky, která byla v minulosti oporou českého hospodářství, je nyní jedním z faktorů, který nás táhne dolů. Podle prognóz by hrubý domácí produkt Německa měl za letošek klesnout o 0,6 %. Němcům se propadá jejich chlouba, automobilový průmysl. Do budoucna bude německý růst limitovat, jako u nás, nepříznivý demografický vývoj, a nedostatek pracovních sil. Rostou i obavy z negativního dopadu energetické transformace na celou německou ekonomiku.“

9. 10. 
Komentář: Češi šetří, maloobchod klesá

„Srpen byl již šestnáctý měsíc v řadě, kdy klesaly maloobchodní tržby. V předchozích měsících meziroční pokles zvolňoval z červnových –3,9 % na červencových –2,1 %, ovšem v srpnu na dynamice přidal a meziročně se tržby v maloobchodě snížily o 2,8 %. Nepříznivé je i meziměsíční srovnání, když po červencovém mírném nádechu o 0,1 %, došlo v srpnu k poklesu tržeb i meziměsíčně o 0,8 %,“ uvádí Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic. „Češi jsou při nakupování opatrní a svou ekonomickou budoucnost nevidí růžově. Na to ukazuje i vývoj důvěry spotřebitelů v ekonomiku, jež v srpnu i září klesla. Respondenti se obávají zhoršení hospodářské situace v následujícím roce. O tom svědčí rostoucí míra úspor českých domácností. Ve druhém čtvrtletí dosáhla 18,8 %, což je o 2,9procentního bodu více než loni. Ceny zemědělských výrobců v srpnu meziročně klesaly již čtvrtý měsíc v řadě. Příznivý vývoj cen by se měl pozvolna přelévat i do cen potravin pro konečné spotřebitele. Ovšem stejně jako oživení české ekonomiky není zdaleka tak rychlé, jak se původně očekávalo, tak i tržby obchodníků a chuť Čechů více utrácet poroste velmi zvolna.“

6. 10. 
Mews kupuje startup Nomi, což urychlí využití umělé inteligence v pohostinství

Český scaleup Mews, poskytovatel cloudových systémů pro správu nemovitostí v pohostinství, oznámil akvizici startupu Nomi z Nashville, Tennessee. Nomi bude patřit do Mews Guest Journey a umožní hoteliérům poskytovat hostům personalizovaný zážitek. Startup Nomi, založený v roce 2021, vyvinul místního průvodce pro cestovatele využívajícího prediktivní analytiku a umělou inteligenci. Bere v úvahu typ osobnosti uživatele, jeho preference, zájmy a potřeby. Nomi hotelům poskytuje informace o zákaznících v reálném čase, což jim pomáhá porozumět hostům, činit provozní rozhodnutí na základě dat a poskytovat hostům zážitky. Startup Nomi založili Tim Drisdelle, bývalý inženýr Applu, který pracoval na maloobchodních platbách Siri a Apple, a Natasha Drisdelle, která v pohostinství pracovala téměř dvacet let, třeba jako ředitelka Omni Hotels & Resorts. Natasha byla zakladatelkou a generální ředitelkou hotelové manažerské společnosti Lord & Liberty Hotels, kde vznikl nápad na Nomi.

5. 10. 
Okin Facility slaví 30 let na trhu

Původně malá česká firma se rozrostla do šesti zahraničních zemí a k letošnímu roku hlásí obrat 1,4 miliardy korun. Do budoucna se plánuje ještě více orientovat na inovace v technologiích, jako jsou robotizace nebo IoT. Původní společnost OK.I.N, a.s. vznikla v roce 1993 spojením německého podniku Heinrich Nickel GmbH a české společnosti Konstruktiva. Z firmy pod vedením Michala Jelínka později vyrostla nadnárodní společnost, kdy mezi lety 2003 až 2011 vstoupila na Slovensko, Ukrajinu, do Bulharska, Polska a Rumunska. V současnosti funguje v rámci dvou významných skupin v Česku i zahraničí. Společně s Okin BPS (Business Process Services) tvoří od roku 2007 významnou část skupiny Okin Group. Na mezinárodní úrovni je od roku 2008 členem a zároveň podílníkem v European Customer Synergy.

4. 10. 
Trask vyrostl za rok o tři dcery, zvýšil obrat a míří do Ameriky

Výsledky Trasku dokazují pokračování růstového trendu – obrat se meziročně zvýšil o 25 % (z 1,2 na 1,5 miliardy korun). Mezi úspěchy patří založení tří nových dceřiných společností, expanze na americký trh a několik ocenění. Do roku 2028 plánuje Trask vstup na newyorskou burzu NASDAQ. Coby expert na technologie zůstává strategickým partnerem svých klientů, je předním dodavatelem technologických inovací v oblasti financí, pojišťovnictví, telekomunikací, energetiky a výroby. Příkladem budiž transformace IT v evropské pojišťovací skupině Vienna Insurance Group, jejíž součástí byla klientská zóna Kooperativy a ČPP, jež získala cenu v soutěži Zlatá koruna jako Novinka roku. Významným loňským projektem bylo dokončení modernizace platební infrastruktury pro přední evropskou finanční skupinu UniCredit Group v 11 zemích.

3. 10. 
Novým CFO skupiny E.ON v České republice je Václav Hrach

Novým finančním ředitelem skupiny E.ON v České republice se stal Václav Hrach. Zkušený manažer bude zároveň zastávat pozici finančního ředitele distribuční společnosti EG.D. Na obou pozicích vystřídal Christiana Leifelda. Hrach působí v energetice od roku 2000, kdy nastoupil do společnosti MVV Energie CZ na pozici CFO a od roku 2005 ji vedl. Od roku 2014 byl téměř deset let CFO společnosti NET4GAS, provozovatele plynárenské přepravní soustavy v České republice. Od října letošního roku se stává jednatelem společnosti E.ON Česká republika, členem představenstva EG.D a v obou společnostech finančním ředitelem.

2. 10. 
Red Hat a Oracle rozšiřují spolupráci

Společnost Red Hat a společnost Oracle oznámily rozšíření své aliance, která zákazníkům nabízí větší výběr při nasazování aplikací na Oracle Cloud Infrastructure (OCI). V rámci rozšířené spolupráce bude Red Hat OpenShift, přední aplikační platforma hybridního cloudu využívající Kubernetes pro navrhování architektury a tvorbu a nasazování nativně cloudových aplikací, podporována a certifikována pro provoz na OCI.