Agentura na podporu obchodu CzechTrade v prostorech Ministerstva průmyslu a obchodu ČR uspořádala akci Sourcing Day Tschechien, jubilejní desátý ročník tuzemského setkání českých exportérů s německými nákupčími. Setkání se účastnilo 47 českých firem, které konzultovaly své obchodní záměry s pěti německými nákupčími napříč obory. Akce proběhla ve spolupráci se Spolkovým svazem nákupu, materiálového hospodářství a logistiky (BME) a Exportní garanční a pojišťovací společností (EGAP). „Na jubilejním desátém ročníku této významné akce dnes proběhlo přes stovku obchodních jednání. Tuzemské firmy se akce pravidelně účastní především kvůli přítomnosti německých nákupčích, se kterými běžně nemají možnost své obchodní ambice probrat,“ konstatuje Ivana Třosková, ředitelka sekce zahraniční sítě CzechTrade a dodává: „Navíc zde hraje významnou roli aktivita zástupců CzechTrade, kteří dopředu shromažďují poptávky od německých firem a dokážou jim na míru dodat české dodavatele. Němečtí nákupčí již vědí, co na akci Sourcing Day Tschechien čekat, díky čemuž jsou jednání o spolupráci a kooperačních nabídkách velmi efektivní.“
Česká investiční skupina Star Capital Finance (SCF) koupila tento týden portfolio šesti polských obchodních center od globální investiční skupiny Cromwell Property Group. Hodnota transakce je přes sedm miliard korun. Jedná se o jednu z největších nemovitostních transakcí ve střední Evropě za posledních několik let. SCF tímto krokem vstupuje do třetí země a posiluje svou pozici na středoevropském retailovém trhu, kde již vlastní a provozuje obchodní centra v České republice a na Slovensku.
Čtvrtým členem představenstva Stavební spořitelny České spořitelny (Buřinky) se stal Jaroslav Rychna. Od roku 2016 působí v České spořitelně a od května 2024 vede divizi informačních technologií v Buřince. Jeho cílem je zrychlení digitalizace a implementace AI do co nejvíce oblastí a procesů. Jaroslav je absolventem Západočeské univerzity v Plzni, vystudoval obor Softwarové inženýrství. Působil ve společnosti Cleverlance, poté zastával vedoucí pozici v oddělení vývoje Českomoravské stavební spořitelny. V roce 2016 nastoupil do České spořitelny, kde je zodpovědný za rozvoj a provoz klíčových systémů banky.
Firmy aktuálně nejčastěji poskytují zaměstnancům stravovací benefity – stravenky či stravenkové karty (47 %), pružnou pracovní dobu (41 %), nápoje na pracovišti zdarma (37 %) a práci z domu (36 %). Dále firemní akce (35 %), mobilní telefon k soukromým účelům (34 %) a dovolenou navíc (32 %). Vyplývá to z dat portálu Platy.cz, který se specializuje na srovnávání výše mezd a platů. Zaměstnanci ocení i benefity, které si mohou zvolit, jsou netradiční či jim sniží soukromé výdaje, třeba poskytnutí firemního automobilu (nabízí je 9 % zaměstnavatelů) či parkovací místo pro osobní vůz (dokonce až 20 %).
Na pražském trhu s kancelářskými prostory dochází k zajímavým transakcím. Nájemci si pořizují do vlastnictví celé kancelářské budovy. To v minulosti nebylo příliš časté. Důvodem je nedostatek volných prostor v moderních kancelářských komplexech i snaha firem o dlouhodobé zajištění stability a kontroly nad svým pracovním prostředím. „Realitní trh v Praze se potýká s nedostatkem výstavby nejen v oblasti rezidencí, ale i v sektoru komerčních nemovitostí. Větší firmy se tak mohou dostávat do situace, kdy mají zájem o stěhování do nových prostor, ale pronájem v atraktivních lokalitách není dostupný. Nákup vlastní budovy se pro ně stává alternativou, která jim umožňuje dlouhodobě zajistit atraktivní a stabilní prostředí pro své zaměstnance,“ říká Radek Procházka, Managing Partner společnosti Prochazka & Partners, specializující se na poradenství v oblasti komerčních nemovitostí. „Zároveň se jedná o atraktivní uložení vlastního kapitálu i dlouhodobou investici, která může firmě v kontextu rostoucích nájmů přinést i finanční úsporu.“
S nedostatkem pracovních sil má českým firmám pomoci nová služba agentury CzechTrade s názvem Podpora ekonomické migraci. Jejím cílem je zajistit českým firmám kvalifikované zahraniční pracovníky. Služba je aktivní v zemích, na které cílí vládní Program kvalifikovaný zaměstnanec, jehož gestorem je MPO. Jde o země, jako je Gruzie, Arménie, Srbsko či Černá Hora. CzechTrade plánuje firmám uspořit čas při procesu hledání, výběru a ověřování kvalifikace pracovníků ze zahraničí díky spolupráci s relevantními zahraničními agenturami. „Firmy neví, na koho se v dané zemi obrátit. To je ale náplní naší nové služby. Zástupci kanceláří CzechTrade znají místní trhy a mají kontakty na prověřené agentury či konzultační firmy. Čas a práci, kterou by firmy strávily nad hledáním personálních agentur v teritoriu, vykryjí naši zástupci za ně a firmy mohou mít jistotu, že jim bude doporučena prověřená agentura,“ uvádí generální ředitel CzechTrade Radomil Doležal (na úvodní fotografii).
Agentura pro podnikání a inovace (API), zprostředkující subjekt Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK), zahájila příjem žádostí o dotace ve výzvě Inovace. Firmy tak mohou žádat o finanční podporu na produktové a procesní inovace. Pro tuto výzvu je připravena miliarda korun, vyhlásilo ji 23. dubna 2024 Ministerstvo průmyslu a obchodu, které je řídicím orgánem OP TAK. API bude žádosti přijímat do 31. července 2024. Výzva cílí na posílení inovační výkonosti českých firem a zvýšení jejich konkurenceschopnosti na globálním trhu. Firmy mohou ve výzvě získat až 60 % způsobilých výdajů zpět formou dotace. Program OP TAK navazuje svým zaměřením na program OP PIK (Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost).
Jen jednomu ze tří zájemců o práci se v dubnu ozval potenciální zaměstnavatel. Je to nejhorší výsledek od února 2020, kdy personální agentura Předvýběr.CZ začala monitorovat přístup firem k uchazečům. Index zpětné vazby zjišťuje personální agentura telefonickým ověřováním u lidí, kteří reagovali na pracovní nabídku vypsanou konkrétním zaměstnavatelem. V dubnu se firmy ozvaly jen 34,1 % zájemců o práci. „Potvrzuje se, že opravdový zájem o nábor nových zaměstnanců je výrazně slabší, než firmy tvrdí,“ shrnuje nejnovější data František Boudný, ředitel Předvýběru.CZ. Obecně mají zaměstnavatelé rezervy v komunikaci s uchazeči. Loni nějakou zprávu dostalo v průměru jen 50,4 % kandidátů, nejslabší byl kovidový rok 2020, kdy reakci dostalo jen 46,8 % zájemců o práci.
Úspěšné inovativní firmy z Česka často prošly nejstarší startupovou soutěží u nás. Letošní 17. ročník Vodafone Nápad roku ambiciózním podnikatelům nabízí větší podporu než kdy dřív. Vítěz si odnese 400 tisíc korun a všichni účastníci bez ohledu na pořadí mohou získat investice ve výši až 50 milionů i důležitá partnerství. Soutěží dosud prošlo bezmála 2400 projektů, které od investorů získaly přes 400 milionů korun. Do letošního ročníku mohou začínající firmy podávat přihlášky do 11. května 2024 prostřednictvím stránek www.napadroku.cz. 30 nejlepších projektů během osobních prezentací obdrží zpětnou vazbu od zkušených podnikatelů a investorů, finálová desítka pak bude mít v rámci mentoringu přístup k desítkám odborníků z oblasti marketingu, obchodu či práva. Nejlepší projekty se nakonec 17. září představí veřejnosti na slavnostním večeru.
Do vedení společnosti Securitas ČR přichází na pozici Chief Commercial Officer (obchodní a marketingový ředitel) Tomáš Pánek (46). Společnost obohatí o své zkušenosti z řízení firem v rozmanitém kulturním a tržním prostředí a přispěje k formování zákaznicky orientované firemní kultury. Tomáš Pánek má dvacetiletou praxi v oblastech řízení obchodu, marketingu a country managementu. Vedl pobočky jak nadnárodních, tak českých společností působících v segmentu B2C nebo B2B, mezi jinými například Mars, Naut Group a dalších. Tomáš vystudoval podnikovou ekonomiku a managment na VŠE se zaměřením na marketing, získal titul MBA ve stejném oboru na VUT Brno, pod záštitou The Nottingham Trent University, UK.
Společnost Microsoft Česká republika a Slovensko jmenovala Michala Stachníka na pozici country managera. Tuto vedoucí pozici přebírá po Michalu Markovi, který se role přechodně ujal po odchodu Violety Luca, jenž vedla pobočku do konce roku 2023. Michal Stachník nastupuje do vedení společnosti 1. května 2024. Michal Stachník přichází do společnosti Microsoft s více než 25 lety zkušeností v IT průmyslu. Před nástupem do Microsoftu působil devět let jako generální ředitel společnosti Cisco v České republice a na Slovensku. Většinu své profesní kariéry strávil v amerických IT korporacích. Absolvoval Technickou univerzitu v Brně, kde se specializoval na informatiku.
Umělá inteligence ve využití pro automatický přepis hlasu, aktuální překlad a další funkce ušetří mnoho času. Hodiny času strávené přepisováním a překládáním lze strávit smysluplnější prací. Nová technologie se už masivně využívá v bankách, pojišťovnách, vzdělávacích institucích. „Pokročilá technologie s využitím AI v reálném čase zcela offline nahrává, přepisuje, překládá, titulkuje, indexuje a archivuje A/V obsah,“ říká Andrej Hronec ze společnosti Audiopro. Přepis zasedání představenstva a významných schůzí je prováděn, aniž by byla ohrožena důvěrnost informací. Technologie nahrává a zpracovává zvuk v zařízení Cabolo, jež je odpojené od internetu a zachová nejvyšší míru soukromí. Soubor s hotovým přepisem máte k dispozici hned po zastavení nahrávání. Pro snadnější vyhledávání je synchronizován se zvukem. Zápis není jen blokem textu, který se špatně čte, je rozlišeno, kdo mluví, včetně pauz a interpunkce. Další možností využití technologie s podporou AI je přidávání titulků do videa v reálném čase. Jde o snadno integrovatelný přenosný systém.
Výrobce analytických systémů Tovek uspořádal poprvé za svých 30 let existence setkání zahraničních obchodních partnerů. V Praze na tři dny přivítal partnery z Rakouska, Indie, Slovenska, Bulharska, Řecka a Rumunska. Hlavním cílem setkání bylo vytvořit komunitu, která se bude vzájemně podporovat, sdílet znalosti, zkušenosti a učit se z rozmanitosti jednotlivých trhů. Tovek nechal hosty nahlédnout do zákulisí oddělení podpory, vývoje a obchodu. Osvěžující byla otevřenost všech partnerů a jejich ochota sdílet zkušenosti a poznatky prostřednictvím společných diskusí.
Zkraje tohoto týdne odevzdali čeští startupisti a investoři otevřený dopis premiéru Fialovi, ve kterém žádají o úpravu systému zaměstnaneckých akcií. Čelní představitelé české startupové komunity vyjadřují jednotný postoj k aktuální legislativě týkající se programů zaměstnaneckých akcií, popis jejích hlavních nedostatků, a návrh parametrů, jak tyto nedostatky odstranit. Celkem se pod dopis, který incioval Jan Čurn ze startupu Apify a Vít Horký z neziskové organizace Czech Founders (na obrázku) sdružující české startupisty, podepsalo 146 startupistů a investorů. Mezi signatáři dopisu jsou i nejvýraznější jména české startupové scény. Dle autorů dopisu generují firmy těchto zakladatelů obrat 89,9 miliard korun ročně. Celé znění dopisu včetně seznamu podepsaných zakladatelů naleznete zde.
„Dle dubnového Indikátoru důvěry sestavovaném ČSÚ dlošlo k meziměsíčnímu zvýšení o 2,8 na 97,0 bodů. Důvěra podnikatelů vzrostla o 2,6 bodu na 95,6. Ve srovnání s dubnem 2023 je ale podnikatelský indikátor důvěry na nižší úrovni. Firmy stále limituje nedostatečná poptávka, když v průmyslu ji považuje za hlavní bariéru růstu téměř 42 % firem – nejvíce od druhého čtvrtletí 2020. K problémům v dodavatelských řetězcích se přidaly potíže s lodní dopravou v Rudém moři. Pro české firmy je problém i chřadnoucí německé hospodářství, s nímž je řada z nich provázaná,“ upozorňuje Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic. „Lepší nálada je mezi spotřebiteli, zde se důvěra v dubnu zvýšila již počtvrté v řadě. Indikátor důvěry vzrostl o 3,9 bodu na hodnotu 103,8. V meziročním srovnání je důvěra spotřebitelů vyšší, podíl respondentů očekávajících zhoršení ekonomické situace u nás se snižuje už čtyři měsíce po sobě. Klesají obavy z růstu nezaměstnanosti. Obavy z růstu cen jsou nejnižší od prosince 2009. Růst domácí poptávky, který jde ruku v ruce s růstem důvěry spotřebitelů, je jedním z faktorů nastartování české ekonomiky letos a spotřeba domácností roste, jak potvrdily únorové tržby v maloobchodě, kdy už potřetí po sobě meziročně rostly, když se zvýšily o 1,6 %. V únoru rostly i tržby za potraviny, meziročně o 1,1 %, jež až do ledna dvacet měsíců klesaly. To svědčí o mírném restartu spotřebitelské poptávky. I díky ní by mohly vyjít letošní odhady růstu HDP. MF předpokládá, že poroste o 1,4 % a ČNB odhaduje 0,6 %.“
Společnost Garbe, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě, posiluje. Do firmy přichází Tomáš Hanuš na pozici Property Managera pro Českou republiku, který přináší 25 let zkušeností z oblasti technického provozu a správy nemovitostí v České republice i na Slovensku. Tomáš během své kariéry získal komplexní zkušenosti ve správě komerčních nemovitostí, hlavně kancelářských budov třídy A a logistických areálů, ale i ve správě památkově chráněných historických objektů. Byl zodpovědný za management stavebních projektů a rekonstrukcí včetně kontroly rozpočtových výdajů OPEX a CAPEX s cílem zhodnotit nemovitostní portfolio. Do Garbe přichází ze společnosti Savills, kde působil v oddělení property managementu téměř osm let. Vystudoval elektrotechnický obor a neustále si rozšiřuje vzdělání v oblasti facility a property managementu.
Česká společnost ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku, rozšířila svůj tým. Novým Delivery Directorem se stal Radim Klabal, jehož úkolem je zajistit kvalitu i efektivitu realizovaných projektů po technické i ekonomické stránce a řídit vývojové aktivity v rámci produktového portfolia. ComSource tak pokračuje v plánovaném rozvoji poskytování svých IT služeb i v hledání nových příležitostí ve strategickém směřování firmy. Radim Klabal působí v IT přes 20 let. Do ComSource přichází ze společnosti GC System, kde pracoval na pozici technického ředitele pro rozvoj a implementaci inovativních technologií v oblastech bezpečnosti, analýzy a vizualizace dat, umělé inteligence a vývoje aplikací. V ComSource se Radim Klabal podílí na strategickém rozvoji a modelech poskytování služeb zákazníkům, pomáhá vytvářet a optimalizovat procesy, které z hlediska technologie a efektivity vedou ke zlepšení kvality dodávaných produktů. V rámci rozvoje poskytovaných řešení zaštiťuje se svým týmem také modernizaci a hledání nových technologií pro efektivnější fungování realizovaných řešení.
Do čela marketingového oddělení českého zastoupení mezinárodní poradenské společnosti EY nastoupila od dubna 2024 Monika Spálavská. Ve své nové roli bude mít na starosti veškeré marketingové aktivity a business development společnosti v České republice. Monika se pohybuje v marketingu 25 let. Během své kariéry působila v řadě nadnárodních společností v oborech telekomunikace, finance, retail a zdravotnictví, kde vedla tuzemské i zahraniční marketingové týmy. Své znalosti a zkušenosti z řízení B2B i B2C marketingu produktů a služeb využila také jako lektorka marketingu na Univerzitě Palackého v Olomouci a pražského ČVUT.
Na pozici šéfa obchodu české IT společnosti Algotech se v rámci top managementu přesunul David Kazda. Jako Chief Sales Officer má od začátku roku 2024 na starosti aktivity týkající se řízení obchodu a marketingu. V Algotechu působí David Kazda přes 16 let, z toho pět let ve vedení společnosti a 12 let ve správní radě Nadačního fondu Algo. Do současné doby byl odpovědný za vedení oddělení podnikových systémů zabývajících se implementací ERP a CRM systémů. Zaměřoval se na rozvoj týmu a péči o stávající klienty. Jeho úkolem bylo, a v nové pozici stále je, pochopit a vyřešit specifické problémy zákazníků. V dřívějším období získával zkušenosti i na obchodních pozicích. David Kazda vystudoval VUT v Brně. Pracoval v oblasti dodávek softwaru pro automatickou identifikaci a řízení logistických operací. V roce 2008 nastoupil na pozici obchodníka a projektového manažera do společnosti BSC Praha. Po začlenění BSC Praha do společnosti Algotech zde působil na několika pozicích.
Snadnější dostupnost kvalifikovaných služeb pro elektronické podepisování a rozšíření produktů a služeb Software602 umožní partnerství, které společnost uzavřela s První certifikační autoritou (I.CA). Jejím prostřednictvím budou moci zákazníci Software602 vzdáleně podepisovat a pečetit s kvalifikovanými certifikáty I.CA včetně kvalifikovaných časových razítek. Dosud Software602 spolupracoval v této oblasti pouze s Českou poštou. Její služby bude využívat i nadále, nově však bude svým klientům nabízet možnost využití dvou certifikačních autorit na českém trhu.
Investujeme proto, že peníze ztrácejí hodnotu. Na tom se shodli řečníci na debatě v rámci projektu Technology Fast 50 společnosti Deloitte. Hodnota Bitcoinu může ještě letos přesáhnout hodnotu 100 tisíc dolarů. Zároveň však upozornili, že s ohledem na inflaci jeho reálná hodnota stále nedosáhla úrovně z roku 2021. Zatímco v jiných kryptoměnách budoucnost nevidí, vhodná doba je podle nich i nadále pro investice do nemovitostí a akcií. Reálná hodnota standardních měn bude klesat a otázka spočívá jen v tom, jak rychle. Na tom se shodli všichni účastníci akce pořádané poradensko-technologickou společností Deloitte pod hlavičkou žebříčku Fast 50, který hodnotí nejrychleji rostoucí technologické společnosti. Naopak Bitcoin podle nich nelze zastavit.
Seyfor navázal spolupráci se společností Satomar, provozovatelem platformy Proficenovky, a integroval do svého podnikového systému Money ERP rozhraní pro elektronické cenovky a štítky. Otevírá tak nové možnosti okamžité úpravy cenotvorby či přípravy nebo i realizace krátkodobých cenových nabídek ve stylu „happy hours“. Na začlenění proficenovek do firemního systému mohou společnosti čerpat dotaci poskytovanou Ministerstvem průmyslu a obchodu na elektronizaci prodejen. Integrace Proficenovky s Money ERP umožňuje automatizovat přeceňování a popisování zboží na základě dat vložených v IS obchodníka. Změny informací o cenách nebo produktech, provedené v systému Money ERP, se do elektronických cenovek promítnou během pár sekund. Změny lze předem plánovat na datum a čas a ceny není nutné uvádět v konkrétních částkách. V Money ERP stačí nastavit slevu v procentech nebo výši marže a IS částky přepočte a odešle do cenovek. Obchodníci působící ve více zemích mohou současně spravovat cenovky v různých jazycích i měnách.
Dvacet let po položení základů žilinského závodu se Kia ohlíží za cestou představující příběh úspěchu pro společnost i pro region. Zahájení výstavby závodu se konalo 7. dubna 2004 v Tepličce nad Váhom, výstavba trvala 25 měsíců včetně šesti měsíců zkušební výroby. První vůz, model cee'd (dnes Ceed), se začal sériově vyrábět v prosinci 2006. Od té doby si zákazníky našlo na pět milionů vozů všech vyráběných modelů. Současně byla zahájena i výroba motorů. Během dvaceti let vyráběla továrna čtyři modely – Kia Ceed, Sportage, Venga a v letech 2009 až 2011 model ix35 sesterské značky Hyundai. Kia se stala součástí regionu a přispívá k jeho rozvoji. Automobilka zaměstnává 3800 lidí, průměrná délka zaměstnání je 11 let a průměrný věk zaměstnanců 40 let. Průměrná mzda ve výrobě loni přesáhla 2400 eur. V komplexu Kia Slovakia pracuje na 6 000 lidí včetně dodavatelů.
Ve dnech 19. nebo 20. 4. 2024 nastane halving (půlení) bitcoinu. Pokud vás tohle téma zajímá, podívejte se sem: https://www.mesec.cz/clanky/6-bitcoin-a-blondyna-co-je-halving-a-co-od-nej-cekat/ nebo sem: https://www.lupa.cz/clanky/tomas-krause-kdo-chce-na-bitcoinu-snadno-a-rychle-zbohatnout-nejspis-se-spali/. V obou případech najdete podrobné informace o tom, co to je halving a proč k němu dochází.
Největší přehlídka inovací, vynálezů a kreativity v Česku se letos koná o víkendu 11. a 12. května v Křižíkových pavilonech Výstaviště Praha. Čeká se přes 130 expozicí a své dílo můžete přihlásit do 21. dubna. Do Křižíkových pavilonů zavítají rodiny s dětmi, technologičtí nadšenci i profesionální inovátoři v byznysu i vzdělávání. Vstupenky jsou k dostání v síti Goout. „Počítáme se 130 expozicemi a hlavní body festivalu se už rýsují – kromě programu pro rodiny s dětmi si na své přijdou i ti, kteří hledají inovace a trendy v byznysu a vzdělávání,“ říká koordinátor Maker Faire Prague Vojtěch Kolařík z organizace Make More. „Chystáme workshopy v oblasti digitální výroby, elektroniky a 3D tisku, expozice českých aerospace projektů, pak i divadelní představení s kinetickými objekty nizozemské skupiny Abacus Theather nebo superfinále Robosoutěže ČVUT. Užít si budete moci jak vědecké projekty, tak třeba i stavbu mostu ze špaget.“
Tewfik Sabongui, současný generální ředitel české pobočky Colliers, rozšíří své kompetence a převezme vedení i slovenského zastoupení této realitní společnosti. Tewfik Sabongui v oboru platí za uznávaného manažera s více než 24 lety zkušeností na realitním trhu v České republice a dalších zemích střední a východní Evropy. Má zkušenosti s řízením provozu a transakcí v regionu střední a východní Evropy, nastavil a implementoval strategie, umožňující propojovat příležitosti, platformy a klienty. Jako odborník na kapitálové trhy, pronájem kanceláří, developerské poradenství a realizaci fúzí a akvizic v České republice a na Slovensku Tewfik Sabongui úzce spolupracuje s leasingovými, poradenskými a investičními odděleními ve firmách s cílem získávat a rozvíjet obchody i vztahy s klienty.
Petr Podzimek se od začátku dubna stal manažerem PR a marketingu v advokátní kanceláři Rowan Legal. Na starosti bude mít plánování a realizaci marketingových a PR strategií, udržování a rozvíjení vztahů s médii a veřejností, komunikaci CSR a ESG aktivit, a také vedení interního marketingového týmu a vztahy s dodavateli. Petr přináší do své nové role zkušenosti z oblasti PR a marketingu. V minulosti působil řadu let v marketingových týmech předních tuzemských i mezinárodních společností (PwC, Česká spořitelna, ČSA), ale i v univerzitním a vědeckém prostředí (Univerzita Karlova). Petr Podzimek je absolventem Univerzity Palackého v Olomouci, Vyšší odborné školy publicistiky a London School of PR.
Okin Facility od dubna obsadil nově vytvořenou pracovní pozici. Ve funkci technického ředitele pro šest zemí (Česko, Slovensko, Bulharsko, Rumunsko, Polsko a Ukrajina) nově působí Michal Lom, který dříve zastřešoval služby systémů BMS/IoT. Jeho hlavním cílem bude zajištění větší integrace robotů, AI a IoT do facility služeb společnosti. Nově vytvořená pozice má sloužit strategii společnosti, která se chce výrazně zaměřit na oblast technické správy. Lom v minulosti působil v technologických společnostech Honeywell, Siemens a Future2. Je také jedním ze zakladatelů společnosti Loduos, která se zabývá distribucí produktů a poskytováním služeb v oblasti automatizace budov a chytrých měst.
Seyfor pokračuje v rozšiřování portfolia a získává 35% podíl ve společnosti Digitask propagátora digitálních inovací Filipa Dřímalky. Seyfor tak významně posiluje svou kompetenci v oboru využití umělé inteligence ve firemním prostředí a získané know-how využije napříč produkty, které vyvíjí a poskytuje společnostem ve 38 zemích. Digitask se zaměřuje na zákazníky z enterprise segmentu a středně velké firmy, které chtějí urychlit transformaci svých podnikových procesů pomocí implementace pokročilých AI technologií. Seyfor si v rámci dokončené akvizice připisuje v Digitasku 35% podíl a posiluje svou pozici na rychle se rozvíjejícím trhu s AI aplikacemi. Spolu s tím rozšíří postupně své stávající produkty o služby spojené s praktickým zavedením umělé inteligence do firemních procesů.
Na pozici obchodního ředitele společnosti Kia Czech povýšil od 1. dubna 2024 pan Michal Dolanský. Pan Dolanský je zkušený manažer s více než 20letou praxí v oblasti automobilového průmyslu, z toho 13 let působící v Kia Czech. Ve funkci obchodního ředitele Kia Czech bude zodpovídat za obchodní a fleetové aktivity a logistiku. Nově je zodpovědný za prodejní strategii s cílem zvýšit tržní podíl značky Kia na českém trhu a ve střednědobém horizontu docílit pozice TOP 3 ze stávající páté příčky nejprodávanějších značek v České republice. Dolanský bude odpovídat i za úspěšný vstup automobilky do segmentu elektrických vozů PBV (Platform Beyond Vehicle) na tuzemský trh. Kia si stanovila cíl do roku 2027 uvést na český trh až 11 nových čistě bateriových elektromobilů.
Společnost Würth, výrobce montážní a upevňovací techniky, má od ledna nového ředitele obchodu pro Českou republiku. Stal se jím Petr Waldmann, který pracuje ve skupině Würth od roku 2018. Bude zodpovědný za vztahy se zákazníky a rozvoj obchodu v Česku. Würth tak posiluje strategii, kladoucí důraz na osobní přístup, vztahy se zákazníky a multikanálový prodej. To se neodráží jen v nabídce produktů a technologií, ale i v ambiciózním cíli překročit v následujících letech obrat ve výši dvě miliardy korun. Petr má magisterský titul z Mannheim Business School v Německu. Profesní dráhu ve Würth zahájil během studií jako obchodní asistent pro člena představenstva Dr. Jana Allmanna. Během sedmi let zastával několik pozic, naposledy jako market manager pro Česko a Slovensko a zodpovídal za controlling pro východní Evropu.
Od ledna 2025 se novým CEO a zároveň společníkem Unicorn Attacks stává Jan Pauly. Ve vedení společnosti střídá zakladatele firmy Víta Šuberta, který i nadále naplno zůstává součástí týmu a bude se vedle péče o klienty soustředit na produktový rozvoj firmy, její expanzi na zahraniční trhy a strategii růstu. Pod vedením Víta Šuberta a Martina Medka se Unicorn Attacks během sedmi let etablovala jako partner, který pomáhá firmám, velkým zavedeným hráčům i začínajícím start-upům, najít správný směr a vyhnout se úskalím jejich byznysu. Jan Pauly přichází do čela Unicorn Attacks s více než desetiletou praxí v oblasti strategie a managementu. V minulosti působil například jako CEO technologické firmy PDI. Kromě toho se jako právník věnuje i výuce na Univerzitě Karlově.
Společnost Panasonic jmenovala Shusuke Aokiho generálním ředitelem a výkonným ředitelem společnosti Panasonic Connect Europe (PCOEU) se sídlem v německém Wiesbadenu. Bývalý ředitel pro transformaci, který posledních 14 let žil a pracoval v Evropě, povede organizaci a bude pomáhat jejím evropským firemním zákazníkům orientovat se v současných socioekonomických výzvách prostřednictvím zavádění nejnovějších technologických inovací. Pan Aoki, který má rozsáhlé zkušenosti s B2B a B2G, vedl před přijetím této funkce úspěšné týmy v oblasti prodeje řešení na klíč, systémového inženýrství, marketingu a transformace v Japonsku, Spojených státech a Evropě. Ve funkci nahradí Hiroyukiho Nishiumu, který úspěšně provedl podnik pandemií.
Kia oznámila jmenování Heung Gu Kanga do pozice prezidenta, který od 1. ledna 2025 působí na nové pozici v českém zastoupení společnosti. Navazuje tím na předchozí kariéru u značky Kia, kde v průběhu posledních několika let působil v oblasti mezinárodního obchodu – naposledy jako výkonný koordinátor společnosti Kia Nizozemsko. Funkci přebírá po Kyoungsun Yoo, který uvedenou roli zastával poslední dva roky. Pan Kang přináší řadu zkušeností z národní i mezinárodní úrovně, které nabyl během svého 19letého působení u značky Kia. Ve své kariéře se zaměřuje na obchodní strategii a provozní oblasti – od prodeje přes marketing a produkty až po zákaznické služby. Heung Gu Kang se narodil v roce 1978 v Jižní Koreji. Vystudoval Hanyang University v Soulu obor strojní inženýrství. Je ženatý a má syna.
Společnost Traficon posiluje svůj management. Novým výkonným ředitelem, jednatelem a minoritním spolumajitelem společnosti se stal Tomáš Hůlek, který v posledních měsících vede její transformaci. Jejím cílem je modernizace a digitalizace vnitřních procesů a nový přístup k vnímání zákazníka, což se promítlo i do inovativního pojetí designu prodejen. Tomáš Hůlek je zkušený manažer, který působil v řadě renomovaných mezinárodních společností, jako jsou Philip Morris, Mondelēz a Mars, kde zastával vedoucí pozice v oblastech obchodu, marketingu nebo strategického plánování.