Krátce - archív

29. 8. 
Novým jednatelem společnosti XLCZ Nábytek se stal Michal Karcol

Michal Karcol je od srpna 2024 novým jednatelem firmy XLCZ Nábytek s.r.o., která v České republice provozuje deset obchodních domů a kuchyňské studio pod značkou XXXLutz, 18 prodejen Möbelix a dva e-shopy. Posílí tak dosavadní vedení společnosti, v němž působí Jiří Šulc a Petr Laurich. Letos dvaatřicetiletý manažer je absolventem Slovenské technické univerzity v Bratislavě a European School of Business & Management SE v Praze. V nové pozici je zodpovědný za výsledky obchodních domů a kuchyňského studia pod značkou XXXLutz. Spadá pod něj také marketing, nákup, logistika, oddělení organizace, personální rozvoj, e-commerce, merchandising, servisní centra a provoz restaurací. Další oblastí, kterou vede, je B2B segment.

28. 8. 
Mastercard pomůže s výběrem míst k podnikání v Česku. Vytvořil unikátní nástroj KdeZačítPodnikat.cz

Budoucí i současní čeští podnikatelé a živnostníci mají poprvé k dispozici nástroj, který dokáže identifikovat komerční místa s největším podnikatelským potenciálem v okolí. Společnost Mastercard vytvořila nový portál KdeZačítPodnikat.cz, který pomáhá najít nejvhodnější lokality pro různé obory podnikání ve 24 městech v České republice. Základem jsou agregovaná a anonymizovaná data společnosti Mastercard a data poskytnutá partnerskými třetími stranami. Malé firmy a podnikatelé jsou páteří české ekonomiky. Z každých 20 firem spadá 19 do kategorie těch nejmenších, vytvářejí přibližně polovinu všech pracovních míst a 40 procent HDP. I když jsou malé podniky pro českou ekonomiku životně důležité, často z finančních nebo časových důvodů nemají přístup k moderním digitálním nástrojům a zdrojům, které by mohly jejich podnikání posouvat kupředu. Nový nástroj KdeZačítPodnikat.cz pomůže těm, kteří chtějí začít podnikat, ale potřebují poradit ohledně lokality, kde svůj obchod nebo provozovnu založit. Stejně tak je určený pro ty, kteří by se do podnikání rádi pustili a mají i vytipovaný prostor, ale zatím neví, jaký typ podniku by v dané lokalitě nejlépe prosperoval. Portál mohou využívat také podnikatelé, kteří uvažují o rozšíření či přesunu svého již fungujícího byznysu.

27. 8. 
Důvěra v ekonomiku klesá i mezi podnikateli

„Důvěra spotřebitelů i podnikatelů se v srpnu meziměsíčně snížila. Vyplývá to z aktuálních údajů ČSÚ. Souhrnný indikátor důvěry, vyjádřený bazickým indexem, se oproti červenci snížil o 1,4 bodu, a dosáhl hodnoty 93,7. Indikátor důvěry spotřebitelů poklesl o 1,1 bodu na 97,3; klesal už čtvrtý měsíc v řadě. První čtyři měsíce roku rostl a vyšplhal se v dubnu na hodnotu 103,8, v květnu ale nabral opačný směr. Postupně se propadl na 101,6, v červnu na 101,0, v červenci na 98,4. Ukazuje se tak prohlubující se pesimismus českého spotřebitele, který se obává zhoršení celkové ekonomické situace v Česku a v důsledku tohoto i negativního dopadu na jeho finanční situaci. To potvrdily i odpovědi respondentů. Podíl těch, kteří očekávají pro období příštích dvanácti měsíců zhoršení celkové ekonomické situace v České republice, meziměsíčně výrazněji vzrostl. Současně se mírně snížil počet respondentů očekávajících zlepšení své finanční situace v příštích dvanácti měsících,“ vysvětluje Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic. „Indikátor důvěry podnikatelů se snížil o 1,5 bodu na 93,0, ještě v červnu ale byli podnikatelé optimističtí. Indikátor důvěry podnikatelů tehdy dosáhl hodnoty 97,4. V červenci poklesl o 2,9 bodu na hodnotu 94,5. V srpnu se pak snížila důvěra v ekonomiku ve všech odvětvích, výjimku tvořil pouze průmysl, kde důvěra stoupla o 1,6 bodu. V odvětví služeb důvěra poklesla o 4,3 bodu, v obchodě o 2,6 bodu, stavebnictví zaznamenalo pokles o 2,4 bodu. Podnikatelé v odvětví služeb včetně finančního sektoru očekávají v následujících měsících snížení poptávky. Původní optimismus mezi podnikateli tak je ten tam a jejich pohled na českou ekonomiku začíná být podobně skeptický, jako je tomu mezi spotřebiteli,“ dodává Petr Kymlička.

26. 8. 
Až 93 % personalistů eviduje žádosti o přidání. Plošné navýšení mezd během roku plánuje ale jen čtvrtina firem

Podle průzkumu společností Edenred a Recruitment Academy mezi personalisty plánuje plošné navýšení mezd během letošního roku téměř čtvrtina firem. Přidávat naopak určitě nebude 21 %. Téměř dvě třetiny dotázaných personalistů evidují žádosti o navýšení mzdy od více než desetiny zaměstnanců. Pro mnohé zaměstnance však není číslo na výplatní pásce vším – specifická je tím zejména generace Z. Hned 63 % personalistů pozoruje, že si její příslušníci oproti ostatním věkovým skupinám více cení svého času. Všímají si i většího důrazu na vyváženost osobního a pracovního života, časovou flexibilitu či wellbeing. Alespoň části svých zaměstnanců zvedne během letošního roku mzdy 42 % firem. Plošně zaměstnancům zvýší výplaty 23 % oslovených firem. Pětina firem v letošním roce však valorizaci mezd neplánuje. Zbylých 37 % oslovených firem se chce rozhodnout podle dalšího vývoje.

22. 8. 
Twisto posiluje o dva zkušené manažery

Rok od převzetí českého Twista tureckým Paramem se mění lidé na klíčových postech. Tým rozšířili manažeři se zkušenostmi z e-commerce a finančního světa. František Nadymáček (vlevo) přichází z Alzy, Milan Žáček z ČSOB. František Nadymáček se stal novým Head of Sales a má zkušenosti ze státní správy i soukromé sféry. Posledních šest let pracoval v Alze. V Twistu bude mít na starosti obchod a jeho rozvoj v Česku a Polsku, navazování strategických partnerství i rozvíjení těch stávajících. Milan Žáček přichází z ČSOB, kde měl na starosti Product Development v rámci akceptace platebních karet. Nejen tuto oblast bude nyní rozvíjet i v Twistu. Má zkušenosti i ze společností Citibank, Home Credit International, či Creative Dock, kde zodpovídal za karetní a úvěrové produkty a řešení.

16. 8. 
Patrik Tkáč odchází z představenstva J&T Banky a ujímá se pozice předsedy představenstva finanční skupiny J&T Finance Group

Patrik Tkáč, spoluzakladatel finanční skupiny J&T, dnešním dnem končí na pozici předsedy představenstva J&T Banky a plně se ujímá pozice předsedy představenstva bankovního holdingu J&T Finance Group, který jako zastřešující organizace vlastní a řídí banky a finanční instituce celé skupiny. Pozici předsedy představenstva J&T Banky bude nově vykonávat její dlouholetý generální ředitel a dosavadní člen představenstva Štěpán Ašer.

15. 8. 
T-Mobile spouští službu Magenta Wi-Fi na inteligentní pokrytí bezdrátovou sítí

T-Mobile spouští novou službu Magenta Wi-Fi, která přináší stabilnější signál Wi-Fi a rozšiřuje jeho pokrytí do všech koutů domácnosti díky inteligentní mesh síti. Cena služby Magenta Wi-Fi se odvíjí od plochy domácnosti a zákazníci si ji mohou objednat k Fiber nebo Cable internetu. T-Mobile také od 15. srpna 2024 nabídne všem novým zákazníkům, včetně podnikatelů a drobných živnostníků, internet na doma s rychlostí 1000 Mb/s za 199 Kč měsíčně po dobu jednoho roku. Služba Magenta Wi-Fi spočívá v instalaci mesh sítě, která je tvořena vzájemně (bezdrátově) propojenými síťovými zařízeními. Kvalifikovaný technik T-Mobile přímo na místě instalace posoudí prostředí a změří kvalitu signálu, navrhne optimální rozmístění jednotlivých zařízení a vyladí Wi-Fi síť.

14. 8. 
Toyota Tsusho Europe se stěhuje do nových moderních prostor v Prologis Park Pilsen II

Společnost Toyota Tsusho Europe se přestěhovala do nových prostor Built-To-Suit (BTS) o celkové rozloze 15 300 metrů čtverečních v logistickém parku Prologis Park Pilsen II. TTESA zpočátku obsadí 8745 metrů čtverečních, následně využije i zbývajících 6555 metrů čtverečních. Výstavba BTS umožní společnosti TTESA využívat vynikající dopravní spojení v rámci České republiky i do zahraničí. Plzeňský region, v němž se park nachází, poskytuje výhodné silniční spojení s velkými městy v Německu i v Rakousku. Prostory Build-To-Suit společnosti TTESA v Prologis Park Pilsen II jsou plné nejmodernějších řešení v oblasti logistických nemovitostí, která zvyšují provozní efektivitu, včetně spotřeby energií.

13. 8. 
Jan Bufka bude dohlížet na bezpečnou IT infrastrukturu v ČMIS i boj s ransomwarem

Návrhy a testování zabezpečení IT infrastruktury, konzultace, vzdělávání zaměstnanců v oblasti kybernetické bezpečnosti i pohotovost v případě napadení ransomwarem. Na to se zaměřuje bezpečnostní tým technologické společnosti ČMIS, která se rozrostla o nové experty v čele s novým manažerem kybernetické bezpečnosti Janem Bufkou. Ten dříve řídil kybernetickou bezpečnost v mediální skupině MAFRA, pracoval jako systémový inženýr pro oblast bezpečnostních technologií známých světových výrobců nebo spravoval a rozvíjel síťová řešení v Czech Airlines. Celkově se ČMIS rozrostl o deset nových specialistů.

12. 8. 
Investiční fond EQT získává většinový podíl ve společnosti Acronis

Společnost Acronis a globální investiční fond EQT X oznámily, že EQT získá většinový podíl ve společnosti Acronis. Zakladatelé, vedení a stávající investoři, včetně fondů a účtů spravovaných společnostmi CVC, Springcoast a BlackRock Private Equity Partners, zůstanou významnými menšinovými akcionáři. Hodnota transakce je vyšší než během posledního financování v roce 2022. Acronis byl založen v roce 2003 a je předním dodavatelem IT řešení pro poskytovatele řízených služeb (MSP), který nabízí nativně integrovanou, vysoce efektivní platformu kybernetické bezpečnosti a ochrany dat. Na trhu, kde roste objem dat a portfolio výpočetních nástrojů a kde si podniky stále více uvědomují důležitost kybernetické bezpečnosti, umožňuje Acronis zákazníkům outsourcovat IT kapacity při zajištění vysokých standardů bezpečnosti, integrity a spolehlivosti dat. Prostřednictvím svého partnerského MSP kanálu má Acronis dobrou výchozí pozici pro další rychlé rozšiřování své sítě. S 15 pobočkami po celém světě a více než 1700 zaměstnanci pokrývá partnerská síť Acronis více než 150 zemí, což umožňuje více než 20 000 poskytovatelům služeb chránit přes 750 000 organizací.

9. 8. 
Petra Gavendová nastupuje do Savills na pozici Business Development Lead v oddělení správy nemovitostí

Oddělení Property Managementu Savills od posílila profesionálka v oblasti správy nemovitostí Petra Gavendová, která do společnosti nastoupila na pozici Business Development Lead. Během své kariéry získala zkušenosti v oblasti strategického řízení nemovitostí, správy budov či nastavování provozních a finančních cílů v souladu s plány a vizemi investorů nebo majitelů či nájemníků nemovitostí. Hlavní úlohou Petry v Savills bude rozšiřování činnosti v oblasti rozvoje podnikání, správa stávajících klientských portfolií a dohlížení na implementaci strategií v rámci nových mandátů. Petra Gavendová přichází do Savills z poradenské společnosti Knight Frank, kde řídila oddělení správy nemovitostí. V minulosti získala zkušenosti napříč realitními sektory, včetně kancelářského a průmyslového, ale i v sektoru obchodních center a retailu.

7. 8. 
Vladimír Výborný přichází do BiQ Group, kde posílí konzultační služby i cloudové kompetence

Novým konzultačním ředitelem společnosti BiQ Group se stává Vladimír Výborný. Má odborné a byznysové znalosti v oblasti digitalizace, implementace ERP, CMS či ECM. Ty nabyl ve společnostech Tieto, Pontech, Itelligence nebo ČD – Informační Systémy. Výborný v BiQ Group pomůže rozvíjet obchodní strategii a propojovat služby pro nové i stávající zákazníky napříč skupinou. Dále bude mít na starosti rozvoj konzultačních služeb včetně rozšíření týmu. V neposlední řadě se zaměří na komplexní projekty a cloudové služby (např. v oblasti SAP S4/HANA a SAP Cloud) s důrazem na enterprise zákazníky.

6. 8. 
Vojtěch Bartoš posiluje advokátní tým Rowan Legal

Do Rowan Legal přichází advokát Vojtěch Bartoš, specializující se na ochranu osobních údajů. Mgr. Vojtěch Bartoš je expertem na oblast osobních údajů a soukromí, digitální marketing a smluvní a evropské právo. Přichází z advokátní kanceláře Havel & Partners, zkušenosti získal i jako právník oddělení Mezinárodní arbitráže a ochrany zahraničních investic Ministerstva financí ČR. V rámci své praxe se věnoval médiím a jejich propojení s právem, v minulosti přispíval do justiční přílohy tuzemského deníku či jako moderátor pořadu zabývajícího se justicí v České televizi. Vojtěch je také spoluautorem odborného komentáře k GDPR.

5. 8. 
12. ročník HackerFest 2024přinese přehled, jak se chránit před hackerskými praktikami

Zajištění bezpečnosti firemních systémů a dat je klíčové pro úspěch každé firmy či instituce. IT ředitelé a bezpečnostní specialisté by proto měli být dobře informováni o nejnovějších trendech v oblasti hackingu. Příležitost získat aktuální informace o novinkách na tomto poli poskytne již 12. ročník odborné konference HackerFest. „HackerFest proběhne letos ve čtvrtek 26. září v CineStar na pražském Černém Mostě. Konference proběhne v hybridní podobě, všechny přednášky budou online streamované a nabídne přednášky předních odborníků na IT bezpečnost,“ říká výkonný ředitel Počítačové školy GOPAS Jan Dvořák.

2. 8. 
Český vynález slaví 10 let – hardwarová peněženka změnila kryptoměnový svět

V červenci 2024 uplynulo deset let od uvedení první hardwarové kryptopeněženky na světě. V roce 2014 Marek „Slush“ Palatinus a Pavol „Stick“ Rusnák představili první model hardwarového zařízení, které umožňovalo bezpečně uchovat přístupový klíč k manipulaci s vlastními kryptoměnami. Široké veřejnosti tak umožnili bezpečně držet kryptoměny bez technických znalostí. „Trezorů“ se dodnes prodaly téměř dva miliony kusů a poptávka stoupá. Za uplynulou dekádu kolem kryptopeněženek vyrostl trh, jehož hodnota je odhadována na stovky milionů dolarů a v příštích letech má dle mnoha průzkumů i nadále růst. Trezor ale nestojí jen za první hardwarovou peněženkou. Spolu s revolučním hardwarem totiž světu společnost představila i související bezpečnostní standardy, které používají téměř všechny kryptoměnové peněženky na světě a spolu s nimi také přes 100 milionů lidí.

1. 8. 
Prologis přivítal Ondřeje Vodičku na pozici Director of Capital Deployment

Středoevropská divize společnosti Prologis nyní přivítala nového ředitele, Ondřeje Vodičku, který bude z České republiky řídit aktivity společnosti v oblasti rozvržení kapitálu v celém regionu. Jako Director of Capital Deployment bude dohlížet na využívání financí společnosti Prologis k podpoře růstu v České republice, na Slovensku a v Maďarsku. Sídlí v Praze a do regionálního týmu společnosti Prologis přináší zkušenosti z oboru, neboť je členem České komory autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě, dříve pracoval na různých vedoucích pozicích v regionu střední a východní Evropy ve společnosti Tesco a naposledy jako vedoucí akvizic ve společnosti P3 v České republice.

31. 7. 
Marketing Mailkitu vede Zuzana Skácelová

Na pozici šéfky marketingu společnosti Mailkit nastoupila Zuzana Skácelová. Dříve působila ve společnosti KOUKAAM Distribution, kde zastávala stejnou pozici. Zuzana se zaměří na posilování značky Mailkit na tuzemském i zahraničním trhu. „Mailkit je ryze česká firma s téměř 20letou historií. Její přidaná hodnota je ve vlastním vývoji, infrastruktuře a jedinečném expertním know-how. Je to špička v oboru a mezi její klienty patří řada velkých společností jako Škoda Auto, Notino nebo Lekarna.cz. I tak si dokázala udržet minimalistickou organizační strukturu, a to mě na Mailkitu nejvíc baví,“ říká Zuzana Skácelová, nová marketingová manažerka a doplňuje: „Paradoxně je Mailkit známější v odborných kruzích v zahraničí než u nás a na Slovensku. To vnímám jako velký deficit, který chci změnit. Chtěla bych, aby když se řekne kvalitní a spolehlivý nástroj pro e-mailovou a SMS komunikaci, aby měl každý na mysli jako první společnost Mailkit.“

30. 7. 
Vedoucí partnerkou oddělení daňového a právního poradenství EY se stává Lucie Říhová 

Role vedoucí partnerky oddělení daňového a právního poradenství EY Česká republika se od července ujímá Lucie Říhová, jež ve firmě působí od roku 2004. Lucie Říhová je zkušenou a uznávanou daňovou expertkou s více než 20 lety zkušeností. Kromě jiného se specializuje i na daňové poradenství pro start-upy a rodinné firmy, vede v EY sektor EY Private a angažuje se v soutěži EY Podnikatel roku. Je aktivní členkou Komory daňových poradců a pravidelně přednáší na Vysoké škole ekonomické v Praze, kterou vystudovala. „Lucie přebírá tým daňového a právního poradenství ve skvělé kondici a v blízké budoucnosti se kromě jiného zaměří na rozšíření portfolia daňových a právních služeb,“ uvádí ke jmenování Lucie Říhové vedoucí partnerka EY Česká republika Martina Kneiflová.  

29. 7. 
J&T ARCH se stává druhým největším akcionářem Tatry mountain resorts a.s.

Fond kvalifikovaných investorů J&T ARCH INVESTMENTS využil úpisu nově vydávaných akcií společnosti Tatry mountain resorts a.s. („TMR“) a s podílem 20,6 % se nepřímo stává jejím druhým největším akcionářem. Hlavním akcionářem zůstává zakladatel, předseda představenstva a generální ředitel Igor Rattaj. TMR je největším hráčem v oblasti cestovního ruchu ve střední a východní Evropě. Skupina vlastní a/nebo provozuje horská střediska, zábavní parky, hotely a další aktiva na Slovensku, v Polsku, České republice a Rakousku, do kterých v uplynulých 15 letech investovala přes 400 milionů eur. V posledním uzavřeném fiskálním roce (říjen 2023) dosáhla skupina TMR rekordního konsolidovaného zisku (EBITDA) ve výši 59,4 milionů eur, čímž překonala nejlepší výsledky z před-pandemických let. Úpisem nově získaný kapitál ve výši 120 milionů eur plánuje použít k posílení své kapitálové struktury.

26. 7. 
David Oršulík a Jan Bořuta jmenováni seniorními advokáty Rowan Legal

Advokátní kancelář Rowan Legal povýšila v červenci do pozice seniorních advokátů Davida Oršulíka (na obrázku vlevo) a Jana Bořutu. David Oršulík se zabývá zejména soutěžním právem a bankovní a finanční regulací, Jan Bořuta se věnuje nemovitostnímu právu a veřejným zakázkám. Mgr. David Oršulík se dlouhodobě zaměřuje na právo hospodářské soutěže a regulovaná odvětví (zejména sektor bankovních a finančních služeb), dále oblast compliance a v poslední době také problematiku zahraničních investic (FSR). V oblasti soutěžního práva má rozsáhlé zkušenosti s poradenstvím při ohlašování spojení soutěžitelů nebo při zastupování klientů v řízeních před národními soutěžními úřady, Evropskou komisí nebo soudy. Mgr. Jan Bořuta se specializuje na právo veřejných zakázek, na stavební právo a také smluvní agendu. Má zkušenosti s řešením velkých infrastrukturních projektů, s přípravou specifických modelů stavebních projektů (metoda Design & Build nebo Public-Private-Partnership). Rovněž poskytuje právní poradenství jak zadavatelům veřejných zakázek, tak dodavatelům, a to v oblasti zadávacího a koncesního řízení i řízení před ÚOHS a soudy.

25. 7. 
Prezidentem Mews se stává odborník na finanční technologie Michael Coscetta

Český jednorožec Mews, který poskytuje ubytovacím zařízením systém pro správu rezervací, odbavení a vyřizování požadavků hostů, oznamuje jmenování nového prezidenta Michaela Coscetty. Coscetta, který sídlí v Miami. Ve vedení Mews bude řídit marketingové, obchodní a zákaznické týmy. Do týmu Mews přináší zkušenosti z úspěšných společností v oblasti pohostinství a fintechu, jako jsou Paxos a Compass. Mews má nyní 1100 zaměstnanců ve více než 20 zemích a Coscettova nová role je dalším krokem k zajištění úspěchu a škálovatelnosti v rámci stále komplexnější organizace. Dosažením tisíce zaměstnanců firma od konce loňského roku rostla o 18 % a toto číslo hodlá navyšovat, jen v oddělení vývoje, které z velké části sídlí v Česku, má tým vyrůst na 500 zaměstnanců.

24. 7. 
Prologis oznámil dvě změny v místním týmu

Úspěch českého týmu Prologis v dosahování komplexní nabídky služeb je nyní potvrzen dvěma povýšeními. Anna Jůzová (na obrázku vlevo) a Kateřina Březinová přešly obě na pozici Senior manažerka pronájmů a zákaznické zkušenosti společnosti Prologis poté, co dlouhodobě vytvářely podmínky pro úspěšné podnikání zákazníků Prologis v České republice. Český tým společnosti Prologis se plně zaměřuje na zákaznicky orientovaný přístup a ztělesňuje hodnoty, díky nimž se společnost Prologis stala předním světovým developerem logistických nemovitostí. Prostory připravené na míru, jasné podmínky pronájmu a iniciativa PARKlife společně vytvářejí z parků Prologis místa, kde mohou prosperovat a růst firmy všeho druhu.

23. 7. 
Gabriel Marosi bude v Deloitte řídit ESG

Česká pobočka poradenské firmy Deloitte má nového ředitele pro udržitelnost a ESG. Gabriel Marosi bude mít na starost ESG projekty pro největší tuzemské i nadnárodní firmy, včetně bankovního sektoru. „Občas se setkávám s tím, že firmy vnímají ESG jako nutné zlo. Z mých zkušeností však může být naopak skvělým motorem transformační změny firmy, díky které se může posunout o několik levelů výš. Cílem mé mise nebude jen pomáhat firmám s udržitelností, ale i s jejich růstem a rozvojem tak, že dokážou předehnat konkurenci. Těším se, že tuto vizi budu s klienty realizovat,“ říká Gabriel Marosi. Před příchodem do Deloitte řídil strategii, cíle, implementaci ESG a zeleného financování pro skupinu Erste Group. Kariéru začínal v České spořitelně jako garant pro zavádění nových standardů pro kapitálovou přiměřenost Basel 2. V krizových letech 2011 až 2014 vedl strategický risk management v druhé největší maďarské bance a později spravoval více než půlmiliardové portfolio problémových pohledávek v jedné z největších bank v Rumunsku.

22. 7. 
Koupelny Syrový mají novou obchodní ředitelku Lenku Brzákovou

Novou obchodní ředitelkou společnosti Koupelny Syrový se stala Lenka Brzáková, která přináší zkušenosti s vedením obchodních týmů i realizací firemní strategie. Zaměří se na rozvoj a naplňování obchodních plánů v kontextu plánované expanze společnosti i posilování vztahů se zákazníky. Lenka přichází z pozice obchodní ředitelky ve společnosti Nobilis Tilia, kde vedla tým obchodních zástupců, měla na starost tvorbu a realizaci obchodní strategie, otevírání nových prodejen i vznik B2B e-shopu. Pod jejími křídly se společnosti podařilo dosáhnout trojnásobného růstu obchodních výsledků. V nové pozici chce Lenka Brzáková poskytnout obchodnímu týmu Koupelen Syrový zázemí pro rozvoj a naplňování obchodních plánů. Důraz hodlá klást na naplňování filozofie prozákaznického přístupu a bourání stereotypů na koupelnovém trhu, kdy konkurenční hráči přesouvají péči o zákazníka do online prostředí. Koupelny Syrový naproti tomu vsází na osobní péči o zákazníka ve svých studiích a se svými instalacemi v kamenných pobočkách cílí na to, stát se pro zákazníky první volbou při plánování nové koupelny.

19. 7. 
KB podepsala Memorandum o porozumění s SGEF SA s cílem stát se plným vlastníkem společnosti SGEF CR

Komerční banka dne 18. července 2024 podepsala nezávazné Memorandum o porozumění se společností Société Générale Equipment Finance, S.A. (SGEF SA) a mateřskou společností Société Générale, S.A. (SG SA), jehož cílem je odkoupit od SGEF SA zbývající podíl ve výši 49,9 % v SG Equipment Finance Czech Republic s.r.o. (SGEF CR). Tento odkup by se uskutečnil současně se zamýšleným prodejem aktivit skupiny SG SA v oblasti Equipment Finance francouzské finanční skupině Groupe BPCE, včetně akcií společnosti SGEF SA (jejíž součástí však nejsou aktivity v České republice a na Slovensku). „Přistupujeme k tomuto kroku jako dosavadní majoritní akcionář SGEF CR. Dokoupení zbývajícího podílu je pro Komerční banku logickým a strategickým krokem, který má za cíl ještě více prohloubit naši dlouhodobou a úspěšnou spolupráci na trhu financování firemních investic,“ uvedl Jan Juchelka (na úvodním obrázku), předseda představenstva Komerční banky.

18. 7. 
Novým marketingovým ředitelem MK Lůžkoviny se stal Ivo Kokinda

Společnost MK Lůžkoviny, která se specializuje na prodej bytového textilu, rozšířila své marketingové oddělení. Jeho novým ředitelem se stává Ivo Kokinda. Ten dříve působil v managementu online lékárny Pilulka, na začátku kariéry pracoval v mediální agentuře Omnicom Media Group. Vedoucí pozice zastával rovněž ve společnostech Astratex či nakladatelství Euromedia Group a jejich platformách Luxor.cz, Booktook.cz nebo Knizniklub.cz. Nasbíral tak bohaté zkušenosti, které nyní bude uplatňovat v rozvoji této prosperující rodinné firmy.

17. 7. 
Acronis True Image se vrací k původnímu názvu, s ochranou domácích uživatelů a kanceláří

Acronis oznámil, že jeden ze stěžejních produktů Acronis Cyber Protect Home Office se s novou verzí vrací ke svému původnímu názvu Acronis True Image. S nejnovější verzí produktu Acronis True Image, která se vyznačuje vyšším výkonem a rozšířenými možnostmi kybernetické bezpečnosti, získají uživatelé nástroj odpovídající aktuálním bezpečnostním výzvám. Aplikace Acronis True Image, která byla představena v roce 2003, je již po desetiletí pojmem, který zajišťuje bezpečnost domácích uživatelů. Rozhodnutí o obnovení původního názvu je odrazem tradice a důvěry zákazníků v tento produkt v průběhu více než 20 let.

16. 7. 
Alena Vongrejová povýšila na pozici ERP ředitelky Algotechu

Do top managementu technologické společnosti Algotech nově přibyla Alena Vongrejová, když z pozice ERP manažerky povýšila na ERP ředitelku. Ve firmě působí desátým rokem. Na nové pozici se zaměřuje zejména na produktizaci portfolia a expanzi služeb na zahraniční trhy. V Algotechu začínala Vongrejová jako ERP finanční konzultantka a postupně se propracovala na pozici ERP manažerky. Z pozice ERP ředitelky se mimo jiné podílí na expanzi ERP služeb na nové trhy v regionu střední a jihovýchodní Evropy a související vytváření lokalizačních balíčků pro Slovensko, Maďarsko či Rumunsko.

15. 7. 
Tomáš Braverman nastupuje jako CEO Slevomatu

Na pozici generálního ředitele největšího českého zážitkového portálu Slevomat nastupuje Tomáš Braverman, který střídá Matěje Dvorského. Braverman přichází ze společnosti Heureka Group, kde působil deset let jako generální ředitel celé skupiny. Dvorský po odchodu Ladislava Veselého jako interim CEO působil tři a půl měsíce, nyní se vrací na pozici komerčního ředitele.

12. 7. 
Allegro spouští v Česku vlastní výdejní boxy. Z WE|DO se stává One by Allegro

Logistický operátor WE|DO by Allegro se mění na One by Allegro. Společnost tak sjednocuje název a identitu značky na všech trzích, na kterých působí s cílem přinést lepší služby zákazníkům i obchodníkům. Rebranding přichází souběžně s uvedením One Boxů, vlastních výdejních boxů společnosti Allegro, na český trh. V provozu je v tuto chvíli více než 140 z nich. „Pro naše zákazníky je doručování do výdejních boxů stabilně jedním z nejoblíbenějších způsobů dopravy a míra jejich využívání roste. Spuštění naší vlastní sítě výdejních boxů je přirozeným krokem, jak dále zvýšit pohodlí při nakupování a posunout celkovou kvalitu našich služeb,“ říká Jakub Kłoczewiak, provozní ředitel společnosti Allegro.